AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #1 Skrevet 8. oktober 2023 Var forkjøla for 14 dager siden,tett nese rusken I hals,og slapp. Å nå 14 dager etter,har jeg jaggu blitt forkjølet igjen,tett I nesa,rusken I halsen og uggen I kroppen. Er det mulig??, 14 dager siden sist,har aldri opplevd før,må innrømme at jeg blir litt bekymra . Men spør dere,har noen av dere opplevd å bli syk igjen så fort etter en forkjølelse,??? Anonymkode: a79b2...3df
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #2 Skrevet 8. oktober 2023 Typen fikk 1 uke mellom 2-3 dagers kraftig forkjølelse, så ja. Anonymkode: 058da...b95
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #3 Skrevet 8. oktober 2023 En vinter hadde jeg fire ulike infeksjoner (forkjølelse, influensa, omgangssyke og ny runde forkjølelse), alt i løpet av to-tre måneder. Det var såpass at jeg gikk til legen for å sjekke at det ikke var noe mer som lå bak, men jeg var frisk utenom. Han sa at noen ganger er man bare uheldig og får flere ulike infeksjoner med kort tids mellomrom. Anonymkode: ab02d...226 2
minister-mio Skrevet 8. oktober 2023 #4 Skrevet 8. oktober 2023 Det er slikt som skjer. God bedring. 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #5 Skrevet 8. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Typen fikk 1 uke mellom 2-3 dagers kraftig forkjølelse, så ja. Anonymkode: 058da...b95 Så er ikke alene da😆gikk det over så fort bare 2,3 dager? Anonymkode: a79b2...3df
Bacteria Skrevet 8. oktober 2023 #6 Skrevet 8. oktober 2023 Ja helt mulig. Var mer syk enn frisk fra november til februar sist vinter. Verste jeg har opplevd. Var frisk i 14 dager innimellom på det meste. Har du nylig hatt covid? Har en høyst personlig hypotese om at det var det som lå bak i mitt tilfelle God bedring. 😊 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #7 Skrevet 8. oktober 2023 Å ja. Etter vi fikk barn kan den ene forkjølelsen avløse den andre. Immunsystemet rekker ikke å bygge seg opp igjen, og ved søvnmangel og stress skal det ingenting før et nytt virus har inntatt kroppen. Anonymkode: 4ad39...c08 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #8 Skrevet 8. oktober 2023 Ja, jeg vart skikkelig forkjølet med bihulebetennelse. Testet meg for covid og den var negativ. Var delvis frisk i en uke, så ble jeg kraftig forkjølet igjen. Testet meg på nytt, og da var covid- test positiv. Om noen lurer på hvorfor vi tester oss, så er det pga vi har alvorlig lungesykdom i familien. Anonymkode: 4089a...7d7 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #10 Skrevet 8. oktober 2023 Bacteria skrev (1 minutt siden): Ja helt mulig. Var mer syk enn frisk fra november til februar sist vinter. Verste jeg har opplevd. Var frisk i 14 dager innimellom på det meste. Har du nylig hatt covid? Har en høyst personlig hypotese om at det var det som lå bak i mitt tilfelle God bedring. 😊 Jeg har ikke hatt covid siden mars i år,forferdelig irriterende å bli syk så fort igjen..jeg var skikkelig forkjøla som sagt for 14 dager siden,men har bare vært fris i 1 ukf før jeg ble syk på ny . Blf litt bekymret at det kunne være noe galt med meg,så ble litt redd. Ts Anonymkode: a79b2...3df
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #11 Skrevet 8. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Var forkjøla for 14 dager siden,tett nese rusken I hals,og slapp. Å nå 14 dager etter,har jeg jaggu blitt forkjølet igjen,tett I nesa,rusken I halsen og uggen I kroppen. Er det mulig??, 14 dager siden sist,har aldri opplevd før,må innrømme at jeg blir litt bekymra . Men spør dere,har noen av dere opplevd å bli syk igjen så fort etter en forkjølelse,??? Anonymkode: a79b2...3df Er ca 2 uker siden jeg var skikkelig dårlig lenge, i helga fikk jeg feber og halsverk igjen 😪 men det ser ut som det går fortere over denne gangen da.. er bedre nå enn fredag. Orker ikke mer Anonymkode: 53c38...c94
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #12 Skrevet 8. oktober 2023 Ja, fullt mulig å bli smittet og syk med et virus forså å bli smittet med et nytt virus rett etter. Dette er pga immunforsvaret ditt allerede er litt "nede" Anonymkode: b2b6a...1d0 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #13 Skrevet 8. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er ca 2 uker siden jeg var skikkelig dårlig lenge, i helga fikk jeg feber og halsverk igjen 😪 men det ser ut som det går fortere over denne gangen da.. er bedre nå enn fredag. Orker ikke mer Anonymkode: 53c38...c94 Slik har jeg det også,,drittlei🙉😪hvor lengf var dj god før du ble dårlig igjen? Anonymkode: a79b2...3df
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #14 Skrevet 8. oktober 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): En vinter hadde jeg fire ulike infeksjoner (forkjølelse, influensa, omgangssyke og ny runde forkjølelse), alt i løpet av to-tre måneder. Det var såpass at jeg gikk til legen for å sjekke at det ikke var noe mer som lå bak, men jeg var frisk utenom. Han sa at noen ganger er man bare uheldig og får flere ulike infeksjoner med kort tids mellomrom. Anonymkode: ab02d...226 Før eller etter Corona og vaksiner? Anonymkode: d3bb2...fe1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #15 Skrevet 8. oktober 2023 Det er fullt mulig. Har skjedd meg mange ganger gjennom livet. Anonymkode: e7446...63c
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #16 Skrevet 8. oktober 2023 Du kan til og med ha flere ulike forkjølelsesvirus samtidig! F.eks rhinovirus og RS. Anonymkode: dcc53...9ae
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #17 Skrevet 8. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har ikke hatt covid siden mars i år,forferdelig irriterende å bli syk så fort igjen..jeg var skikkelig forkjøla som sagt for 14 dager siden,men har bare vært fris i 1 ukf før jeg ble syk på ny . Blf litt bekymret at det kunne være noe galt med meg,så ble litt redd. Ts Anonymkode: a79b2...3df Har du testet deg for covid disse to siste gangene du er blitt syk? Det går jo flere varianter av det også, og de siste par variantene har mutert mye. Uansett, fullt mulig å bli smittet av et annet virus raskt. Vinteren da jeg var 14 år gikk det to typer influensavirus som var veldig forskjellige fra hverandre og som også var forskjellige fra variantene av det samme fra årene før. Jeg fikk influense rett før jul, elendig i 14 dager. Rakk én dag på skolen, så var det en runde til, 14 nye dager med den andre typen influensen. Tøff vinter, hanglet lenge etter dette. God bedring! Selv har jeg begynt på sjette uken med symptomer etter påvist covid 🤪 Anonymkode: 63e54...3fa
Gjest :-D Skrevet 8. oktober 2023 #18 Skrevet 8. oktober 2023 (endret) . Endret 9. oktober 2023 av :-D
Bacteria Skrevet 8. oktober 2023 #19 Skrevet 8. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har ikke hatt covid siden mars i år,forferdelig irriterende å bli syk så fort igjen..jeg var skikkelig forkjøla som sagt for 14 dager siden,men har bare vært fris i 1 ukf før jeg ble syk på ny . Blf litt bekymret at det kunne være noe galt med meg,så ble litt redd. Ts Anonymkode: a79b2...3df Og jeg hadde covid i mai i fjor, så det passer jo sånn intervallmessig med din historie… Covid i mai, så begynte sykdomsperioden min i oktober november i fjor. Var så ille at jeg begynte virkelig å lure. Skrev logg med datoer jeg IKKE hadde luftveissymptomer, for jeg hadde jo det nesten hele tiden. Trodde jeg hadde kreft i halsen også en periode 🫣 halsvondt i to mndr. Fikk antibiotika på mistanke om streptokokker også. Har hørt om flere som har hatt det slik etter covid. Tom folk legene trodde hadde leukemi, som heldigvis ble avkreftet. Tror immunforsvaret vårt ble satt tilbake. Mulig vaksinen også spilte inn, en vaksine virker jo slik at immunsystemet blir aktivert og dermed «opptatt» men det er en annen diskusjon vi ikke skal ta her… 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #20 Skrevet 8. oktober 2023 Sånn har vi og hatt det etter skolen begynte. Har ikke hatt noe covid mer enn en gang (som vi vet om) men små forkjølelser har vi hatt mange av. Anonymkode: bf781...360
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå