Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte på om det er innafor å heler ha baby shower med familien (mor, far, søsken) enn venninner? Ingen av venninnene mine har barn (jeg har kun 3 venninner som bor nærme meg og noen fler som bor lengre unna) og ingen av de har tatt initiativ til baby shower, noe jeg syns er litt sårt - men det kan jo hende at de ikke helt forstår tanken eller følelsene bak det å være gravid å ønske seg en baby shower - det er ikke gaver og det materialistiske jeg bryr meg om, men mer det å føle at noen ønsker å gjøre noe hyggelig for en og stelle i stand noe som er sosialt og jeg syns det er litt trist å ikke skulle ha baby shower… men nå er jeg offisielt høygravid og tenker jeg må ta saken i egne hender, skal jeg heler invitere familie hjem til meg på dette? Jeg vet ikke helt om jeg ønsker å invitere de få venninnene mine jeg har og føle på at det er jeg som «presser» de til å ha det hos meg, om det gir mening. Har dere hatt baby shower eller er det ikke såå viktig for dere? 

Anonymkode: b423a...2da

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Lurte på om det er innafor å heler ha baby shower med familien (mor, far, søsken) enn venninner? Ingen av venninnene mine har barn (jeg har kun 3 venninner som bor nærme meg og noen fler som bor lengre unna) og ingen av de har tatt initiativ til baby shower, noe jeg syns er litt sårt - men det kan jo hende at de ikke helt forstår tanken eller følelsene bak det å være gravid å ønske seg en baby shower - det er ikke gaver og det materialistiske jeg bryr meg om, men mer det å føle at noen ønsker å gjøre noe hyggelig for en og stelle i stand noe som er sosialt og jeg syns det er litt trist å ikke skulle ha baby shower… men nå er jeg offisielt høygravid og tenker jeg må ta saken i egne hender, skal jeg heler invitere familie hjem til meg på dette? Jeg vet ikke helt om jeg ønsker å invitere de få venninnene mine jeg har og føle på at det er jeg som «presser» de til å ha det hos meg, om det gir mening. Har dere hatt baby shower eller er det ikke såå viktig for dere? 

Jeg fikk babyshower. Ingen av venninnene mine har barn.

Anonymkode: 57bb8...88f

Skrevet

Nei. De kommer til å gjøre stas på deg og barnet når det er født- da kommer det gaver til barnet, og kanskje oppmerksomheter som blomster eller de kommer innom med kaffe og bakverk f.eks. Husk at babyshower er et nytt og importert konsept. 

Anonymkode: a048c...135

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Man inviterer ikke til egen babyshower. Det er super flaut. Kall det noe annet og samle familien. Men ikke kall det babyshower. Det er det samme som å be om gaver og kaker når ingen egentlig har tenkt å gi deg noe før etter barnet er født. 

Anonymkode: 105eb...ed6

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvor langt er du på vei da? Kan jo være at noen allerede planlegger det? 

Anonymkode: 27ce5...5b3

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvor langt er du på vei da? Kan jo være at noen allerede planlegger det? 

Eller bare glem det så nå at du skrev offisielt høygravid så det er vel ca 35 uker. Litt kjipt da visst ingen har tatt iniativet :( jeg skal selv holde babyshower for en venninne nå i helgen. De ble litt sent grunnet at det skulle passe for venner som bodde et stykke unna

Skrevet

Jeg har ingen venner her jeg bor og forventer heller ingen babyshower. Kunne derimot aldri falt meg å arrangere min egen babyshower, det er jo noe med konseptet at man FÅR det.. 

Anonymkode: ce23a...54f

Skrevet

Jeg fikk ingen babyshower , hadde veldig lyst men som de andre sier, man arrangerer ikke selv. Hvis ingen venner eller familie lager for deg så får man bare innse at det dessverre ikke ble. Jeg var vel ikke verdt det da tydeligvis.. litt trist for har vært med å arrangere for nære jeg har men de gjorde ikke det samme for meg. :( Men men: det går jo fint. Barnet er født nå. Det å bli mamma for denne skatten er det viktigste.

Anonymkode: 4bbcd...27c

Skrevet

Enten så ordner andre babyshower til deg, eller så dropper du det. Du og babyen får uansett oppmerksomhet når hen er født, skjønner ikke helt hvorfor det er så himla viktig med BS, et fjollete konsept etter min mening.

Anonymkode: 8d92b...d3d

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg fikk ingen babyshower , hadde veldig lyst men som de andre sier, man arrangerer ikke selv. Hvis ingen venner eller familie lager for deg så får man bare innse at det dessverre ikke ble. Jeg var vel ikke verdt det da tydeligvis.. litt trist for har vært med å arrangere for nære jeg har men de gjorde ikke det samme for meg. :( Men men: det går jo fint. Barnet er født nå. Det å bli mamma for denne skatten er det viktigste.

Jeg forstår skuffelsen, men husk at det er helt nytt, og egentlig fremmed for familie å feire før fødsel.

Fikk du og baby gaver og oppmerksomhet når den ble født, da?

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Man inviterer ikke til egen babyshower. Det er super flaut. Kall det noe annet og samle familien. Men ikke kall det babyshower. Det er det samme som å be om gaver og kaker når ingen egentlig har tenkt å gi deg noe før etter barnet er født. 

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Enten så ordner andre babyshower til deg, eller så dropper du det. Du og babyen får uansett oppmerksomhet når hen er født, skjønner ikke helt hvorfor det er så himla viktig med BS, et fjollete konsept etter min mening.

Anonymkode: 8d92b...d3d

Hvorfor?

Vi henter en skikkelig fra USA men har egne regler?

Alle jeg kjenner som fikk barn mens jeg bodde i statene laget egen shower.  For ene laget svigermor, men det var mest fordi mor var så dårlig form. 

Det må være en norsk greie at en ikke lager selv 😆

Anonymkode: e1459...668

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hvorfor?

Vi henter en skikkelig fra USA men har egne regler?

Alle jeg kjenner som fikk barn mens jeg bodde i statene laget egen shower.  For ene laget svigermor, men det var mest fordi mor var så dårlig form. 

Det må være en norsk greie at en ikke lager selv 😆

Men du i baby shower i utlandet? Hvem stod for mat og kaker? Gjestene eller vertene? For den norske versjonen står jo gjestene for alt. Kake, mat og gaver.

Det er veldig lite norsk å invitere til en gavefest. Men å invitere familie på middag og kake for familien er helt innafor. Bare kall det ikke baby shower. Ts får gavene etter barnet er født

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Men du i baby shower i utlandet? Hvem stod for mat og kaker? Gjestene eller vertene? For den norske versjonen står jo gjestene for alt. Kake, mat og gaver.

Det er veldig lite norsk å invitere til en gavefest. Men å invitere familie på middag og kake for familien er helt innafor. Bare kall det ikke baby shower. Ts får gavene etter barnet er født

Så du tenker det ville vært innafor at gjester feks skulle stå for: 

Transport

Lokale 

Mat

Kaker

Drikke

Kjøpe gave

Og arrangere det hele

I feks et bryllup,  eller en dåp? 

Det er selvsagt familien som feires som bør stå for arrangementet.  Da er gave helt uproblematisk.  Slik gjøres det for bursdager, dåp, bryllup, konfirmasjon mm. Hva er lite norskt med å gjøre det slik, det er jo slik alle gjør det 😅

Hva er så anderledes med babyshower? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Så du tenker det ville vært innafor at gjester feks skulle stå for: 

Transport

Lokale 

Mat

Kaker

Drikke

Kjøpe gave

Og arrangere det hele

I feks et bryllup,  eller en dåp? 

Det er selvsagt familien som feires som bør stå for arrangementet.  Da er gave helt uproblematisk.  Slik gjøres det for bursdager, dåp, bryllup, konfirmasjon mm. Hva er lite norskt med å gjøre det slik, det er jo slik alle gjør det 😅

Hva er så anderledes med babyshower? 

Tullball. Inviterer man i bursdag, dåp eller bryllup så inviterer en jo til en begivenhet. Det er ikke gavene som er greien. En baby SHOWER er jo et gaveselskap. Det er noe annet. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tullball. Inviterer man i bursdag, dåp eller bryllup så inviterer en jo til en begivenhet. Det er ikke gavene som er greien. En baby SHOWER er jo et gaveselskap. Det er noe annet. 

Det er jo også en begivenhet....

Definisjon: A baby shower is basically a party which is thrown to celebrate the impending birth of a new baby..

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det er jo også en begivenhet....

Definisjon: A baby shower is basically a party which is thrown to celebrate the impending birth of a new baby..

Baby shower kommer av at en skal «shower» mammaen med gaver. Altså en gave fest. 

Ts må gjerne invitere til selskap. Det er koselig. Men å invitere til gavefest det er usmakelig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Baby shower kommer av at en skal «shower» mammaen med gaver. Altså en gave fest. 

Ts må gjerne invitere til selskap. Det er koselig. Men å invitere til gavefest det er usmakelig. 

Nei, man skal "shower" baby med feks oppmerksomhet, glede, gaver og hyggelig samvær med foreldrene.  

Det du tenker på kalles vel mom shower eller dad shower. 

Uansett ikke noe jeg ser som skiller dette og feks bursdag. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg forstår skuffelsen, men husk at det er helt nytt, og egentlig fremmed for familie å feire før fødsel.

Fikk du og baby gaver og oppmerksomhet når den ble født, da?

Ja det gjorde vi :) så det er absolutt ikke synd på meg. :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei, man skal "shower" baby med feks oppmerksomhet, glede, gaver og hyggelig samvær med foreldrene.  

Det du tenker på kalles vel mom shower eller dad shower. 

Uansett ikke noe jeg ser som skiller dette og feks bursdag. 

Gaver til baby er jo gaver til mor. Tror du baby bryr seg om hvordan bodyen ser ut eller bleie kake? En inviterer ikke til selskap som utelukkende er for p motta gaver. 

Skrevet

Uff. Jeg syns babyshower er så teit. Det føles fælt om det er forventet at alle skal ha det, men så får man ikke. Jeg har ikke arrangert babyshower for venninner, og det handler IKKE om at jeg er en dårlig venn eller at jeg ikke liker vennene mine. Jeg håper VIRKELIG ikke at min gravide venninne sitter og tenker sånn nå! Det er bare trist om det er blitt sånn! Stakkars folk. 

Anonymkode: 0a5af...45e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...