Gå til innhold

Melkefrie alternativer som ikke er ultraprosessert?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Datteren min på 5 tåler ikke melk. Hun er svært glad i Berit Nordstrand sin Yokos Naturell: 

https://oda.com/no/products/40713-berittm-yokos-naturell/?region_id=000001&&clid=14342128317_126263626996_540275467329&keyword=&gclid=Cj0KCQjwpompBhDZARIsAFD_Fp-28_dGs8oaWy3KLbqU0aw9yVeat6qgFRmVcfUBdndEEnExFJbJJhAaAn36EALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Har nå skjønt at den er ultraprosessert.. Ser ikke ut som Kolonihagen sin er så mye bedre heller dessverre. 

https://oda.com/no/products/48496-kolonihagen-kogurt-naturell-okologisk/?region_id=000001&&clid=14342128317_126263626996_540275467329&keyword=&gclid=Cj0KCQjwpompBhDZARIsAFD_Fp_49P37IxAbEkyUjdkXcRma-Zv9s4OE9BUwPcnsY4SyAFdmBE8tGsYaAlGsEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Noen som vet om noen andre alternativer? Synes det er vanskelig å finne gode alternativer til henne, og merker at det er mye man hele tiden skal lære seg. Hadde du gitt disse til barna dine? Blir ikke så klok på dette! :( 

Anonymkode: 5d9ee...c55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Yokos og kogurt er prosessert, ikke ultraprosessert. 

Ellers kan du lage "melk" selv, jeg lager mandelmelk til å ha i smoothien hver dag. Bløtlegger en neve eller to mandler over natten, og har i blender med vann. Hvis du ikke har veldig kraftig blender, sil blandingen i en nøttemelkpose e.l. Jeg pleier å drikke den bar også, men blander da i litt salt, isbiter, og evnt ceylon kanel. Fin å ha i frokostblandingen. 

Anonymkode: 2b46e...377

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Yokos og kogurt er prosessert, ikke ultraprosessert. 

Ellers kan du lage "melk" selv, jeg lager mandelmelk til å ha i smoothien hver dag. Bløtlegger en neve eller to mandler over natten, og har i blender med vann. Hvis du ikke har veldig kraftig blender, sil blandingen i en nøttemelkpose e.l. Jeg pleier å drikke den bar også, men blander da i litt salt, isbiter, og evnt ceylon kanel. Fin å ha i frokostblandingen. 

Åja, jeg er litt ny på det her, så jeg bare scanner strekkoden med "Fri-for"-appen. Men kanskje man ikke kan stole 100% på den da🙈 Er det et av alternativene som er bedre enn den andre? Hvis det "kun" er prosessert må det vel gå fint en gang i blant. Men jeg ønsker absolutt å lære meg og lage det selv, det står på to-do-listen! Tusen takk for tips, det hørtes ikke så vanskelig ut når du beskrev det. Får se når jeg prøver😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker said:

Åja, jeg er litt ny på det her, så jeg bare scanner strekkoden med "Fri-for"-appen. Men kanskje man ikke kan stole 100% på den da🙈 Er det et av alternativene som er bedre enn den andre? Hvis det "kun" er prosessert må det vel gå fint en gang i blant. Men jeg ønsker absolutt å lære meg og lage det selv, det står på to-do-listen! Tusen takk for tips, det hørtes ikke så vanskelig ut når du beskrev det. Får se når jeg prøver😅

Mer kokos og kostfiber i Yokos, denne har heller ikke tilsatt salt og har mindre karbohydrater. Rent ingrediensmessig er de noenlunde like. Jeg stoler ikke på app´er, men mer det jeg kan lese selv :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei disse 2 yoghurtene er overprisede og usunne med lite protein .Usøtet soyamelk👍

Anonymkode: 42890...b27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vi lager selv. Vi har en enkel yoghurtmaskin og første gangen blir yoghurten blir lagd med noen skjeer butikk kjøpt yoghurt og kokos eller soya,men så bruker vi det hjemmelagde som starter.

Anonymkode: 98935...37a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...