Gå til innhold

Valentines day

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi setter jo av dager til både Jesus, St. Hans, Arbeiderbevegelsen, alle helgener og Gro; hvorfor ikke til kjærligheten?

Har vi ikke egen egg og kylling dag og :ler:

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

Jeg har ikke noe i mot at folk feirer kjærligheten på Valentines day. Men det som er dumt er forventiningene enkelte får. Vi leser jo hvert år om jenter som blir skuffet fordi kjæresten glemmer valentines day. Jenter som er forelska, men som ikke får oppmerksomhet på valentines day. "Liker han meg ikke? Jeg fikk ikke noe på valentines day." Feiringen i seg selv er det ingenting galt med, men man skal ikke føle seg tvunget til å feire den. Det kan fint være at kjæresten er glad i deg selv om han glemte valentines day.

Gjest -eline-
Skrevet

Jeg synes det bare er koselig jeg! :) Her i UK er det jo litt i meste laget til tider, men jeg liker tanken på en ekstra dag hvor man bare kan lage seg en god middag, åpne flaske vin og bare kose seg litt ekstra... kan jo gjøre det til vanlig og, men synes det er greit med Valentine's day jeg :)

Jeg og kjæresten har enda ikke vært på samme sted på Valentine's day, men i fjor laget jeg en liten bok til kjæresten, med alle de viktigste datoene gjennom det året (og en måned) vi hadde vært sammen, bilder av oss, bussbilletten jeg kjøpte for å dra på besøk til han første gang, konsertbilletter etc... En liten minnebok med en god del tekst... brukte sinnsyktmye tid på den, og vet at i år blir det som "å hoppe etter Wirkola" ;) Han ble i hvertfall utrolig glad for den boka :) Velvel, blir nok bare et lite hjemmelaget kort i år ;)

Skrevet
Men alt som er amerikansk og koster penger må vi jo for all del slå hardt ned på.

JA! Det må vi! Uten tvil!

( :ler: )

Skrevet

Jeg er så glad for at vi ikke feirer slikt. Ei heller feirer vi halloween, og ikke MÅ vi gi hverandre gaver på bryllupsdagen heller.

Men kose oss skikkelig sammen, det gjør vi stadig vekk.

Skrevet

Skjønner heller ikke hva vi trenger denne dagen til: de fleste par feirer j bryllupsdag/dagen de ble sammen. Er det ikke mer spesielt å ha en dag som er ens egen, og ikke feires av alle andre par på samme dag?

Nå feirer jeg jo ikke jul en gang, så jeg skal kanskje ikke uttale meg av viktigheten av slike dager... :sjenert: Men ingen tvil om at handelsstanden tjener rått på at alle skal kjøpe plysjhjerter ol til 14.febr.

Gjest gjest 0
Skrevet

Jeg skjønner virkelig ikke hva som er så fælt med denne dagen jeg da...

For det første trenger man ikke bruke en krone for å vise litt ekstra kjærlighet, dessuten er det veldig mange som trenger å bli minnet på at de må ta vare på kjærstene sine.

Vi slår valentines sammen med halvtårsdagen vår. Vi ville nok ikke feiret halvtårsdagen hadde det ikke vært fordi det var bare noen få dager etter valentines, men jeg synes det er kjempeflott at man har en grunn til å vise hverandre litt kjærlighet. Det er dessverre altfor lett å glemme det når man har vært sammen noen år og er samboere. Gjør det noe at man får en ekstra kjærlighetsdag? Vi er ikke gift, og har da bare den dagen vi ble sammen som "kjærlighetsdag" og derfor synes jeg det er fint å kunne ha to.

Selvfølgelig burde man klare å vise kjærlighet uten en grunn, men hvor mange gjør faktisk dette? Ingen jeg kjenner er flinke til å sette av en kveld til hverandre, skrive et hyggelig kort, kjøpe en liten gave, en blomst, spise middag ute etc... Har man denne dagen gjør man det iallefall en gang mer enn vanlig.

Gjest Embla s
Skrevet
Synes det er koselig med en kjærlighets dag jeg da....

Vi har en travel hverdag og da er det koselig å sette av den dagen til å gjøre noe romantisk.

Hyggelig med en kjærlighetsdag ja, men litt snodig at denne skal markedsføres av butikk-kjedene med dertil tilhørende kort, blomster og pakker?

Jeg blir ikke imponert om jeg får blomster 14. februar, mens jeg blir veldig glad hvis jeg får en blomst en helt vanlig onsdag! For meg har ikke valentinesday noe som hlst romantisk over seg, tvertimot!

og morsdag og farsdag.....! Hva er poenget? En dag alle skal gi slips til far? Hvorfor?

Gjest gjest 0
Skrevet

og morsdag og farsdag.....! Hva er poenget? En dag alle skal gi slips til far? Hvorfor?

Da tror jeg nok du har misforstått bakgrunnen for disse dagene ;)

Gjest Embla s
Skrevet
Da tror jeg nok du har misforstått bakgrunnen for disse dagene ;)

Ok, men fortell meg bakgrunnen for disse dagene da, så kanskje jeg skifter mening!:ler:

Gjest gjest 0
Skrevet
Ok, men fortell meg bakgrunnen for disse dagene da, så kanskje jeg skifter mening!:ler:

Årsaken bak disse dagene er ikke at man skal kjøpe gaver i hytt og pine, men at man skal vise mor eller far eller kjærste (valentines day) hvor mye man setter pris på dem.

Hjemme hos oss har det vært i å hjelpe til litt ekstra, lage vafler og koke kaffe for mor eller far, lage middag etc... At man velger å kjøpe noe er selvfølgelig veldig hyggelig, men veldig enkelt. Jeg tror at noe av årsakene til at folk velger å kjøpe en blomst, en bok et slips osv er fordi de ikke har tid til å gjøre andre ting, eller de rett og slett ikke gidder.

Nå som jeg ikke bor hjemme lenger er det vanskelig å hjelpe til med husarbeid og middagslaging. Men det jeg kan gjøre er å invitere på middag, kjøpe en fin blomst eller ta med en kake og tilbringe tid sammen med dem. Det tror jeg alle foreldre setter pris på! (pappa fikk forøvrig en cognac og en bok til farsdagen, i tillegg til at jeg var sammen med pappa flere timer den dagen)

Et godt tips til valentines er å lage et hyggelig kort, ta husarbeidet og middagslagingen for den som vanligvis gjør det og bruke tiden på sin kjære. Hos oss blir det veldig mye tv titting og pc bruk, og en slik dag kan minne oss på at i dag skal vi kun bry oss om hverandre.

Skrevet

Hva så om det kommer fra USA og det eksisterer for å skaffe handelsstanden penger ?

Personlig liker jeg å feire velstand og kapitalisme. Det er delvis derfor jeg feirer jul.

Det er også en kjempehyggelig dag, som jeg ser frem til å feire med kjæresten. Mon tro hva han finner på i år. :)

Skrevet

Kjærlighet er vel og bra, men når jeg ser alt det Valentine´s styret som er i butikkene får jeg bare lyst til å boikotte hele greia...

Jeg og kjæresten min kan like gjerne feire kjærligheten vår 14. mars som 14. februar!

Hater rosa kliss :tunge1:

Gjest GreenSky
Skrevet

Broren har bursdag den dagen, har aldri sett på dagern som valentines day, men som bursdagen hans. :)

Skrevet
Mon tro hva han finner på i år. :)

Du forventer altså at han skal gjør noe spess?

Men tenk om han glemmer hele dagen?

DA blir du skuffet da...! Eller...?

Nettopp noe av det jeg ikke liker med disse dagene, man MÅ huske, og MÅ gjøre noe ekstra... Derfor blir det et press!!

Husker da jeg var barn; MÅ huske morsdag og farsdag! MÅ "prestere" litt ekstra...

Det er jo ikke sånn det skal være.

Derfor har jeg overfor MINE barn presisert at noe ekstra nettopp denne dagen (mor- og fars-dag) forventer jeg ikke! La oss heller ha det godt (også) de andre 364 dagene i året!

Skrevet

Jeg regner med dere presiserer overfor barna deres at det heller ikke er sikkert det blir julegaver eller bursdagsgaver i år, man kan jo ikke forvente ting for da føler man seg presset. Eller? Litt merkelig at alle tar det som en selvfølge at man feirer jul, bursdag, påske o.l. med alle de forventningene, arbeidet og pengebruken som følger med, men dager som mors-/farsdag, Valentine's Day, Halloween og annet, det skaper plutselig så fryktelig mye press og stress.

Skrevet
Du forventer altså at han skal gjør noe spess?

Men tenk om han glemmer hele dagen?

DA blir du skuffet da...! Eller...?

Det blir et rent hypotetisk spørsmål, eftersom han aldri ville glemt det. ;)

Han vet utmerket godt hvor sint jeg hadde blitt på ham, dersom han hadde glemt det.

Gjest kvinne selv
Skrevet
Det blir et rent hypotetisk spørsmål, eftersom han aldri ville glemt det. ;)

Han vet utmerket godt hvor sint jeg hadde blitt på ham, dersom han hadde glemt det.

Det første som slo meg er :Kvinneterror!

Du hørtes ikke ut som en hyggelig og grei kjæreste må jeg si.

Skrevet

Valentines day, Halloween... begge er gamle tradisjoner, men har kommet til oss fra USA. Det er ikke til å stoppe, men man kan selvfølgelig velge om man vil feire dem eller ikke. Den yngre generasjonen har allerede overtatt dem og feirer dem med den største selvfølgelighet. Hvis jeg hadde barn ville jeg selvfølgelig latt dem feire og vært med på notene, men jeg ser ikke den helt store vitsen for egen del siden jeg ikke er vokst opp med det. Mulig jeg kjøper et kort til min kjære, men noe feiring utover dét blir det ikke for vår del. Hva andre gjør er da helt opp til dem... :smile:

Skrevet
Det første som slo meg er :Kvinneterror!

Du hørtes  ikke ut som en hyggelig og grei kjæreste må jeg si.

Du får tro hva du vil, for jeg vet nemlig at jeg er en fortreffelig kjæreste. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...