Gå til innhold

Hvilke tiltak gjør du for å øke dine sjanser for å finne noe bra innen dating?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tittel.

Syns det var mange kjedelige tråder her i kveld. Vi alle vet at dating kan være veldig vanskelig, men hvilke forholdsregler kan man ta, hvilke triks kan man bruke for å hjelpe seg selv å finne en god match eller en god partner i datingen?

Jeg er mann og for min del er det viktigste jeg gjør å være streng mot vinglete damer. Det er så utrolig mange damer som kaster bort tiden din og bare ønsker bekreftelse eller stadig søker noe bedre. Vil du ikke dra på date med meg eller avlyser date uten en god grunn, så er jeg rask til å bevege meg videre. Dater kun en av gangen og da er det viktig at jeg blir prioritert nok til at vi kan møtes jevnlig, og at hun kommuniserer det tydelig om hun ikke får det til.

Hvilke måter forholder du deg til potensielle kjæresteemner eller flørter for å unngå å bli såret og kanskje finne noe bra?

Anonymkode: bf7db...bed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fokuserer på hva jeg vil ha og ikke hvem. Stoler på magefølelsen, ønsker at det skal være naturlig og gjensidig tiltrekning og ønsker ikke å pushe noen inn i et bilde jeg har som de ikke passer i. Eller motsatt at jeg gjør det med noen.

Anonymkode: dbb36...5b3

• Liker 1
Skrevet

Hører jeg ordet "eks" bli nevnt mer enn én gang på første date så er det over. Praktiserer den regelen etter å ha møtt en mann som faktisk endte med å kalle meg dum og verdiløs og at han bare savnet eksen sin. 

Gir heller ikke menn sjanser som oppfører seg som om jeg er det beste som har skjedd de 5 min etter å ha møtt meg. 

Anonymkode: 8d848...929

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Hører jeg ordet "eks" bli nevnt mer enn én gang på første date så er det over. Praktiserer den regelen etter å ha møtt en mann som faktisk endte med å kalle meg dum og verdiløs og at han bare savnet eksen sin. 

Gir heller ikke menn sjanser som oppfører seg som om jeg er det beste som har skjedd de 5 min etter å ha møtt meg. 

Jeg tror selv jeg kunne snakket litt om eksen, fordi jeg syns det er interessant å høre hva daten min har lært av tidligere forhold, og da må jeg fort fortelle om tidligere forhold selv. Men kanskje ikke første date, du har nok rett der.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tror selv jeg kunne snakket litt om eksen, fordi jeg syns det er interessant å høre hva daten min har lært av tidligere forhold, og da må jeg fort fortelle om tidligere forhold selv. Men kanskje ikke første date, du har nok rett der.

Jeg er enig i dette, men det tenker jeg passer litt lenger uti. 

Skrevet

Prøver å være mest mulig ekte og ærlig, prøver lytte mer til følelser enn fornuft . Prøver gå for det jeg vil ha og ikke det andre tenker jeg bør ha. 

Anonymkode: dc9c8...8f5

Skrevet

Jeg dater bare en om gangen. Spør tidlig i chat om hva han søker og om hans interesser. Viser også mye interesse for han sånn at vi kan bli kjent. Dersom han ikke viser interesse tilbake for hvem jeg er, så kan det ikke bli en relasjon. Dersom han enten vil møtes etter kun 1-2 dager er min erfaring at han er useriøs og søker sex. Om han ikke er interessert i første date etter 1-2 ukers chatting, er min erfaring at han bare søkte bekreftelse eller litt oppmerksomhet/ søte meldinger i en kjedelig hverdag. Er det rart man blir lei til tider? 😅 Men har også hatt hyggelige dater, bare så det er sagt. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tenker at hvordan man kommer inn på temaet er viktig her. Om daten spør om tidligere forhold og erfaringer, synes jeg er ok. Men ikke å bare begynne å snakke sporadisk om eksen. Det er et illrødt flagg i min bok. 

Anonymkode: 6ace9...b7d

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jeg tenker at hvordan man kommer inn på temaet er viktig her. Om daten spør om tidligere forhold og erfaringer, synes jeg er ok. Men ikke å bare begynne å snakke sporadisk om eksen. Det er et illrødt flagg i min bok. 

Anonymkode: 6ace9...b7d

Men så var det timingen på når det spørsmålet der kommer opp. Om det kommer veldig tidlig, eller når man i hvert fall har blitt litt kjent. Det har også sitt å si for hvorvidt det er et rødt flagg eller ikke.

Skrevet

Nå fikk jeg flashback til en date jeg hadde for en del år tilbake.

Kastet bort to timer på en mann, som snakket om sin eks absolutt hele daten. Tragisk historie, for all del, da hun var død. Tror ikke han spurte meg om noe som helst på de to timene. Fremdeles husker jeg så mange detaljer om denne eksen at hadde jeg skrevet ned detaljene hadde de som kjente henne gjenkjent henne og hennes historie. Og når vi avsluttet psykologtimen daten, så erklærte han at nei, jeg var ikke noe for ham, jeg var ikke bra nok, for hvis han ikke ble akkurat like stormforelsket ved absolutt første blikk som han hadde blitt i eksen, så var det ikke kjærlighet.

Jeg forsøkte fra ganske få minutter ut i daten å på en fin måte bytte tema, men neida, ingenting hjalp. Hadde det vært en hvilken som helst annen bakgrunnshistorie så hadde jeg bare reist meg og gått, men tenkte han hadde behov for å prate. Men da han avsluttet som han gjorde, da følte jeg mest for å le høyt.

Kunne skrevet noen sider om tidligere datingerfaringer...

Jeg orket ikke lenger dating via nett, men da jeg holdt på med det orket jeg ikke kontakt med mer enn en om gangen, datet aldri mer enn en om gangen. Så menn som dater flere utgår også. Og av erfaring har jeg lært at de som ikke møter til date uten å varsle i god tid, de er ikke verdt å kaste bort mer tid på.

Synes det er vanskelig å komme med noen faste regler, for de fleste av "reglene" jeg har handler egentlig om sunn fornuft, logikk og normal respekt og høflighet, unngå klare røde flagg osv. Og så har jeg unngått menn som ikke har kontakt med ungene sine. Utover det forsøker jeg å møte en mann som han er, forsøker å ikke ha for mye forutinntatte meninger hverken i positiv eller negativ retning før en date. Om det blir noen flere dater handler alt om personlig kjemi, hvordan daten og jeg kommuniserer osv.

Anonymkode: f4178...425

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nå fikk jeg flashback til en date jeg hadde for en del år tilbake.

Kastet bort to timer på en mann, som snakket om sin eks absolutt hele daten. Tragisk historie, for all del, da hun var død. Tror ikke han spurte meg om noe som helst på de to timene. Fremdeles husker jeg så mange detaljer om denne eksen at hadde jeg skrevet ned detaljene hadde de som kjente henne gjenkjent henne og hennes historie. Og når vi avsluttet psykologtimen daten, så erklærte han at nei, jeg var ikke noe for ham, jeg var ikke bra nok, for hvis han ikke ble akkurat like stormforelsket ved absolutt første blikk som han hadde blitt i eksen, så var det ikke kjærlighet.

Jeg forsøkte fra ganske få minutter ut i daten å på en fin måte bytte tema, men neida, ingenting hjalp. Hadde det vært en hvilken som helst annen bakgrunnshistorie så hadde jeg bare reist meg og gått, men tenkte han hadde behov for å prate. Men da han avsluttet som han gjorde, da følte jeg mest for å le høyt.

Kunne skrevet noen sider om tidligere datingerfaringer...

Jeg orket ikke lenger dating via nett, men da jeg holdt på med det orket jeg ikke kontakt med mer enn en om gangen, datet aldri mer enn en om gangen. Så menn som dater flere utgår også. Og av erfaring har jeg lært at de som ikke møter til date uten å varsle i god tid, de er ikke verdt å kaste bort mer tid på.

Synes det er vanskelig å komme med noen faste regler, for de fleste av "reglene" jeg har handler egentlig om sunn fornuft, logikk og normal respekt og høflighet, unngå klare røde flagg osv. Og så har jeg unngått menn som ikke har kontakt med ungene sine. Utover det forsøker jeg å møte en mann som han er, forsøker å ikke ha for mye forutinntatte meninger hverken i positiv eller negativ retning før en date. Om det blir noen flere dater handler alt om personlig kjemi, hvordan daten og jeg kommuniserer osv.

Anonymkode: f4178...425

Han sørget og var sikkert ikke klar for å gå videre, da er det jo forståelig. 

Anonymkode: cb87c...301

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...