AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #1 Skrevet 8. oktober 2023 Viss jeg endrer skattekortet mitt rett før utbetaling av lønningen med halv-skatt i nov/des, blir jeg da trekt halv skatt av den prosenten som står på skattekortet? Anonymkode: c0eb0...704
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #2 Skrevet 8. oktober 2023 Ja, men pass på at du ikke får baksmell Anonymkode: 5bc5a...82d
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #3 Skrevet 8. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, men pass på at du ikke får baksmell Anonymkode: 5bc5a...82d Baksmell er da ikke farlig. Jeg får baksmell på ca 180 000 nå til våren. Anonymkode: ba9fc...3bc 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #4 Skrevet 8. oktober 2023 Er dere sikre? Et år endret jeg skattekortet sent i november til 62% skatt. Trodde jeg da skulle bli trekt 31% skatt i desember, men ble trekt 62%.. Trodde det var fordi jeg endret skattekortet mnd før, men vet ikke nå når dere sier jeg likevel skulle fått halv skatt.. (ja fikk det selvsagt igjen året etter, så er ikke redd for å "miste" penger) ts Anonymkode: c0eb0...704
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #5 Skrevet 8. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Baksmell er da ikke farlig. Jeg får baksmell på ca 180 000 nå til våren. Anonymkode: ba9fc...3bc Ding dong, der var jaggu førstemann som hAr KnEkT SkAtTeKoDeN allerede fremme i innlegg 3, og det handlet ikke engang om baksmell i første omgang. Anonymkode: 9f1c1...756
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #6 Skrevet 8. oktober 2023 Hadde prosenttrekk ifjor og kun halve summen ble trekt. Men du er sikker på at desember er deres halvskatt måned? Mange bedrifter trekker 1/2 skatt i november. Anonymkode: 5bc5a...82d 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #7 Skrevet 8. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er dere sikre? Et år endret jeg skattekortet sent i november til 62% skatt. Trodde jeg da skulle bli trekt 31% skatt i desember, men ble trekt 62%.. Trodde det var fordi jeg endret skattekortet mnd før, men vet ikke nå når dere sier jeg likevel skulle fått halv skatt.. (ja fikk det selvsagt igjen året etter, så er ikke redd for å "miste" penger) ts Anonymkode: c0eb0...704 Du må også informere arbeidsgiver om at du har nytt skattekort. Ikke alle arbeidsgivere henter skattekort hver måned. Anonymkode: 0d93a...a50
Gjest Adobyen Skrevet 8. oktober 2023 #8 Skrevet 8. oktober 2023 Noen arbeidsplasser må ha registrert endringene før en bestemt dato måneden før, f.eks den 20.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #9 Skrevet 9. oktober 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ding dong, der var jaggu førstemann som hAr KnEkT SkAtTeKoDeN allerede fremme i innlegg 3, og det handlet ikke engang om baksmell i første omgang. Anonymkode: 9f1c1...756 Så du tror faktisk at baksmell på skatten er farlig, siden du synes mitt innlegg er dumt, men ikke kommenterer den som advarer mot baksmell...? Anonymkode: ba9fc...3bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå