Xibalba89 Skrevet 8. oktober 2023 #1 Skrevet 8. oktober 2023 (endret) Hei alle sammen, jeg er utelandsk dame fra EU land. Jeg har lyst til å flytte tilbake til mitt land etter at min barn er cca 6 måneder gammel. Jeg er redd for at barnevernet skal forby meg til å flytte eller de skal ta min barn. Har noen noe råd eller erfaring med dette? Takk. Endret 8. oktober 2023 av Xibalba89
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #2 Skrevet 8. oktober 2023 Hvorfor skal se ta fra deg barnet ditt? Barnevernet er overbelasta. Anonymkode: 85490...ed0 10
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #3 Skrevet 8. oktober 2023 Hvem har fortalt deg at barnevernet driver med slikt? Det er ondsinnede rykter som ikke stemmer i ser hele tatt. Ren fantasi og løgn. Anonymkode: 58318...17c 22
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #4 Skrevet 8. oktober 2023 Hvorfor tror du det? Barnevernet blander seg ikke inn om de ikke har noen grunn. Anonymkode: 64b02...b46 8
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #5 Skrevet 8. oktober 2023 Er du mann eller dame? Hvem har hatt hovedomsorgen for barnet frem til du drar? Det er ikke lov å kidnappe barn, hvis det er sånn at du ikke har hatt hovedomsorgen for barnet ditt eller at du har hatt omsorgen sammen med barnets far. Men barnevernet tar ikke barnet ditt hvis omsorgen er god nok. Det er ingen lov som forbyr deg å flytte utenlands med barnet ditt, så fremt det ikke ansees som kidnapping da, og det vil det jo være hvis det ikke er samtykke fra barnets andre forelder. Anonymkode: 6e6c9...c7a 10 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #6 Skrevet 8. oktober 2023 Hæ? Hvorfor skulle barnevernet det? Det er i såfall ikke fordi du flytter Anonymkode: e3b2c...d90 1
Xibalba89 Skrevet 8. oktober 2023 Forfatter #7 Skrevet 8. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvem har fortalt deg at barnevernet driver med slikt? Det er ondsinnede rykter som ikke stemmer i ser hele tatt. Ren fantasi og løgn. Anonymkode: 58318...17c Man hører mange forksjellige historier, spesielt hvis det gjelder utenlandske folk, mange fortalte meg at BV kan melde seg i salen hvis jeg ville flytte fordi de vil ikke at barna flytter ut fra norge til ukjent situasjon i et annet land…vet ikke, derfor spør jeg 1
Xibalba89 Skrevet 8. oktober 2023 Forfatter #8 Skrevet 8. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er du mann eller dame? Hvem har hatt hovedomsorgen for barnet frem til du drar? Det er ikke lov å kidnappe barn, hvis det er sånn at du ikke har hatt hovedomsorgen for barnet ditt eller at du har hatt omsorgen sammen med barnets far. Men barnevernet tar ikke barnet ditt hvis omsorgen er god nok. Det er ingen lov som forbyr deg å flytte utenlands med barnet ditt, så fremt det ikke ansees som kidnapping da, og det vil det jo være hvis det ikke er samtykke fra barnets andre forelder. Anonymkode: 6e6c9...c7a Hei, jeg er dame og derfor hovedomsorgsperson. Jeg er eneste omsorgperson, barnet er fra anonymt IVF. Takk for svaret. 1
Xibalba89 Skrevet 8. oktober 2023 Forfatter #9 Skrevet 8. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hæ? Hvorfor skulle barnevernet det? Det er i såfall ikke fordi du flytter Anonymkode: e3b2c...d90 OK takk. Jeg var bare redd fordi jeg er ikke kjent med BV og har hørt mange skremmende historier… 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #10 Skrevet 8. oktober 2023 Du kan bo hvor du vil med barna dine. Barnevernet mener ingenting før det er noe som kan skade barna eller du gjør noe galt. Har barna en annen forelder som er enig, så flytter dere dit dere vil selv. Anonymkode: 579a4...d08 4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #11 Skrevet 8. oktober 2023 Xibalba89 skrev (1 minutt siden): OK takk. Jeg var bare redd fordi jeg er ikke kjent med BV og har hørt mange skremmende historier… Barnevernet har ufortjent dårlig rykte i mange innvandrermiljøer. Mange mener de ikke har gjort noe galt, men barnevernet tar ikke barn med mindre de må. Det er klart, barnevernet KAN gjøre feil og det er svært alvorlig når det skjer, men det er heldigvis veldig sjelden. Anonymkode: 64b02...b46 9 2
Xibalba89 Skrevet 8. oktober 2023 Forfatter #12 Skrevet 8. oktober 2023 Hulderen skrev (4 minutter siden): Det som skrives her er bare tull og forsøk på en dårlig spøk. Barnevernet er ikke interessert i barn som har det bra. Ingen vil prøve å ta fra deg barnet ditt med mindre du mishandler det. Du kan flytte akkurat dit du vil. Tusen takk for hjelp. 1
Xibalba89 Skrevet 8. oktober 2023 Forfatter #13 Skrevet 8. oktober 2023 Tusen takk til alle for hjelp! Setter stor pris på at mange folk har gitt nyttige råd ❤️ 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #14 Skrevet 8. oktober 2023 Xibalba89 skrev (20 minutter siden): Man hører mange forksjellige historier, spesielt hvis det gjelder utenlandske folk, mange fortalte meg at BV kan melde seg i salen hvis jeg ville flytte fordi de vil ikke at barna flytter ut fra norge til ukjent situasjon i et annet land…vet ikke, derfor spør jeg Skal du dra alene eller med barnets andre forelder? Hvis du drar alene, erdetgreit for den andre foreldren at barnet blir med? Hvis ikke er det ikke nødvendigvis barnevernet som kommer inn i bildet, men politiet i form av etterforskning av kidnapping Anonymkode: 29b2a...c9b
Xibalba89 Skrevet 8. oktober 2023 Forfatter #15 Skrevet 8. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skal du dra alene eller med barnets andre forelder? Hvis du drar alene, erdetgreit for den andre foreldren at barnet blir med? Hvis ikke er det ikke nødvendigvis barnevernet som kommer inn i bildet, men politiet i form av etterforskning av kidnapping Anonymkode: 29b2a...c9b Hei, det er bare meg som forelder fordi barn kommer fra anonymt IVF.
Tone83 Skrevet 8. oktober 2023 #16 Skrevet 8. oktober 2023 Håper du flytter til et sted som gir barnet like gode muligheter og samme frihet som i Norge ❤️ 4
Xibalba89 Skrevet 8. oktober 2023 Forfatter #17 Skrevet 8. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er du allerede i søkelyset til BV? Husker en reportasje eller noe sånt som handlet bla om en utenlandsk lege, ei som var singel og som nabo eller noe sånt reagerte på barneholdet til... Anonymkode: 5bcfc...87a Ikke per nå, nei. 1
Xibalba89 Skrevet 8. oktober 2023 Forfatter #18 Skrevet 8. oktober 2023 Tone83 skrev (Akkurat nå): Håper du flytter til et sted som gir barnet like gode muligheter og samme frihet som i Norge ❤️ Takk ❤️ Norge er greit, men jeg har foreldrene mine i mitt hjemeland og de kan hjelpe masse, derfor ville jeg flytte, kanskje skal flytte tilbake etter en stund 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #19 Skrevet 8. oktober 2023 Xibalba89 skrev (24 minutter siden): OK takk. Jeg var bare redd fordi jeg er ikke kjent med BV og har hørt mange skremmende historier… Så lenge du tar vare på ungen din sine basale behov. Ikke slår ungen. Ikke voldtar ungen eller er seksuell med den Ikke er narkoman eller alkoholiker. Så vil ikke BV plage deg. Anonymkode: 309a5...c53 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #20 Skrevet 8. oktober 2023 Ts har rett. Mange innvandrere får trøbbel med bv fordi ting som for dem er helt normalt ikke er lov her. Derav har bv svært dårlig rykte i innvandrermiljøer. Vi må heller ikke glemme perspektivet mange har; mange innvandrere er strenge og forventer at barna hjelper til hjemme, gjør sitt beste på skolen osv fordi de vet at utdanning er veien ut av fattigdom. Kanskje involverer dette litt oppdragervold og strenge regler. Så kommer de hit og får beskjed om at enkelte ting ikke er greit. Så ser de på barna som vokser opp her .. med skolevegring, psykiske problemer, gidder ikke jobbe, er frekke , gidder ikke utdanning, forventer mye av omgivelsene, sitter på rommet sitt og gamer. Alle disse tingene blir for dem bevis på at de har rett og vi har feil. Anonymkode: 4432e...a1d 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå