Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For å gjøre historien kort. Jeg har i mange å slitt med sjalusi, har fått hjelp for dette og det går bedre nå. Som en tilnærming har jeg og min kone avtalt at vi skal ringe hverandre når vi er på tur alene og skal på fest. Siste halvåret har hun ignorert dette. Nå er det andre gangen jeg oppdager via andres snap at hun er på fest, når opprinnelig plan var hytte og fjelltur. Ingen telefon eller personlig mld. ( kun felles snap til alle på dagtid) I hverdagen forteller hun at hun elsker meg hver morgen før hun drar på jobb. Siste tiden er det blitt mindre nærhet mellom oss, lite meldinger. Klaging på småting,  sitter hele tiden på "candy crush " , legger seg tidlig, når jeg kommer på sove rommet er hun fortsatt på telefonen, når jeg er ferdig på badet har hun "sovnet".  Mulig at alarmen burde gå hos meg.  Det er motstridende at legger felles planer for framtiden, hytte, reiser,ette osv.   Jeg kjenner meg alene og ensom, synes at dette er vanskelig og trives mindre og mindre. Redd for å ta opp samtalen om dette, da jeg frykter det blir snudd mot meg og min sjalusi.  Hva tenker du om dette?

Anonymkode: 6bb6f...35a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når man bor sammen som par tenker jeg (for min del og min nåværende partners del) at det handler litt om respekt å meddele om man drar på fest eller ikke. Hadde vært et stort tillitsbrudd hvis mannen hadde sagt at han dro på fjelltur, men heller dro på fest uten å si noe til meg. Helt greit at han drar på fest, men vi er to i et samboerskap/ekteskap, så man bør ta litt hensyn til hverandre. 

Nå får jo bare vi DIN side av saken, men basert på det du skriver ville jeg garantert ha tatt det opp. Jeg hadde nok forlatt forholdet også hvis det ikke ble endring etter samtalen. Jeg trenger en partner som tar hensyn til meg og som deler mine verdier og tanker rundt forholdet.  For noen er nok din kones handlinger helt innafor, men hun er klar over at det ikke er innafor til deg og likevel gjør hun det. Dét er manglende respekt. 

Anonymkode: f820f...903

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det kan godt være du har reelle sjalusiproblemer, men i de tilfellene du beskriver ville nok de fleste reagert. Det kan ikke skyldes på sjalusi å reagere på løgn. Akkurat det med manglende nærhet burde du også ta opp, men kanskje ikke legg opp samtalen til at du mistenker at hun har funnet en annen. Vær heller ærlig på at du ikke er lykkelig i forholdet og spør hva hun tenker om situasjonen deres.

Prøv å ikke tenk på det som at du er sjalu, men heller at du er redd for å miste henne og det dere har sammen. 

Anonymkode: 1df7f...042

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...