Gå til innhold

Sharm el sheik i januar?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har lyst å reise til sharm el sheik, og ser at det er rimelige reiser i januar. 15.000kr med al inclusive for 2 voksne. 

Hvordan er det i sharm el sheik i januar? Hva kan man gjøre?

Anonymkode: 09432...136

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er visstnok veldig varmt og godt… det kan sider på reisebyråene bekrefte tenker jeg. 
det er vel stort sett sol go bad det går i der… dykking! 
Ville kanskje sett an situasjonen i nabolandet før jeg booket tur dit nå, men… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært der en gang, skal aldri igjen. Skittent og ekkelt i byen, mye råkjøring med biler, masete innkastere, selgere som la ting i hendene på ungene og kjeftet på meg da jeg ikke ville kjøpe noe. En mann som prøvde å kysse datteren min på 5 år. Nei takk. 

Anonymkode: 81d3c...68e

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der en gang for 8-10 år siden, i Januar. Vi hadde én dag med fint vær ila. den uka vi var der. Resten av dagene var grå og triste (ikke regn men vind), selv om det var meldt ganske fint vær. Maten var jevnt over dårlig, det var skittent og nedslitt i byen, selgerne var innpåslitne til den grad at det ble ubehagelig. Skal aldri tilbake! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/8/2023 at 1:01 PM, AnonymBruker said:

Har lyst å reise til sharm el sheik, og ser at det er rimelige reiser i januar. 15.000kr med al inclusive for 2 voksne. 

I januar er gjennomsnittstempen ca. 22-23 grader.

Sjekk reiserådene før du bestiller og husk visum.

Anonymkode: 22ac2...908

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egypt som turistdestinasjon har hatt en særs negativ utvikling de siste årene. Jeg hadde lest meg litt opp på folks erfaringer fra senere år før jeg booket noe. 

Anonymkode: 3a003...4ed

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

jeg var i sharm el sheik i oktober i en uke ca! Vi var en gjeng på 4 som reiste, vi er alle i 20-årene. Det var veldig varmt og godt, men kommer aldri til å reise dit igjen😅Vi fikk ganske kultursjokk, allerede på flyplassen prøvde de som holdt styr på taxiene å scamme oss..mennene var ekstrem på og selgerene var helt jævlig innpåslitne. Hotellet vi bodde på var helt ok, maten var dårlig standard men var helt greit. 2/4 ble dårlige men gikk over etter 2 dager typ😅 IKKE drikk vann av springen. Prøv å få leilighet i andre etasje og ikke på bakkenivå, vi hadde det i 2 dager før vi måtte bytte pga det var menn som kom til døren på kveldstid og ville komme inn osv, var jævlig ekkelt..de på hotellet gjorde lite med det, følte oss veldig utrygge under hele oppholdet rett og slett. Vi var 4 blonde jenter som reiste ned, anbefaler ikke å reise nedover uten kompiser..om du tenker å reise til sharm el sheik for å feste som du gjør i Oslo så er det bare å glemme😅 Husk at muslimer ikke drikker alkohol, og hvis dere drikker så kan jeg 100% garantere at dere vil bli å bli seksuelt trakkasert og verste fall prøvd ned dopet. Dette sier jeg ikke for å skremme eller noe, men tenker dere å reise nedover dit for å feste/gå i gatene på natterstid eller slikt så anbefaler jeg det ikke overhodet. Jeg har reist rundt omkring en del siste årene og Egypt, Marokko og Tyrkia er det verste stedene å reise. Tyrkia kan være greit, men er veldig mye seksuell trakassering der. Anbefaler å reise til hellas eller Spania da 100%. Vi var på dykketur og på en del restauranter, men viser du hud blir du gjerne ropt på og tafset på. Byen er veldig fin, men er rett og slett bare store kulturforskjeller. Dette er bare vår opplevelse selvsagt, men leser mye av det samme går igjen og igjen..så vær forsiktig og ta godt vare på hverandre om dere reiser

Anonymkode: 37f9e...dfd

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.10.2023 den 13.01):

Det er som ellers i syden i juli (20-25 grader og deilig).

Anonymkode: 96169...c2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg over: har vært i Hurghada for flere år siden, nydelig å bade og hvis man kun holder seg på hotellet. Men jeg drar ikke dit igjen, ihvertfall ikke nå.

Anonymkode: 21d4a...d4f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.10.2023 den 13.01):

Synes det er ganske kaldt der i januar. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.12.2023 den 2.33):

Det er som ellers i syden i juli (20-25 grader og deilig).

Anonymkode: 96169...c2f

Hvis man er heldig blir det 25. men så kan man være uheldig å få 19 og litt vind. Det var den den uke jeg var der i januar for mange år siden. Da er det egentlig litt kaldt å sole seg. Bassenget var ikke oppvarmet. Maten var veldig dårlig kvalitet. Jeg var magesyk i to uker etter oppholdet. Reiser aldri dit igjen. Hvis du reiser, ta med varme klær til kvelden, da blir det kjølig.

Anonymkode: ce9e3...6ce

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TLR skrev (På 15.12.2023 den 10.39):

Egypt er ok så lenge man respekter kulturen. 

Det er dessverre vanskelig å respektere en kultur som ikke respekterer deg som vestlig kvinne. Jeg snakker om helt grunnleggende ting, som å kunne bevege seg utendørs uten å bli forsøkt voldtatt. 

Anonymkode: dc7a7...e27

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er dessverre vanskelig å respektere en kultur som ikke respekterer deg som vestlig kvinne. Jeg snakker om helt grunnleggende ting, som å kunne bevege seg utendørs uten å bli forsøkt voldtatt. 

Deres kvinnesyn er ikke bra men det er et trygt land så lenge man holder lang avstand til de innfødte. Være bestemt på priser etc. Vet ikke om du har hørt om Soho et nytt kjøpesenter der med politi og sikkerhetsvakter overalt. Der er det kjempetrygt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
TLR skrev (På 17.12.2023 den 11.25):

Deres kvinnesyn er ikke bra men det er et trygt land så lenge man holder lang avstand til de innfødte. Være bestemt på priser etc. Vet ikke om du har hørt om Soho et nytt kjøpesenter der med politi og sikkerhetsvakter overalt. Der er det kjempetrygt 

Så så lenge man oppholder seg på politibevoktede kjøpesentre eller ditto avstengte hotellområder så er det ok? Beklager, men en sånn ferie ønsker ikke jeg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...