AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #1 Skrevet 8. oktober 2023 Jeg er 163 høy og veier 48 kg, jeg ønsker å bikke 50 kg, spiser greit, har aldri vært glad i frokost men drikker en stor kopp h-melk med kaffe og sukker hver morgen. Spiser to skiver, frukt og kakao til lunsj, middag og to skiver til kvelds, føler meg alltid mett men går ikke opp i vekt, skal begynne å trene for å bygge litt muskler da muskler veier mer enn fett, men vet ikke hva mer jeg kan gjøre for å komme opp i vekt, er ikke glad i søtt, liker ikke sjokolade, tåler ikke nøtter og føler meg mett hele dagen, så vet ikke hvordan jeg skal klare disse to kg, kanskje noen har gode treningsrutiner som bygger litt muskler? Anonymkode: 6490e...a22
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #2 Skrevet 8. oktober 2023 Å bli mett er ikke ensbetydende med at man spiser nok. Anonymkode: 7aee8...1ca 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #3 Skrevet 8. oktober 2023 Hva med å prøve å få inn flere kalorier i flytende form? Smoothie, melk, juice eller proteinshake? Ellers er det jo bare å "lure inne" kalorier i de måltidene du allerede har, med oljer, dressing, smør osv. Og hva med sånne energibarer? Jeg er litt som deg, og blir fort mett, og når jeg skal opp vi vekt, må jeg rett og slett bare spise mer enn det jeg føler meg mett av og har lyst på. Pleier å tenke på at det sikkert er litt som at det ofte koster litt for de som vil gå ned i vekt, så koster det litt å gå ned også for noen. Anonymkode: b8147...844
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #4 Skrevet 9. oktober 2023 Du skriver ingenting om pålegget på skivene dine? Det er jo enorm forskjell på om du spiser to skiver uten smør/med lett plantemargarin og kyllingpålegg, eller to skiver med bremykt og ost. Selv elsker jeg godt med pålegg, men for å holde vekten så er Jarlsberg utelukkende helgepålegg (sånne tynne, gjennomsiktige osteskivee man nesten kan se igjennom gidder jeg ikke). Smør bruker jeg ikke. Rett og slett fordi det blir for mye kalorier. Annet kaloririkt pålegg er feks makrell i tomat. De guacamolene fra Bama er veldig gode under kjøttpålegg og avocado har jo en del kalorier. Anonymkode: 5bff5...7c1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #5 Skrevet 9. oktober 2023 Hvor gammel er du? Om du er ung, kommer nok de to kiloene av seg selv med årene. Er du i fysisk aktivitet, slik at du får større apetitt? Har du det greit psykisk? Evt råd (fra en tidligere anorektiker): Bruk smør og olje i matlaging, drikk næringsdrikker som tørstedrikk. Spis deg kvalmende mett 4 ganger daglig pluss mellommåltider. Spis mye takeaway. Drikk kaloriene (sjokomelk med H-melk, kaffe latte, kakao, iste osv). Eller bare drit i de to kiloene, dersom du er frisk og spiser fritt og variert. Bruk løse klær om du er selvbevisst. Kiloene kommer nok etterhvert av seg selv. Anonymkode: 7de1c...d11
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #6 Skrevet 9. oktober 2023 Om du ønsker å legge på deg så må du også gjøre en innsats for å legge på deg. Du kan like lite stole på metthetsfølelsen din akkurat som en overvektig person som ønsker å gå ned i vekt, men som ikke blir mett på normale mengder mat. Denne personen må bli vant med å spise mindre enn det den har lyst på, og du må spise mer. Spis tre skiver til lunsj og kvelds eller øk middagsporsjon. Det er virkelig ikke så vanskelig om du føler du må opp i vekt. Anonymkode: da297...475
Herb Skrevet 11. oktober 2023 #7 Skrevet 11. oktober 2023 Jeg kan anbefale tung styrketrening slik at kroppen blir sterkere. Og du får aldri nok proteiner. Ta eksempelvis en proteinshake til frokost, og spis vanlig og variert Ila dagen, selv om du føler deg mett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå