AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #1 Skrevet 7. oktober 2023 Jeg har sånn angst for det haha. Bor i skogen så er litt utsatt. Har foreløpig ikke skjedd! Men hvis det skjer en dag, hva gjør jeg? Finnes det noen type skremmealarm jeg kan ha, sånn som de har i USA? "You have illegally entered my property, please leave or you will be arrested". Er det lov å ha noe som skriker ut sånt f.eks? Hadde du sagt noe, eller bare gjemt deg? Tror jeg hadde begynt å hyle jeg ass. Helt panisk på spansk. Anonymkode: 0707c...93e
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #2 Skrevet 7. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har sånn angst for det haha. Bor i skogen så er litt utsatt. Har foreløpig ikke skjedd! Men hvis det skjer en dag, hva gjør jeg? Finnes det noen type skremmealarm jeg kan ha, sånn som de har i USA? "You have illegally entered my property, please leave or you will be arrested". Er det lov å ha noe som skriker ut sånt f.eks? Hadde du sagt noe, eller bare gjemt deg? Tror jeg hadde begynt å hyle jeg ass. Helt panisk på spansk. Anonymkode: 0707c...93e Hadde jeg bodd i skogen måtte jeg hatt minst 4 schæfere. 2 ved inngangsparti og 2 utenfor soverommet mitt. Helst 1 på hvert vindu også. Anonymkode: 468f5...852 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #3 Skrevet 7. oktober 2023 Bor i skogen og har en vakthund + husalarm. Ville ringt SOS-knapp på alarmsystemet, funnet kjøkkenkniven ganske fort og ringt politiet. Insomnia traff hardt idag, denne hjalp ikke…….😂 Anonymkode: 96254...31a 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #4 Skrevet 7. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bor i skogen og har en vakthund + husalarm. Ville ringt SOS-knapp på alarmsystemet, funnet kjøkkenkniven ganske fort og ringt politiet. Insomnia traff hardt idag, denne hjalp ikke…….😂 Anonymkode: 96254...31a Haha sorry! Jeg har jetlag og får ikke sove... Hører masse rare lyder fra skogen nå men det er nok bare dyr. Håper jeg. Faktisk så bor jeg i blokk og har nabo ved siden av meg men tenk om de ikke er hjemme også kommer det en psycho og prøver å bryte seg inn.. Jeg vet at i USA så har de ulike alarmsystemer der man kan spille inn en stemme som advarer innbruddstyver, som blir aktivert med sensor. Men jeg er usikker på om det er lov i Norge? Naboene kommer jo til å få sjokk om de hører alarmen min gå av og en stemme som roper ut "TRESPASSING, TRESPASSING! YOU ARE ENTERING PRIVATE PROPERTY, PLEASE LEAVE OR THE POLICE WILL ARRIVE SHORTLY". Jeg elsker schäfere, kanskje få meg noen sånne Anonymkode: 0707c...93e
Rosakatt Skrevet 7. oktober 2023 #5 Skrevet 7. oktober 2023 Holy shit, jeg hadde ikke visst hva jeg skulle gjort! Hadde fryst, hylt, lurt på om jeg ble gal, lurt på om han var ekte, løpt, stått der, yppet, ingen aning. Er også redd for sånnt. Hadde tatt et mulig våpen, tilfelle han prøvde å komme seg inn, har også ringt noen som kan komme, eventuelt politiet. Hadde følt for å rømme, men samtidig er det en dårlig ide å gå ut hvor han er, men kommer han inn, steng deg inn en plass du kan komme deg ut om du må, å løp. Med mobilen i hånda og et sted hvor han ikke kan finne deg, men også et sted hvor du er trygg. Tenk på om han ser sporene dine, lys og lyd fra mobilen å om det er mørkt osv. Tror ikke du kommer til å måtte tenke på slikt. Vet ikke om det er lov med sånn alarm. kamera satt opp? Alarm for inbrudd? sånn vanlig alarm, men har hørt noen kan hacke dem om de ser hvilken type du har, men tipper det er informasjon om sånnt på nett. Lære forsvar mot overfall? Kampsport?
Lorieen Skrevet 8. oktober 2023 #6 Skrevet 8. oktober 2023 Jeg hadde først og fremst blitt overrasket over at huset mitt hadde grodd en balkong sånn helt plutselig og uten forvarsel. 4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #7 Skrevet 8. oktober 2023 Hadde blitt stiv av skrekk, med tanke på at balkongen min befinner seg i 4 etg Anonymkode: 9f05c...733 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #8 Skrevet 8. oktober 2023 Dette har jeg nesten opplevd. Skulle ha snekker som skulle komme å bytte vinduer. Han ringte på men klokka funka ikke, så istedet for å ringe på tlf så bestemte han seg for å kjøre opp med lift til min balkong i 3 etg. Våknet opp tidlig på morningen av at jeg hørt noen lyder, gikk ut i stua og der stod det en mann på balkongen ja. Skvatt noe jævlig 🤣 Anonymkode: 4f611...e2e
Gry H. Skrevet 8. oktober 2023 #9 Skrevet 8. oktober 2023 Det kommer helt an på hvilke 'vibber' han sendte ut; Truende, forvirret, vennlig/gjenkjennende, ustabil.. Om så var at jeg følte meg truet, ville jeg sørget for å smelle igjen dører og vinduer med lås og slå samtidig som jeg ringte politiets nødnummer. Dernest ville jeg forskanset meg bak ei låst dør, så godt gjemt som mulig, og forhåpentligvis med noe jeg ev. kunne forsvare meg med
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #10 Skrevet 8. oktober 2023 Med mindre vedkommende landet med fallskjerm på altanen, hadde kameraet som dekker hagen fanget han opp før han kom seg opp dit. Jeg hadde aktivert alarmen på kameraet for å få oppmerksomhet fra naboene, og ringt politiet mens jeg fant fram nøkkelen til våpenskapet. Ville også forsøkt å finne ut om mannen var alene eller om det var flere personer rundt huset. Nærmeste politi er minst en halvtimes kjøretur unna, så her må man klare seg selv. Men hadde selvsagt ikke brukt våpen før det var absolutt nødvendig. Jeg bor i utkanten av ei bygd, har få nære naboer og er ofte alene hjemme, så jeg har planene klare for de fleste situasjoner. Dører og vinduer i 1. etasje er alltid lukket og låst. Mye rart som reker langs veiene… Anonymkode: 8d691...9bb
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #11 Skrevet 8. oktober 2023 Gardiner... 🙄 Anonymkode: f88eb...933
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #12 Skrevet 8. oktober 2023 Hadde for det første hatt husalarm med sensor på alle dører og vinduer, og kraftig belysning utenfor med bevegelsessensor om jeg skulle bo alene uti skauen. Hadde det stått en mann og glodd på meg hadde jeg blitt livredd, men tror jeg skulle klart å hente kjøkkenkniven. Hadde nok hatt et luftvåpen eller noe i beredskap også, bare fordi den kanskje ser skummel ut 😅 Anonymkode: deafe...1a3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #13 Skrevet 8. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Gardiner... 🙄 Anonymkode: f88eb...933 Smart ass 🙄 Du klarer ikke forstå at man blir LITT redd om det står en mann på balkongen din, uavhengig av gardiner? Han kan jo prøve å bryte seg inn, da gir han nok totalt faen i gardiner. Anonymkode: 0707c...93e
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #14 Skrevet 8. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Gardiner... 🙄 Anonymkode: f88eb...933 Dette stopper nok en potensiell voldtektsmann 😃👍 Anonymkode: deafe...1a3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #15 Skrevet 8. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Smart ass 🙄 Du klarer ikke forstå at man blir LITT redd om det står en mann på balkongen din, uavhengig av gardiner? Han kan jo prøve å bryte seg inn, da gir han nok totalt faen i gardiner. Anonymkode: 0707c...93e Hva tror du er sjansen for at menn bryter seg inn hos deg når du bor i skogen fremfor når du bor i en by? Det er ikke akkurat en høy sjanse. Anonymkode: 27bc1...5b4 1
_popcorn_ Skrevet 8. oktober 2023 #16 Skrevet 8. oktober 2023 Ryddet for brukerdebatt. _popcorn_, adm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå