Gå til innhold

Er dette lav d vitamin verdi?

Fremhevede innlegg

Skrevet
katties skrev (34 minutter siden):

Enkel reger er at man skal ta tRan i alle måneder med R for å ha et greit D-vtaminnivå når man bor i Norge. Ville tatt dobbel dose i et par måneder og deretter vanlig dose hver dag. Har hatt to fastleger som sier de tar dobbel dose hele året da de ikke soler seg. 

Dobbel dose tran er ikke lurt. Tran inneholder mye A-vitamin og for høyt nivå A-vitamin øker risikoen for osteoporose. 

Ei skje tran pr. dag er lurt fordi det gir mye omega-3. Hvis du vil øke D-vitaminnivået ditt, bør du ta D-vitamintilskudd, ikke tran. 

D-pearls fra Pharma Nord er det eneste reseptfrie D-vitamintilskuddet som produseres etter legemiddelstandard.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er alvorlig mangel om du har apoe4 som 20-25% har. Ellers er det ikke alvorlig for de fleste.

• Nyttig 1
Skrevet
Lonehill skrev (5 minutter siden):

Dobbel dose tran er ikke lurt. Tran inneholder mye A-vitamin og for høyt nivå A-vitamin øker risikoen for osteoporose. 

Ei skje tran pr. dag er lurt fordi det gir mye omega-3. Hvis du vil øke D-vitaminnivået ditt, bør du ta D-vitamintilskudd, ikke tran. 

D-pearls fra Pharma Nord er det eneste reseptfrie D-vitamintilskuddet som produseres etter legemiddelstandard.

Ja, glamte et ord der: dobbel dose D-VITAMIN! Bra du retter :)

Skrevet

Jeg hadde verdier på 5 etter graviditet. Målt på 6-ukers kontroll. Fikk resept på d-vitamin som jeg ikke tok så nevneverdig mye av for å være ærlig. Husket det skjeldent. Men hadde et variert kosthold og tok tran i ny og ne også. Målte tilfeldigvis året etter og hadde da helt normale D-vit verdier :)

Anonymkode: 4a723...f13

• Liker 2
Skrevet

Det er ingenting å være redd for, men jeg ville absolutt tatt tilskudd, for jeg ville kalt det veldig lavt ja. Mitt mål er minst 100. 120 hvis jeg ammer (da får barnet nok og). 
Tar 5000 iu D3 (125 mcg/ug) flere ganger i uken, og det holder meg rundt 100, men det er veldig individuelt. 

Anonymkode: c73ff...2ec

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Målte d vitamin i mai i år og da var verdiene på 41,er det veldig lavt?

Blir litt redd. 

Anonymkode: f791e...c4d

Det er lavt. Du bør aller helst ligge på mellom 70-100. 

Anonymkode: dab3d...ff7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...