AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #1 Skrevet 8. oktober 2023 Har en gutt på 4 som har sine utfordringer. Han har mye energi, eksploderer fort i sinne, er høylytt og sliter med å etterkomme beskjeder. Han er en godgutt, men tålmodigheten blir testet mange ganger iløpet av en dag. Nå er jeg fullt klar over at han er fire år, men dette har vært nesten siden han var baby og bare eskalert. Han sliter i samspill med andre barn da han fort blir for voldsom og de trekker seg unna. Det har vært episoder med biting/dytting/slåing i barnehage. Vi har tatt det opp med lege mange ganger, men hun er usedvanlig tafatt, har fått time hos lege på helsestasjon for sjekk av hørsel. Her om dagen hadde han feber og fikk paracet. Han ble en helt annen unge! Var blid og fornøyd, og alt var en dans på roser. Han har sjeldent fått paracet og tanken slo meg om han rett og slett kan ha smerter som han ikke klarer å gi uttrykk for? Noen som har lignende erfaringer? Anonymkode: 899ee...52c 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #2 Skrevet 8. oktober 2023 Få tak i en dyktig barnelege og nevne alt dette for hen. Anonymkode: 21c7c...fcf
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #3 Skrevet 8. oktober 2023 Hadde glatt eksperimentert med paracet til frokost en uke og sett om barnehagen kom med forundrede tilbakemeldinger, i hvert fall. Anonymkode: ae0c2...874 2
Mrs Robinson Skrevet 8. oktober 2023 #4 Skrevet 8. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har en gutt på 4 som har sine utfordringer. Han har mye energi, eksploderer fort i sinne, er høylytt og sliter med å etterkomme beskjeder. Han er en godgutt, men tålmodigheten blir testet mange ganger iløpet av en dag. Nå er jeg fullt klar over at han er fire år, men dette har vært nesten siden han var baby og bare eskalert. Han sliter i samspill med andre barn da han fort blir for voldsom og de trekker seg unna. Det har vært episoder med biting/dytting/slåing i barnehage. Vi har tatt det opp med lege mange ganger, men hun er usedvanlig tafatt, har fått time hos lege på helsestasjon for sjekk av hørsel. Her om dagen hadde han feber og fikk paracet. Han ble en helt annen unge! Var blid og fornøyd, og alt var en dans på roser. Han har sjeldent fått paracet og tanken slo meg om han rett og slett kan ha smerter som han ikke klarer å gi uttrykk for? Noen som har lignende erfaringer? Anonymkode: 899ee...52c Det er ikke uvanlig at barn med f.eks adhd har mye stivhet, og dermed smerter, i kroppen. Få gutten til en barnefysio som kan sjekke for stivhet i kroppen. Løser nok ikke alle vanskene, men er en start. 1
Bacteria Skrevet 8. oktober 2023 #5 Skrevet 8. oktober 2023 Det kan godt være. Folk med dårlig eller manglende språk utagerer ofte ved smerter. Fenomenet er velkjent for oss som jobber med eldre med demens. Ville gjort som over, prøvd ut en liten dose Paracet daglig i ei uke. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå