Gå til innhold

Sykemeldt i en måned

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mira_*
Skrevet

Hei!

Jeg har vært sykemeldt siden 7 desember frem til 22 januar.

Desemberlønnen blir betalt på etterskudd slik at jeg leverer timeliste i slutten av mnd samt jeg har levert sykemelding den 9 og egenmelding for den 7 og 8 som da bare iregnes sykemeldingen.

Nå har ikke lønnen kommet på konto.. Og alle andre har fått.

Det jeg lurer på er om jeg skulle gjort noe mer på sykemeldingen enn og skrive under på den rosa lappen bakerst.. ? Det fortelles meg at jeg også skulle fylt ut noe på den grønne.. Men legen sa spesifikt at jeg bare skulle fylle ut den rosa med underskrift

Om jeg jobber vanlig hverdagsjobb 8-16 , regner de da de 16 dagene utifra virkedager eller ukedager?

Jobben har ikke nevnt at det er noe problemer med lønnen min'

Dette gjelder først og fremst desemberlønna fra 07-31

Mye rar formulering dette, håper dere forstår hva jeg mener

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har alltid fylt ut den grønne... Det er den kontonr og sånn skal på

Skrevet

Forhåndsutbetaler arbeidsgiveren din sykelønn? Ellers kan det jo hende at du får sykelønn fra trygdekontoret. Ville uansett sjekket at det som skal være utfylt er blitt fylt ut på sykemeldingen.

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Åå..uansett for sent det nå , men jeg har ikke fått noe da..Ikke lønn fra arbeidsgiver og ikke noe i retur fra arb.kontoret.

Jeg skulle jo uansett hatt noe fra jobben.

Vet ikke om de forskuddsbetaler , jeg har aldri vært sykemeldt så lenge før.. Men en venninne sa at hun engang fikk den grønne i retur, jobber på samme plass.

Litt tankeløst av meg men, skulle jo seff sjekket dette bedre

Skrevet

Det er den grønne delen du skal fylle ut og skrive under på. Den rosa delen skal du beholde selv. Men sjekk med både arbeidsgiver og trygdekontor.

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

De forskuddsbetaler visst ikke :(

Gjest Liten Tapir
Skrevet

Uansett om de forskuddsbetaler eller ikke, skal arbeidsgiver betale for de første 16 dagene du er sykmeldt. Du må nesten bare ringe arbeidsgiveren din og spørre hvor feilen ligger.

Gjest guiseppe
Skrevet

det er heller ikke for sent å sende krav om sykepenger til trygdekontoret. Bare gi dem sykemeldingen. Men som andre sier her: de 16 første dagene skal arbeidsgiver dekke åkke som.

Skrevet

hehe.. tar vel eviglang tid før jeg får penger fra trygdekontoret da...

velvel.. fortjener smekk for å være så sløv.. :)

Masse regninger i januar ;)

Skrevet

Trygdekontoret utbetaler fortløpende når de får inn krav. Ellers er utbetaling fra TK i slutten av hver mnd.

Skrevet
Trygdekontoret utbetaler fortløpende når de får inn krav. Ellers er utbetaling fra TK i slutten av hver mnd.

Trodde vanlig utbetaling fra trygdekontoret var den 20. i hver mnd bortsett fra bl.a. barnetrygd. Det er i hvert fall 20. pensjonistene får utbetalt sin pensjon bl.a.

Skrevet

Den 20'ende kan ikke stemme, for jeg har ikke fått mine sykepenger enda....

Ifølge damen på lønningskontoret på jobben min er utbetaling i slutten av måneden, og forhandlinger for å få utbetalt pengene før, var visst håpløst...

Men, når i slutten, sa hun ikke...

Skrevet
Den 20'ende kan ikke stemme, for jeg har ikke fått mine sykepenger enda....

Ifølge damen på lønningskontoret på jobben min er utbetaling i slutten av måneden, og forhandlinger for å få utbetalt pengene før, var visst håpløst...

Men, når i slutten, sa hun ikke...

Du har visst helt rett.

Når blir pengene utbetalt?

Når trygden yter sykepengene, utbetales ytelsen i slutten av måneden.

Når det foreligger avtale om at arbeidsgiver utbetaler lønn under sykdom kan det være andre utbetalingstidspunkt.

Her fant jeg dette.

Gjest Fruktfat
Skrevet

sykepenger blir utbetalt i slutten av mnd.

etterbetalt får du ganske kjapt; jeg hadde pengene på konto dagen etter at jeg ringte. (da var det regnskapakontoret som hadde rota, og ikke sendt inn et skjema til trygdekontoret, og i løpet av dagen var det ordnet)

Gjest Fruktfat
Skrevet

sykepenger blir utbetalt i slutten av mnd.

etterbetalt får du ganske kjapt; jeg hadde pengene på konto dagen etter at jeg ringte. (da var det regnskapakontoret som hadde rota, og ikke sendt inn et skjema til trygdekontoret, og i løpet av dagen var det ordnet)

Skrevet

jeg har fått ordnet det idag.. utbetaling er den 27 :) :) Så da får jegbetalt for 22 desember til 22 januar da ... Så det løste seg :)

Skrevet

Sykepenger er i slutten av mnd.

Rehabilitetspenger er den 25

Uføretrygd/pensjon er den 20

Merkelig at de har forskjellige datoer de sender ut penger på..

Skrevet

Tror de betalte meg for mye da. For på jobb har vi forskuddsbetalt slik at jeg har fått betalt for desember i november. Nå fikk jeg "lønn" fra trygdekontoret for perioden 22/12 - 22/01.. Men jeg fikk de utbetalt, er det ikke egentlig jobben min som skal ha pengene frem til slutten av desember da? Da hadde jo jeg fått alt for lite av trygdekontoret seff, men kommer da jobben min til og trekke resterende fra desember av faslønna mi for februar eller.. Mye surr dette.:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...