Gå til innhold

Jeg har katt men blir borte i perioder på flere uker

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har katt og har kommet i en situasjon der jeg blir bortreist i perioder på alt fra 1-6 uker ca 4-5 g pr år.

Jeg ønsker ikke å avlive eller omplassere katten, og har ingen som kan flytte inn å passe den, eller at katten kan bo hos de da de har katt selv.

Ønsker ikke å ha han på kattepensjonat da han kommer til å mistrives, fordi han er litt sær på hvem han omgås av andre katter.

Har du noen tips på hvordan jeg finner pålitelig kattepass?

Bor i byen

Anonymkode: f9956...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da MÅ noen bo hos deg, eller katten MÅ bo hos noen. Her kan du ikke bare ha noen som stikker innom. Så spørs da om du ønsker å la katten bo i lang tid hos en fremmed eller la en fremmes bo hos deg. 

Anonymkode: 5a6ba...1b9

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste hadde vært om du fikk en person til å ta alle passene, sånn at både du og katten har en du kan stole på. Er det ingen naboer som kan hjelpe?

Ellers finnes det jo pawshake og kattevandrerens dyrepass, sikkert mange andre også som formidler dyrepass.

Anonymkode: 77ad2...620

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En pensjonist i nabolaget som kanskje ville elsket å ha katt? 
heng opp lapper i oppganger og på nærbutikken 

Anonymkode: 5c005...d0a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør på facebook om noen kunne tenke seg å passe katten din. Eventuelt må du gi den bort, du er jo borte 2 måneder av gangen!

Anonymkode: 00aca...095

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Air bnb med pass av katt

Anonymkode: 5c005...d0a

Man er jo aldri garantert at noen vil leie den tiden ts skal bort, å ikke at det er noen man faktisk tørr å ha i hus med katten sin heller. 

Anonymkode: 5a6ba...1b9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hvilken måte tenker du ditt liv er forenelig med å ha et kjæledyr??? 🤔🤔

Anonymkode: c6574...2bc

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

På hvilken måte tenker du ditt liv er forenelig med å ha et kjæledyr??? 🤔🤔

Anonymkode: c6574...2bc

Dette. Du er kommet i en situasjon hvor du ikke kan ha katten, TS og må dessverre ta konsekvensen av det

Anonymkode: c0841...229

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har brukt pawshake med hell. 

Anonymkode: 64eb5...66f

jeg har brukt pawshake mye, og er selv kattepasser med mange faste kunder.
men jeg vil ikke si det er tjenesten for kattepass opptil seks uker i strekk, flere ganger i året. jeg ville nok heller gått for noe privat hvor man lager en fast avtale om gjentagende pass.

Anonymkode: 1adea...903

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut Trusted Housesitters.

Aftenposten hadde nettopp en reportasje om et par fra Brasil som reiser Europa rundt og som bor gratis ved å passe et kjæledyr. Denne gangen en hund i Fredrikstad. 

Anonymkode: 23c53...304

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen må kunne komme innom deg 1-2 ganger pr dag (eller bo hos deg hvis det så lenge som 6 uker). Hvis ikke det er mulig, så må katten bo hos noen eller bo på kattepensjonat. Allier deg med en nabo, venner, eller familie. Sjekk ut dyrepassegrupper/organisasjoner i ditt område. Hvis ikke noe av dette er mulig, så er du i en livssituasjon hvor du dessverre ikke kan ha katt pr i dag. Katten trenger ikke å alives pga det, da kan katten omplasseres.

Vi har selv katt og selv om vi kun er borte 2-3 dager et par ganger i året (bortsett fra sommerferie), så skaffer vi naturligvis kattepass. Vi bruker en venninne av datteren vår. 

Endret av Kittykat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette høres ikke forenelig ut med å ha katt dessverre. Katten må da evt bo hos noen i flere måneder i strekk og så tilbake med å bo med deg.. best at den får seg et permanent nytt hjem.

Anonymkode: 8545c...341

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er borte 3 uker på sommeren og har da et par ungdommer som passer vår katt fast. De er innom daglig mot en liten sum. 

Anonymkode: a99ce...e03

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.10.2023 den 17.10):

Sjekk ut Trusted Housesitters.

Aftenposten hadde nettopp en reportasje om et par fra Brasil som reiser Europa rundt og som bor gratis ved å passe et kjæledyr. Denne gangen en hund i Fredrikstad. 

Anonymkode: 23c53...304

Det er jo forvirrende for katten hvis de som passer han snakker engelsk eller spansk til han, og ikke norsk.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 8.10.2023 den 18.48):

Vi er borte 3 uker på sommeren og har da et par ungdommer som passer vår katt fast. De er innom daglig mot en liten sum. 

Anonymkode: a99ce...e03

Hvor mye betaler dere? Er katten inne?

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er jo forvirrende for katten hvis de som passer han snakker engelsk eller spansk til han, og ikke norsk.

Ts

Troll?

Anonymkode: bfdf7...c8f

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ikke tro det er så vanskelig å finne noen som kan ha en katt på besøk av og til? Jeg elsker dyr men vil ikke ha fast ansvar for et. Deltidskatt hadde vært perfekt, og vi kan da ikke være de eneste 😄 Ellers tviler jeg på at katten bryr seg om språk så lenge de er snille mot den. Se lærer seg raskt hvilket tonefall som betyr mat vil jeg tro.

Anonymkode: c6492...f91

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Troll?

Anonymkode: bfdf7...c8f

Er ikke troll fordi jeg skriver dette vel, det er jo logisk.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...