Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så trøtt. Ligger stort sett bare på sofaen og venter på den så kalte energiboosten som kan tyde på snarlig fødsel. Uke 38, tredjegsngsfødende.

Hvordan var du dagene før fødsel?

Anonymkode: c5a51...78e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen spesiell endring fra formen før hos meg!

Anonymkode: faffa...285

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Sliten, trøtt og dritt lei. Klar for fødsel. Er meningen at man skal blir dritt lei og ha vondt så man ønsker å gå i fødsel. For ingen vil jo egentlig ikke utsette seg for slik smerte. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Med førstemann var jeg møkkalei, alt var slitsomt, følte ikke jeg fikk puste den siste uken før fødsel (fødte på termin).

Med andremann var alt som vanlig, men fødte tidligere så rakk kanskje ikke komme til det punktet. Pluss at vi hadde en fra før hvor dagene gikk som vanlig 😅

Anonymkode: bc00e...482

Skrevet

Lik som vanlig, og det var to dager over termin.

Anonymkode: d5a11...6c0

Skrevet

Sov en laaaang dupp midt på dagen. Gikk små turer og puslet i huset for å få tiden til å gå🥰

Anonymkode: d83ec...926

Skrevet

Rastløs, ensom (korona), og ommøblerte både hus og hage! Mye hagearbeid, og det var veldig godt for kropp og sjel.

Anonymkode: 5e27c...eea

Skrevet

Jeg fikk en skikkelig energiboost noen dager før jeg fødte. Brukte to hele dager på kjøkkenet og lagde masse mat til fryseren. Fikk kommentar på at dette må jo være tegn på snarlig fødsel, men siden jeg bare var 36 uker så trodde jeg ikke noe på det.. 😅 Fødte 36+4 så jo det stemte hos meg.

Anonymkode: bb4ae...629

• Nyttig 1
Skrevet

Har født tre ganger, aldri opplevd denne "energiboosten". Var bare trøtt og sliten :) Dagene før fødsel sov jeg masse, hadde en dupp midt på dagen... 

Anonymkode: 3f9c7...f9b

Skrevet

Jeg fikk ikke noe ekstra energi før ungen var ute. De siste dagene hadde jeg mye forstoppelse og maserier, så jeg var drittlei og sliten av at jeg i tillegg tisset hver time døgnet rundt. 

Anonymkode: 75c62...938

Skrevet

Helt som vanlig (dvs, trøtt, svær og lei 😅

• Nyttig 1
Skrevet

Joggetur kvelden før fødsel med nr 1. De siste par ukene før fødsel var jeg både på topptur, lange gåturer og joggeturer. Jeg hadde ligget hele svangerskapet med kvalme, blødninger, for tidlige rier og andre komplikasjoner. 

Arrangerte et stort selskap, trente og var aktiv frem til fødselen startet med nr to. Satt ute med den eldste og lekte da jeg plutselig fikk rier. 

Nr 3 var jeg inn og ut av sykehuset med svangerskapsforgiftning, men også alene med de to andre mens mannen jobbet masse overtid den tiden jeg ikke var innlagt. Høyt aktivitetsnivå, mye ute på turer. 

Anonymkode: e5b13...0ca

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg er så trøtt. Ligger stort sett bare på sofaen og venter på den så kalte energiboosten som kan tyde på snarlig fødsel. Uke 38, tredjegsngsfødende.

Hvordan var du dagene før fødsel?

Anonymkode: c5a51...78e

Absolutt ingen form for energiboost var å spore hos meg. I uke 38 var jeg sliten, trøtt, redd og lei. Jeg var ikke så stor, men følte meg enorm. Tror faktisk det hadde vært enklere om magen hadde blitt større hvis barnet da hadde fått mer plass. Følte jeg hadde baby helt oppe ved kragebeinet.

Tror ikke mannen min tenker at jeg gikk igjennom den perioden med "grace and dignity" 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymkode: 0a107...6ba

• Nyttig 1
Skrevet

Ingen endring i form eller annet før fødsel noen av gangene.

Skrevet

Det @Mellion sa. 

Anonymkode: da4ae...809

Skrevet

Jeg gikk i dvale de siste tre ukene før fødsel. Sover aldri i bil, men da sovnet jeg så fort motoren startet. Vekslet mellom å ligge i senga, ligge på sofaen og å ligge i badekaret. Kjente aldri på noen trang til å vaske eller andre former for nesting. Ville helst bare spise, hvile og være i fred.

Anonymkode: cdaf6...778

Skrevet

Merket ingenting. Null tegn til modning eller noe. 

De to siste gangene har jeg våknet uthvilt for første gang den dagen jeg fødte. Fikk tegningsblødning og gikk i fødsel kort tid etter jeg våknet og fødte etter noen timer med rier. 

Anonymkode: 13cf6...10b

Skrevet

Hadde bekkenløsning, og var 100% sykemeldt en stund før permisjonen startet. Lange, tunge, kjedelige dager med mye smerter, netflix og sofaligging. Klaustrofobisk følelse å aldri komme meg ut av huset, eller få til å bidra med noe hjemme. Fikk ikke sove noe godt på grunn av smerter, så ble mye dupper på dagtid. 

Fødte 9 dager etter termin. De siste 5 dagene hadde jeg maserier, spydde av smertene og gledet meg bare til fødselen skulle komme ordentlig i gang. Husker ikke så mye annet enn at jeg hoppet på yogaball mens jeg spydde i en bøtte de siste dagene 😂

Anonymkode: 78635...a52

Skrevet

Hadde MYE maserier 1 uke før. Trodde jeg skulle føde da men så ga det seg etter 2 dager og formen ble bra. Jeg gikk en lang fjelltur på fredagen. Sov supergodt natt til lørdag, ikke sovet så godt gjennom hele graviditeten og søndags morning gikk vannet 😅 så følte meg veldig god i formen og trodde at det kom til å gå laaang tid før fødsel siden jeg følte meg veldig bra 😅

Skrevet

Jeg var møkk lei, hadde vondt, sov nesten ikke, bare det å ta ut av oppvaskmaskinen gjorde at jeg måtte ligge på sofaen i en time. Å få en nyfødt i hus var en drøm i motsetning til hvordan jeg var før fødsel. Graviditet er bare et nødvendig onde. 

Anonymkode: 9fc29...b3b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...