AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #1 Skrevet 8. oktober 2023 Er det noen Akademikerne+ -medlemmer som har benyttet seg av medlemsfordelen med tre gratis timer hos advokat? Erfaringer? Vi skulle ordnet testamente, kanskje en eiendomsoverdragelse, og litt småtteri (fremtidsfullmakt?). Regner med tre timer burde være nok, men vi lurer litt på om de er treige med vilje, slik at man likevel ender opp med å betale… Da kan vi like gjerne gå til lokal advokat i stedet for å ta det via telefon. Anonymkode: e7a8f...95d
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #2 Skrevet 8. oktober 2023 Det ble autocorrect-feil i overskriften, det skulle stå fordel, ikke forening! Det er en medlemsfordel. Anonymkode: e7a8f...95d
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #3 Skrevet 8. oktober 2023 Jeg synes det høres ut som dere skal ganske mye, egentlig. Ville tenkt at tre timer maks holdt til testamente eller fremtidsfullmakt, og kanskje begge deler om de er av det helt enkle slaget (og da tenker jeg virkelig enkelt, ikke type at ett av barna skal ha 7 av de 12 sølvskjeene, niese Kari de resterende 5, mens et annet barn skal ha hytten etc.). En eiendomsoverdragelse alene vil jeg tenke tar mer enn tre timers arbeid. Du må huske på at en advokat skal sikre og dobbeltsjekke at alt er i orden, og det krever at hun får alle fakta på bordet, at dere muligens må ta stilling til noen ting dere ikke tenkte over umiddelbart, og at dokumentene skal utarbeides. 3 timer er ganske lite. Anonymkode: 7e58e...457 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #4 Skrevet 8. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes det høres ut som dere skal ganske mye, egentlig. Ville tenkt at tre timer maks holdt til testamente eller fremtidsfullmakt, og kanskje begge deler om de er av det helt enkle slaget (og da tenker jeg virkelig enkelt, ikke type at ett av barna skal ha 7 av de 12 sølvskjeene, niese Kari de resterende 5, mens et annet barn skal ha hytten etc.). En eiendomsoverdragelse alene vil jeg tenke tar mer enn tre timers arbeid. Du må huske på at en advokat skal sikre og dobbeltsjekke at alt er i orden, og det krever at hun får alle fakta på bordet, at dere muligens må ta stilling til noen ting dere ikke tenkte over umiddelbart, og at dokumentene skal utarbeides. 3 timer er ganske lite. Anonymkode: 7e58e...457 Vi er klar over at det kan dukke opp ting vi ikke har tenkt på som vi må ta stilling til, men det er virkelig ikke snakk om et vanskelig/komplisert testamente (det er kun snakk om den begrensede andelen man kan velge å testamentere til ektefelle i stedet for barn, samt en hytte som er den ene partens særeie), og eiendomsoverdragelsen (som vi strengt tatt kan fikse selv) er også meget enkel. Kommer vi over tre timer er det selvsagt greit, vi måtte uansett betalt for alle timene hvis vi skulle fått noen andre til å gjøre det. Jeg var egentlig ute etter å høre om noen hadde brukt denne spesifikke tjenesten/medlemsfordelen. Jeg lurer på om det er reell hjelp i tre timer, eller om de egentlig trenerer tiden mest mulig for å fakturere etterpå. Anonymkode: e7a8f...95d
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #5 Skrevet 9. oktober 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Er det noen Akademikerne+ -medlemmer som har benyttet seg av medlemsfordelen med tre gratis timer hos advokat? Erfaringer? Vi skulle ordnet testamente, kanskje en eiendomsoverdragelse, og litt småtteri (fremtidsfullmakt?). Regner med tre timer burde være nok, men vi lurer litt på om de er treige med vilje, slik at man likevel ender opp med å betale… Da kan vi like gjerne gå til lokal advokat i stedet for å ta det via telefon. Anonymkode: e7a8f...95d Det du beskriver her er ikke småtteri nei. Anonymkode: 90a70...a1a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå