Gå til innhold

Seponering av antidepressiva

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har erfaring med det- og har sluttet i «oppstartsfasen», har dere likevel fått sterke seponeringssymptomer?

Anonymkode: e1a84...0ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med legen din om dette. Du skal trappe gradvis ned og du kan få medisiner som kan lette symptomene hvis det blir veldig ubehagelig for deg. 

Anonymkode: 948a7...91a

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.10.2023 den 12.30):

Snakk med legen din om dette. Du skal trappe gradvis ned og du kan få medisiner som kan lette symptomene hvis det blir veldig ubehagelig for deg. 

Anonymkode: 948a7...91a

Selvfølgelig. Men jeg er nysgjerrig på erfaringer om det har noe å si om man slutter etter kort eller lang tids bruk.

Og dersom man har birvirkninger utover to uker vil disse bli verre og verre? Jeg opplever det, men usikker på om det er bivirkninger eller noe annet

Skrevet

Sluttet etter 8 uker på Cipralex, masse bivirkninger (hjernestøt).

Anonymkode: 8e0b6...c6f

Skrevet

Vanligste bivirkninger er støt i hjernen og lav libido som holder seg lav lenge etter medisinslutt

Anonymkode: fad03...a59

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Sluttet etter 8 uker på Cipralex, masse bivirkninger (hjernestøt).

Hvor lenge varte de da? Var de hele tiden, eller innimellom og kom de umiddelbart når  du slutta? Ble angst/depresjon mye verre?

hadde du masse bivirkninger  i oppstarten og underveis? 

Skrevet

Er det noe sammenheng med hvor lenge man har brukt de og hvor sannsynlig det er med bivirkninger ved slutt? Og er det sammenheng mellom bivirkninger i oppstart og avslutning?

Skrevet

De symptomene jeg opplever som bivirkninger etter jeg startet med de er ganske like de som listes som seponeringssymptomer.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvor lenge varte de da? Var de hele tiden, eller innimellom og kom de umiddelbart når  du slutta? Ble angst/depresjon mye verre?

hadde du masse bivirkninger  i oppstarten og underveis? 

Hadde mye kvalme og diaré. Angsten ble ikke verre egentlig, byttet over til wellbutrin. Er nå nylig diagnostisert med ADHD, så angsten kom kanskje pga det. 

Hjernestøt kom brått og plutselig. Kjentes ut som noen knipset meg hardt inni hjernen, vanskelig å beskrive det bedre. Varte noen uker😟 Skal aldri mere stå på SSRI. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde mye kvalme og diaré. Angsten ble ikke verre egentlig, byttet over til wellbutrin. Er nå nylig diagnostisert med ADHD, så angsten kom kanskje pga det. 

Hjernestøt kom brått og plutselig. Kjentes ut som noen knipset meg hardt inni hjernen, vanskelig å beskrive det bedre. Varte noen uker😟 Skal aldri mere stå på SSRI. 

Men hvor raskt etter avslutning kom de? Og var det konstant eller innimellom?

Skrevet

Hvor lenge kan man regne med at uro rastløshet agitasjon osv som seponeringssymptomer varer?

Skrevet

Lurer også på når bivirkningene man fikl av å ta de vil avta? Etter en ukes tid eller umiddelbart?

Skrevet

Tråden er ryddet for diskusjon rundt dosering av medisiner

Perelandra, mod. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.10.2023 den 15.05):

Lurer også på når bivirkningene man fikl av å ta de vil avta? Etter en ukes tid eller umiddelbart?

Jeg hadde støt følelse i hodet i sikkert 2 mnd mens jeg holdt på å slutte. Etter jeg var ferdig så varte det bare 1 uke kanskje? Ekkelt men ikke farlig. Jeg synes det var skikkelig skummelt i begynnelsen helt til psykiater forklarte meg mye om det. Da brydde jeg meg ikke så mye mer.  Fikk også sobril på det verste og det hjalp :) 

Anonymkode: 893b9...95a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...