AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #1 Skrevet 8. oktober 2023 Flere som vurderer det i dagens marked? Anonymkode: 6f16d...4fb
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #2 Skrevet 8. oktober 2023 Nei, det orker jeg virkelig ikke å styre med. Anonymkode: ed349...b12 10
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #3 Skrevet 8. oktober 2023 Hvorfor i all verden skal du det hvis du har en bolig? Et sted må du jo bo og prisene på utleieboliger stiger sannsynligvis. Anonymkode: 320e7...9e8 8 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #4 Skrevet 8. oktober 2023 Du har misforstått. Boligprisene synker ikke. De stiger bare ikke så mye som man er vant med. Boligprisøkning på 0,1% omtales som krakk i media, fordi det bryter med det man er vant med. Men 0,1% er fortsatt en økning. Anonymkode: c4f61...10b 11 6
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #5 Skrevet 8. oktober 2023 Et av mine familie medlem har gjort det , nå fant de en billig bolig men de har halvert boligprisene å slipper kommunale avgifter 🤗 Anonymkode: d0c1e...f73
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #6 Skrevet 8. oktober 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Du har misforstått. Boligprisene synker ikke. De stiger bare ikke så mye som man er vant med. Boligprisøkning på 0,1% omtales som krakk i media, fordi det bryter med det man er vant med. Men 0,1% er fortsatt en økning. Anonymkode: c4f61...10b Du forstår deg ikke mye på inflasjon.. Hvis inflasjonen er på 3% og boligprisen øker 0,1%, har boligen da økt eller tapt seg i verdi? Anonymkode: 91601...0ee 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #7 Skrevet 8. oktober 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Du forstår deg ikke mye på inflasjon.. Hvis inflasjonen er på 3% og boligprisen øker 0,1%, har boligen da økt eller tapt seg i verdi? Anonymkode: 91601...0ee Du forstår deg ikke mye på utregning av boligpriser. Hvis boligprisene øker med 0,1% er selvsagt inflasjonen medregnet. Anonymkode: c4f61...10b 2 10
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #8 Skrevet 8. oktober 2023 Ja, dette hørtes lurt ut 🤦♀️🤣 Not. Anonymkode: 94120...14e 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #9 Skrevet 8. oktober 2023 Det har våre gamle naboer gjort. De solgte boligen for 8år siden og venta på krakken. Satt igjen med masse penger og leide. De leier fortsatt og pengene de tjente på boligsalget ble brukt opp på ingenting. De levde i sus og dus for pengene fordi når det blir krakk, trengte de ikke så mye penger til å kjøpe bolig uansett🤪 Nå har de ikke lenger råd til å kjøpe noe i det hele tatt. Husker han syntes jeg var dum som ikke gjorde det samme som han. Anonymkode: fa99e...326 6 4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #10 Skrevet 8. oktober 2023 Hvis boliglånet kan betjenes og man ikke har vært en av disse som har lånt seg til langt over pipa og ikke tåler noe som helst av uforutsette utgifter, ville jeg aldri i verden solgt boligen. Det er heller ingen sikker sak å få solgt nå i disse dager. Kjenner flere som skulle "selge seg ned" som rett og slett ikke får solgt, og risikerer å selge med stort tap. Dessverre er det mange som tynte på med så høyt lån som mulig fordi "alle" sa at man måtte skyyyynde seg inn i boligmarkedet. Flere av disse risikerer nå å gå på en kraftig smell, fordi de ikke klarer å betjene boliglånet på grunn av rentehevingene. Får bare håpe at ting roer seg litt fremover slik at vi ikke ender opp med for mange på en gang som må selge.. Anonymkode: f08fe...5fc 3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #11 Skrevet 8. oktober 2023 Jeg solgt, men det va litt tilfeldig. Bor i mellom tid i ned betalt bolig, hadde ikke gjort det om måtte leie Anonymkode: 94a27...1ed
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #12 Skrevet 8. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du har misforstått. Boligprisene synker ikke. De stiger bare ikke så mye som man er vant med. Boligprisøkning på 0,1% omtales som krakk i media, fordi det bryter med det man er vant med. Men 0,1% er fortsatt en økning. Anonymkode: c4f61...10b Jeg solgte nettopp til 7-8% under en edru prisforventning. De 0.1% du kan lese om i media er bare svada. Anonymkode: e5c33...8f9 3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #13 Skrevet 8. oktober 2023 Lykke til med salget. Du burde solgt for et år siden. Anonymkode: 1ec37...24b 3
Fru Uperfekt Skrevet 8. oktober 2023 #14 Skrevet 8. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Et av mine familie medlem har gjort det , nå fant de en billig bolig men de har halvert boligprisene å slipper kommunale avgifter 🤗 Anonymkode: d0c1e...f73 Hvordan slipper de kom avg? Har de ikke bosshenting, vann eller kloakk?
enkefru Skrevet 8. oktober 2023 #15 Skrevet 8. oktober 2023 Fru Uperfekt skrev (1 minutt siden): Hvordan slipper de kom avg? Har de ikke bosshenting, vann eller kloakk? Utleiers ansvar det, ikke leietagers
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #16 Skrevet 8. oktober 2023 Fru Uperfekt skrev (3 minutter siden): Hvordan slipper de kom avg? Har de ikke bosshenting, vann eller kloakk? Husleier som betaler det. Går under husleia det. Anonymkode: 558e7...3b2 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #17 Skrevet 8. oktober 2023 Skulle det ha vært en god strategi måtte du har solgt for lengst. Anonymkode: dd52a...1b6 4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #18 Skrevet 8. oktober 2023 Fru Uperfekt skrev (51 minutter siden): Hvordan slipper de kom avg? Har de ikke bosshenting, vann eller kloakk? Man betaler ikke det separat når man bare leier, for det har utleier innbakt i leieprisen han eller hun tar fra leietageren. Ved leieforhold ser vanligvis ikke leieboere slike regninger, siden de bakes inn i leien. Anonymkode: 5dc6f...c6a 3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #19 Skrevet 8. oktober 2023 Noen jeg vet om solgte huset for flere år siden, og kjøpte kbbl leilighet. De skrøt av at de ikke betalte kommunale avgifter og at de slapp utvendig vedlikehold. Nå har husleien deres gått på med 6800 kroner. Oppå det de allerede betaler i lån og husleie fra før. De sliter som bare det. Enda jeg sa det til de den gangen, jeg sa at akkurat dette kunne skje. jeg hadde Aldri kommer til å kjøpt meg kbbl leilighet. Eller leilighet generelt med husleie som kan gå opp kjempe mye. Jeg skjønner ikke tankegangen til de som gjør det. Anonymkode: 1a8c0...02f
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #20 Skrevet 8. oktober 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Hvis boliglånet kan betjenes og man ikke har vært en av disse som har lånt seg til langt over pipa og ikke tåler noe som helst av uforutsette utgifter, ville jeg aldri i verden solgt boligen. Det er heller ingen sikker sak å få solgt nå i disse dager. Kjenner flere som skulle "selge seg ned" som rett og slett ikke får solgt, og risikerer å selge med stort tap. Dessverre er det mange som tynte på med så høyt lån som mulig fordi "alle" sa at man måtte skyyyynde seg inn i boligmarkedet. Flere av disse risikerer nå å gå på en kraftig smell, fordi de ikke klarer å betjene boliglånet på grunn av rentehevingene. Får bare håpe at ting roer seg litt fremover slik at vi ikke ender opp med for mange på en gang som må selge.. Anonymkode: f08fe...5fc Hva er konsekvensene til alle som eier hus i Norge, om det blir veldig mange tvangssalg? Jeg skjønner at husprisene mest sannsynlig kommer til å rase, men hva skjer? Eller hvilken konsekvenser kan dette medføre? Anonymkode: 1a8c0...02f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå