Gå til innhold

Jeg ler inni meg når jeg hører småbarnsforeldre klager🤪😂

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får ofte høre fra småbarnsforeldre hvor slitne de er, å tenker med meg selv, bare vent.

ofte er det de som har 1 barn som klager mest og gjengangeren er søvn. Tenker hvor slitsomt kan det være? Man vekkes gjennom natten, men man blir jaggu flinke til å sovne på kommando, man vet at barna våkner tidlig på morgenen, legger man da barna klokken 19, så har man hatt 3 timer egentid kl 22. ikke alle barna sovner med en gang, men stort sett kan man få litt egentid på kvelden, og spesielt om man er to foreldre. Ikke minst har man full kontroll over de små håpefulle når de er små. Nei ikke fokuser så mye at det er lite søvn og slitsomt når barna er små, du er jo tross alt i den beste tiden som foreldre, bare nyt🥰 snart har du ingen egentid, du bruker mesteparten av fritiden som privatsjåfør samtidig har du en stemme som konstant forteller deg hvor dum du er, hvor utdatert du er og hvor lite du kan om dagens samfunn😂😂

Anonymkode: 220fc...e29

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg får ofte høre fra småbarnsforeldre hvor slitne de er, å tenker med meg selv, bare vent.

ofte er det de som har 1 barn som klager mest og gjengangeren er søvn. Tenker hvor slitsomt kan det være? Man vekkes gjennom natten, men man blir jaggu flinke til å sovne på kommando, man vet at barna våkner tidlig på morgenen, legger man da barna klokken 19, så har man hatt 3 timer egentid kl 22. ikke alle barna sovner med en gang, men stort sett kan man få litt egentid på kvelden, og spesielt om man er to foreldre. Ikke minst har man full kontroll over de små håpefulle når de er små. Nei ikke fokuser så mye at det er lite søvn og slitsomt når barna er små, du er jo tross alt i den beste tiden som foreldre, bare nyt🥰 snart har du ingen egentid, du bruker mesteparten av fritiden som privatsjåfør samtidig har du en stemme som konstant forteller deg hvor dum du er, hvor utdatert du er og hvor lite du kan om dagens samfunn😂😂

man får ikke mye egentid med mangel på søvn. Da sovner man av utmattelse når barna legger seg og

• Liker 19
  • Nyttig 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Så du er en sånn "bare vent" - person fordi du nå har tenåringer?  Du visste ikke hvordan det var å ha tenåringer før du faktisk hadde det, eller? Og du vet st barn og foreldre er ulike? 

Anonymkode: 24788...ed7

• Liker 34
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg ler inni meg når jeg hører foreldre klage jeg uansett hvor gamle barna er 

Hilsen barnløs 

Anonymkode: d72f6...03a

• Liker 37
  • Hjerte 3
  • Nyttig 8
Skrevet

Jeg ler inni meg av folk som snakker sånn som deg , og som allikevel har valgt å få barn. Det eneste dere gjør er å klage , men allikevel skjønner dere ikke hvorfor enkelte velger å ikke få barn. Tragisk. Det henger mer på greip at folk som har barn ikke klager.

Anonymkode: 64893...e7d

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg er så glad jeg fikk barn. Er det mest meningsfulle og fantastiske noen kan oppleve. Det er selvsagt dager som kan være tøffe, men kampene er levende og lærer deg mye om deg selv og andre på veien. 

Anonymkode: 2da00...772

• Liker 14
  • Hjerte 5
  • Nyttig 6
Skrevet
Maleficenta skrev (41 minutter siden):

man får ikke mye egentid med mangel på søvn. Da sovner man av utmattelse når barna legger seg og

Da har du iallefall fått godt med søvn når barnet står opp🙄

Skrevet

Småbarnsfasen er den enkleste tiden som forelder. Så hvis man synes denne tiden er vanskelig, sier jeg bare good luck når dere blir tenåringsforeldre. 

Innstilling, gode rutiner og samarbeid har mye å si for hvordan tiden blir. Det er absolutt mulig å få både par tid og egentid, hvis man som par klarer å samarbeide godt. 

Anonymkode: f5d0a...3df

• Liker 4
Skrevet

Jeg forstod ikke - har du barn? Helt ærlig, de som klager mest i min omkrets er de som mener «foreldreskap er det best som har skjedd meg», «barna er livet». De er fulle av bare vent, ingen egentid og klaging. De som er litt mer tilbakelent og tenker at barn er en del av livet man har, innser at man er fremdeles seg selv etter at man får barn, de er veldig avslappet generelt sett. 

Anonymkode: 18eb6...cb4

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Er du tennåring som tror du er verdensmester? Eller er du bare bitter for at ingen vil sette barn på deg?

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Her er det tre stk mellom 14 og 18 pr. Ja, det er mye kjøring, men jeg har til gode å bli kalt dum og utdatert. Bilturen blir brukt til samtaler og vi bir enige om kjøreregler som begge synes er akseptable. De vet at de blir hørt og at ikke de alltid kan få viljen sin - uten at det fører til frekke unger, eller unger som føler seg overkjørt. Jeg er kanskje heldig, men opplever at så lenge jeg ikke er urimelig, blir ikke ungene det heller. 

Jeg savner ikke småbarnsperioden og gjeting av unger hvor en må være våken og påkoblet hvert sekund. 

Anonymkode: 1d9fc...ea9

• Liker 13
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hilsen barnløs 

Vær så snill å aldri få barn.

Anonymkode: a7ab6...280

• Liker 8
Skrevet

Det kan virke som at noen mener at man ikke kan klage om det er andre situasjoner eller andre mennesker som har det værre. Man kan være sliten selv om det er andre som er mer slitne. Det er ikke en konkurranse.

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet

Småbarnsforeldre må slutte å klage så det blir mer plass til din klaging...?

Alle kan ha behov for å ventilere iblant.

• Liker 23
  • Nyttig 3
Skrevet

Det varierer nok fra familie til familie. Her var det mest slitsomt fra 6 - 16, men jeg var aldri en som klagde. Veldig enkel baby- og småbarnstid. Mye å følge opp med skole og fritidsaktivitet. Men det var selvvalgt fordi både mor og far var engasjert i fritidsaktiviteten. Lagidrett. Mange foreldre som ikke gidder å gjøre en innsats for idrettslag osv, så noen må jo ta jobben 🙃

Det finnes faktisk "lettvindte" barn, og foreldre som ikke klager 😃

Anonymkode: 1a12a...950

Skrevet

Hva skjer med den jævla hoverende, nedlatende, skadefro "bare-vent" holdningen blant enkelte kg foreldre? "Er du sliten nå?" ; "Bare vent til du får barn", "bare vent til du får flere barn", "bare vent til barna blir eldre", "bare vent til du får barn m spesielle behov". Kan vi ikke bare en gang for alle bli enige? Er du en alenemor med lite nettverk, kronisk sykdom, dårlig økonomi, minst tre mindreårige barn hvor en er bokstavbarn og en er psykisk utviklingshemmed? Viss nei, ja, da har du jaggu ikke rett til å klage! 

Jeg er barnløs, har rolig jobb og mange timer downtime gjennom uka (to sistnevnte ett bevisst valg). Alikevell kan jeg bli så sliten til tider at jeg sliter med å stå oppreist. Frekk som jeg er flotter jeg meg tidvis med fatigue (hodepine, svimmelhet, forvirring, vonde muskler og det som følger) uten å ha produsert et eneste avkom. Klager ikke så ofte da 😂

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 17
Skrevet

Skadefryd er utrolig usjarmerende. 

Anonymkode: 91b67...557

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Skrevet

Ler inni meg av andre sin utfordringer og frustrasjoner gjør jeg aldri. Ikke forstår jeg vitsen med det. Det er slemt.

Alle har sine utfordringer og frustrasjoner, enten det gjelder barn, ektemenn, jobb, sosiale ting.

Sånn er livet. 
Så må man alltid prøve å gjøre det beste ut av det. Uansett hvilken situasjon man er i.

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Hilsen barnløs 

Så omtenksomt av deg 🤮

Anonymkode: 0387a...224

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...