Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sliter med det samme. Og jeg har ikke vært hos legen. Fordi jeg mistenker problemer med skjoldbrukskjertelen - som kan gi håravfall. 

Sjekk det TS. ❤ 

Anonymkode: f79f4...fa7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er du?

Bruker du P-piller?

Noen P- piller kan gi håravfall, andre kan for noen virke stabiliserende.

Jeg har genetisk håravfall uten feil på blodprøver. Mistenker dog at jeg har PCOS. Har hatt god hjelp av Spironolactone, fikk masse gjenvekst - men ikke alt. Etter noen år ble håret tynnere igjen, men langt i fra så ille som det var. Har slitt med dette i over 20 nå. Har alltid håret opp. 

Regner med at jeg med årene må/vil bruke topper eller Parykk. 

Søk opp grupper på Facebook «Female hairloss». Mange som sliter med det samme, du er ikke alene i dette i det hele tatt. Klem❤️

Anonymkode: 9dca8...509

Skrevet

Hudlegen kan hjelpe deg å be NAV om stønad til hårerstatning, dersom du er under 30 år får du alt dekket! Hvis du er eldre får du dekket en viss sum i året. 
jeg hadde samme problem, mistet hår over en periode på mange år. Til slutt var det så tynt at den ene frisyren jeg kunne ha uten at jeg så helt fryktelig ut var nyvasket og oppfønet hår kammet bakover i hesthale med masse volumskum. Nå bruker jeg hårerstatning og er superfornøyd! Alltid fin på håret!😉

Anonymkode: 7265c...671

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hudlegen kan hjelpe deg å be NAV om stønad til hårerstatning, dersom du er under 30 år får du alt dekket! Hvis du er eldre får du dekket en viss sum i året. 
jeg hadde samme problem, mistet hår over en periode på mange år. Til slutt var det så tynt at den ene frisyren jeg kunne ha uten at jeg så helt fryktelig ut var nyvasket og oppfønet hår kammet bakover i hesthale med masse volumskum. Nå bruker jeg hårerstatning og er superfornøyd! Alltid fin på håret!😉

Hårerstatning er det samme som parykk?

Anonymkode: 2f401...2ee

Skrevet

Nei ikke nødvendigvis, det finnes mange løsninger for å feste på hår, på deler av hodet eller over alt. Hvis man er veldig misfornøyd anbefaler jeg å sjekke det ut!!

Tror det finnes flere ulike salonger som driver med dette, jeg bruker Apollo. Har også hørt mye bra om en som heter Karma.

• 3 uker senere...
Skrevet

Nisim, b vitaminer og recrea forte. Har nesten ikke hår i børsten nå. Er kvinne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...