Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Clear Blue tar utgangspunkt i eggløsning og befruktning når den viser antall uker slik jeg har forstått det, men hvor mye hcg er det når testen viser 1-2uker, 2-3uker og 3+ uker?

Jeg er 11DPO (ivf) og fikk 1-2uker i kveld.

Når kan jeg ta neste test for å forhåpentligvis få 2-3uker? Jeg skal ta blodprøve 16DPO på fredag men vil gjerne få en indikasjon på om ting går riktig vei før det.

Jeg er testetøs og må teste for å roe nervene, men da må jeg også være litt taktisk for å ikke teste for mye og bli skuffet.

Anonymkode: 0d226...8ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Testene.

20231008_204435.jpg

Anonymkode: 0d226...8ae

Skrevet

1-2 uker - 10 og oppover 

2-3 uker - 153 og oppover 

3+ - 2753 og oppover 

- Ifølge clearblue selv 

Anonymkode: 613f8...1aa

Skrevet

Skjønner at du vil berolige deg selv her, men du kan ende opp med unødvendige bekymringer her. 

Urintest brukes for å påvise HGC, ikke for mengdemåling. I blodet ditt skal HGC stige jevnt etter en viss kurve de første 8-ish ukene, mens i urinen kan nivået svinge uten at det er noe galt. Hvor mye HGC som brytes ned til urin kan svinge i løpet av døgnen, og urinkonsentrasjonen i seg selv varierer etter vanninntak/væskebalanse i kroppen. Skal du måle etter stigning må du gjøre det med blodprøve.

Anonymkode: 8d824...b6b

• Nyttig 1
Skrevet

Enig med personen over her! Det skulle vært et automatisk svar på alle ukesindikatortrådene om at man ikke kan bruke dem til å måle progresjon. De er ikke nøyaktige .Du kan bli beroliget, ja, men du kan og stresse deg opp hvis du ikke får 2-3 når du "burde", selv om alt er helt normalt!

Selv gjorde jeg sistnevnte, fikk både 2-3 og 3+ ALT for sent ut fra dpo, var sikker på at det skulle ende galt. Gikk likevel bare fint, og skulle ønske jeg ikke hadde laget det stresset for meg selv.

Jeg regner med du vil teste uansett, det ville sikkert jeg også gjort. Jeg håper du blir beroliget😊 Gratulerer så mye med graviditeten forresten!❤️

Anonymkode: 76c31...e58

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...