AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #1 Skrevet 8. oktober 2023 Er så lenge siden vi har hatt valp i hus, den gang en sommervalp. Jeg har låst meg litt fast i at valp er best på sommerstid, både sosialisering og å få husren hund virker enklere da. Er det noen som har noen positive ord om å skaffe seg valp på vinteren? Anonymkode: dd321...7a1
Hmmmmmm Skrevet 8. oktober 2023 #2 Skrevet 8. oktober 2023 Jeg fikk valp ved juletider. Tror nok det hadde vært mye enklere om det var vår/sommer. Noen valper nekter å gjøre fra seg ute når det er kaldt feks. 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #3 Skrevet 8. oktober 2023 Jeg syns det var flott å ha det til vintertid. Valper går veldig kort og er veldig preget av å få rutiner, og sommeren hadde vært ødelagt for min del om jeg bare satt i hagen hele sommeren. Så vi koste oss med vintervalp, som ble stor bok til lenger turer vår / sommer. Anonymkode: 7e4f5...9f8
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #4 Skrevet 8. oktober 2023 Jeg skaffet meg valp i februar, og angret fort på det. En ting om valpen faktisk er av en større rase, men denne her forsvant jo i snøen, og blånektet å gå ut. Anonymkode: 298d2...805
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #5 Skrevet 8. oktober 2023 Sommer var helt genialt, gikk rett ut uten å måtte kle på seg masse, hadde lenge ferie og bare var hjemme med valpen som fikk all oppmerksomhet og tilknytting. Anonymkode: b8f2f...dc2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #6 Skrevet 8. oktober 2023 Hvordan timer dere det? Anonymkode: d86c8...ff6
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #7 Skrevet 8. oktober 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hvordan timer dere det? Anonymkode: d86c8...ff6 Hva mener du? Anonymkode: dd321...7a1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #8 Skrevet 8. oktober 2023 Takk for svar alle! Det er mye slik den indre dialogen har gått også. Anonymkode: dd321...7a1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #9 Skrevet 8. oktober 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvordan timer dere det? Anonymkode: d86c8...ff6 Holder kontakt med opdrettere såklart. Snakker om planlagte kull. Kjøper jo ikke valpen her og nå gjennom finn Da bør valpen være født ca 8 uker før ferien din. Så ca i slutten av april. Anonymkode: b8f2f...dc2
Sofakona Skrevet 8. oktober 2023 #10 Skrevet 8. oktober 2023 Vi har akkurat kjøpt oss valp nå, og ikke ble problem her:) vi sover i stua,jeg sover med klær på og har jakke og sko ved terrasse døra. Og går ut i hagen:) idag skal vi prøve å ha han i soverommet med oss. Sommeren er jo mye varmere og lysere...men her fant vi et kull nå så ting passet litt bra
LadyGrey Skrevet 8. oktober 2023 #11 Skrevet 8. oktober 2023 For meg er det perfekt å få valp i april/mai. Da har jeg hele våren/sommeren til sosialisering og miljøtrening, og det er lyst ute store deler av dagen. Har heldigvis mulighet å tå ferie fra jobb når tid som helst på året. Men den rette valpen fra seriøs oppdretter trumfer når på året valpen er leveringsklar, men hadde jeg kunne velge hadde det blitt april/mai. 2
Kokosmakron Skrevet 8. oktober 2023 #12 Skrevet 8. oktober 2023 Foretrekker å ha valp på vår/sommer. Siste valp hentet vi midtvinters, og det er litt mer styrete den perioden du må ut midt på natta i 10-20 kuldegrader og snøstorm. Når det er sagt, valp fra ønsket kombinasjon og oppdretter trumfer tidspunktet de er leveringsklare. 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #13 Skrevet 8. oktober 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Holder kontakt med opdrettere såklart. Snakker om planlagte kull. Kjøper jo ikke valpen her og nå gjennom finn Da bør valpen være født ca 8 uker før ferien din. Så ca i slutten av april. Anonymkode: b8f2f...dc2 Har kontakt med oppdretter, men jeg bestemmer jo ikke når de får valper. Sier man nei, da, når det er sin tur, og det er kull på feil tidspunkt? Anonymkode: d86c8...ff6
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #14 Skrevet 8. oktober 2023 Vintervalper blir som regel fortere husrene siden de har et klarere skille på ute/inne. Anonymkode: db006...c42
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #15 Skrevet 8. oktober 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Vintervalper blir som regel fortere husrene siden de har et klarere skille på ute/inne. Anonymkode: db006...c42 Det har jeg ikke tenkt på, jeg antok at det ville vært omvendt, at de ikke vil ut i kulden. Takk! Anonymkode: dd321...7a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå