Gå til innhold

Valentines day

Fremhevede innlegg

Gjest LoisLane
Skrevet
Men det som er dumt er forventiningene enkelte får. Vi leser jo hvert år om jenter som blir skuffet fordi kjæresten glemmer valentines day. Jenter som er forelska, men som ikke får oppmerksomhet på valentines day. "Liker han meg ikke?  Jeg fikk ikke noe på valentines day."

Så enig. Handelsstanden bygger opp et forventningspress uten like.

Jeg kunne jo godt ønske meg roser og hjertekort og date med mannen min på Valentine's. Men han er ikke helt typen, så jeg prøver å la være å hinte og presse fram noe som egentlig ikke er han. Vet at han er glad i meg likevel - han har bare andre måter å vise det på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo litt av baksiden med Valentines-hysteriet. Forventningene blir skrudd opp, og så kan man bli ganske skuffet da, når partneren ikke er helt med på det. Greit syns jeg å ha en avtale på det, om man feirer Valentines eller ikke. :hjerte:

Skrevet
Jeg regner med dere presiserer overfor barna deres at det heller ikke er sikkert det blir julegaver eller bursdagsgaver i år, man kan jo ikke forvente ting for da føler man seg presset. Eller?  Litt merkelig at alle tar det som en selvfølge at man feirer jul, bursdag, påske o.l. med alle de forventningene, arbeidet og pengebruken som følger med, men dager som mors-/farsdag, Valentine's Day, Halloween og annet, det skaper plutselig så fryktelig mye press og stress.

Helt enig!

Skrevet
Det blir et rent hypotetisk spørsmål, eftersom han aldri ville glemt det. ;)

Han vet utmerket godt hvor sint jeg hadde blitt på ham, dersom han hadde glemt det.

Må da være hyggelig å få oppmerksomhet som ikke er preprogramert og som ikke initieres av hans redsel for at du skal blir sint?

Skrevet
Må da være hyggelig å få oppmerksomhet som ikke er preprogramert og som ikke initieres av hans redsel for at du skal blir sint?

Han gjør det jo primært for å glede meg, akkurat som jeg gjør ting for å glede ham. Det er virkelig ikke noe verre enn det.

Skrevet

Så det er ikke hyggelig med julegaver heller, da?

Skrevet
Så det er ikke hyggelig med julegaver heller, da?

Vi har vel litt lengre tradisjon når det gjelde julen i forhold til Valentines. Uansett synes jeg det er helt greit for de som vil feire det, og ditto for de som velger å la være. Uten at man hindrer barn/ungdom/hvemsomhelst å feire, de har jo mer eller mindre vokst opp med det. Så får handelstanden gni seg i hendene som de vil. Det gjør de til jul, hver morsdag og farsdag, Valentines, bursdager som jo går hele året, hvert eneste boksalg, januarsalg, ekstrasalg, høstsalg, vårsalg - jeg nevner i fleng...

:sjokkbla:

Skrevet

Selvfølgelig burde man klare å vise kjærlighet uten en grunn, men hvor mange gjør faktisk dette? Ingen jeg kjenner er flinke til å sette av en kveld til hverandre, skrive et hyggelig kort, kjøpe en liten gave, en blomst, spise middag ute etc... Har man denne dagen gjør man det iallefall en gang mer enn vanlig.

Vi gjør det, setter av en dag i ny og ne for å kose oss litt ekstra..uten barn.

Og jeg tar i mot alle slike dager med åpne armer..Valentine, morsdag, farsdag...ja alle dager og anledninger hvor vi kan finne på noe ekstra. Tror man ALDRI får for mange dager i året hvor vi gir hverandre ekstra oppmerksomhet, uansett om det er handelstanden som kanskje tjener mest på det.

Skrevet

Enda en "jeg liker ikke valentine's day" tråd ja ;)

Personlig synes jeg det er kjempekoselig, det betyr ikke at vi løper butikkene rundt for å kjøpe hjerter og blomster, men tenner stearinlys, spiser en god middag, leier film eller går ut (om vi har barnevakt), massasje og kveldskos :)

Vi pleier ikke å kjøpe dyre gaver til hverandre på valentines day, men av og til kjøper vi en liten ting. Er dette noe å hisse seg så fryktelig opp over da? Det betyr ikke at vi ikke viser hverandre at vi er glade i hverandre resten av året, det gir oss bare en ekstra grunn til å gjøre noe spesielt.

Skrevet
Vi har vel litt lengre tradisjon når det gjelde julen i forhold til Valentines. Uansett synes jeg det er helt greit for de som vil feire det, og ditto for de som velger å la være. Uten at man hindrer barn/ungdom/hvemsomhelst å feire, de har jo mer eller mindre vokst opp med det. Så får handelstanden gni seg i hendene som de vil. Det gjør de til jul, hver morsdag og farsdag, Valentines, bursdager som jo går hele året, hvert  eneste boksalg, januarsalg, ekstrasalg, høstsalg, vårsalg - jeg nevner i fleng...

:sjokkbla:

Ok, så hvis det er lange tradisjoner bak forventningspresset, så er det hyggelig. ;)

Jeg har like lange tradisjoner for Valentines som jul, så jeg feirer begge deler. Jeg bruker ikke mye penger på Valentines, men benytter dagen til å kose meg litt ekstra med mannen.

Skrevet

Som jeg skrev - vi feirer det ikke men jeg legger ikke opp noe løp for noen andre enn meg selv. ;)

Skrevet

Jeg synes valetinsdagen er kjempekoselig jeg, og jeg håper jeg får kort fra kjæresten min :) Han er veldig flink til å gi meg kort ellers også, så jeg tror jeg har fått 10 kort tilsammen det året vi har vært sammen :)

Synes ikke folk skal klage så mye, for det går jo an å gjøre noe uten å kjøpe noe. Vi skal ut å spise kinamat, men hadde vi hatt egen leilighet (han bor på hybel sammen med en kamerat) så hadde vi sikkert ordna oss en bedre middag hjemme og kost oss skikkelig bare oss to :)

Skrevet

Helt enig med trådstarter. Klarer overhode ikke forstå hvorfor alle disse "høytidene" fra utlandet skal importeres til Norge. Blir jo kvelt av Valentines Day, Halloween og snart skal vi vel feire Thanksgiving også her :overrasket:

Skrevet

Jeg elsker Valentines day :) Synes det er en koslig dag, som rett å slett ikke trenger å være mer enn at man setter av litt ekstra tid, gir hverandre litt ekstra oppmerksomhet ..Trenger jo ikke være sånn hemmlighets opplegg, der man sjekker om partnern husker på dagen.. Som det er sagt i andre innlegg trenger det jo ikke koste noe heller :)

Skrevet
Jeg regner med dere presiserer overfor barna deres at det heller ikke er sikkert det blir julegaver eller bursdagsgaver i år, man kan jo ikke forvente ting for da føler man seg presset. Eller?  Litt merkelig at alle tar det som en selvfølge at man feirer jul, bursdag, påske o.l. med alle de forventningene, arbeidet og pengebruken som følger med, men dager som mors-/farsdag, Valentine's Day, Halloween og annet, det skaper plutselig så fryktelig mye press og stress.

Skjønner du ikke at en 3-4-5-6-7-8 ekstra dager med gaver fører til økt press?

Skrevet
Helt enig med trådstarter. Klarer overhode ikke forstå hvorfor alle disse "høytidene" fra utlandet skal importeres til Norge. Blir jo kvelt av Valentines Day, Halloween og snart skal vi vel feire Thanksgiving også her  :overrasket:

Bare vent: den kommer snart, men først skal vi feire 4. juli.

Skrevet
Enda en "jeg liker ikke valentine's day" tråd ja ;)

Personlig synes jeg det er kjempekoselig, det betyr ikke at vi løper butikkene rundt for å kjøpe hjerter og blomster, men tenner stearinlys, spiser en god middag, leier film eller går ut (om vi har barnevakt), massasje og kveldskos :)

Vi pleier ikke å kjøpe dyre gaver til hverandre på valentines day, men av og til kjøper vi en liten ting. Er dette noe å hisse seg så fryktelig opp over da? Det betyr ikke at vi ikke viser hverandre at vi er glade i hverandre resten av året, det gir oss bare en ekstra grunn til å gjøre noe spesielt.

Men hvorfor skal det en spesiell dag til for å gjøre dette? Du sier at dere også gjør slikt resten av året, så hvorfor trenger man da en spesiell dag, innført av handelstanden?

Det neste blir vel at vi skal feire 4.juli og. Om noen år er det sikkert noen som hevder at "det er jo tradisjon"

Skrevet
Jeg er 100% enig. Jeg og mannen kan gjerne være romantiske, men hvorfor skal andre sette en dato for oss?

Helt enig. For meg er Valentines Day bare tull..

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet
Og jeg tar i mot alle slike dager med åpne armer..Valentine, morsdag, farsdag...ja alle dager og anledninger hvor vi kan finne på noe ekstra. Tror man ALDRI får for mange dager i året...

Da kan du i dag, 2. februar, feire Kyndelsmesse. ;)

Helt enig med trådstarter. Klarer overhode ikke forstå hvorfor alle disse "høytidene" fra utlandet skal importeres til Norge.

Enig!

Jeg synes vi heller burde ta vare på gamle tradisjoner og merkedager, de går jo helt i glemmeboken!

2. februar, Kyndelsmesse, har fra "urgammelt av" vært markert på den norske primstaven.

14. februar derimot, er det ingen markering på primstaven.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...