Gå til innhold

Hjelp meg vær så snill! Hvor mye skal jeg betale tilbake av lånet inkludert renter og kostnader?

Anbefalte innlegg

Nedbetalingsplan- Bank Norwegian 

Lånebeløp: 47 840
Nedbetalingstid (mnd): 94  
Nominell rente: 18,49 %
Effektiv rente: 21,83 %
Etableringsomkostninger: 0
Terminomkostninger: 30

Jeg har da denne nedbetalings planen over på forbrukslånet mitt, men nå har jeg nå tenkt å innbetale det på 2 betalinger dvs 23 920 nok per betaling. I forhold til banken så er jeg ikke bundet til nedbetalingsplanen så lenge det minste beløpet betales og jeg kan betale så mye jeg vil ned på lånet og alt går direkte til lånet. 

Men er det noe annet som er skjult her? Betyr det at jeg kun betaler inn 47 840?  

Takk for hjelpen på forhånd :) 

Anonymkode: 1afcc...f28

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har da denne nedbetalings planen over på forbrukslånet mitt, men nå har jeg nå tenkt å innbetale det på 2 betalinger dvs 23 920 nok per betaling. I forhold til banken så er jeg ikke bundet til nedbetalingsplanen så lenge det minste beløpet betales og jeg kan betale så mye jeg vil ned på lånet og alt går direkte til lånet. 

Men er det noe annet som er skjult her? Betyr det at jeg kun betaler inn 47 840?  

Du må betale renter for den tiden som du har beløp utestående så det blir mer enn skyldig beløp.

Anonymkode: 29744...59f

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Betal fort så slipper du renter for over 90 mnd

Anonymkode: 627fb...947

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Betal fort så slipper du renter for over 90 mnd

Yes, men er det sånn at hvis jeg betaler dette her på 2 måneder dette semestret, vil jeg da få en stor overraskelse med renter f.eks mye mer over 55 000,-?

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Yes, men er det sånn at hvis jeg betaler dette her på 2 måneder dette semestret, vil jeg da få en stor overraskelse med renter f.eks mye mer over 55 000,-?

Eh neppe? Er det ikke ca en 1000lapp eller 2 i mnd? I rente altså

Hvis du betaler hele beløpet i løpet av to måneder er det ikke store rentebeløpene nei. 

Du bør virkelig ikke ta opp lån uten å vite hvordan renten fungerer og påvirker lånet ditt. 

Anonymkode: ea81a...670

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...