Gå til innhold

Hvordan si i fra at jeg ikke vil at menn skal skifte bleie i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en traume der noen i min familie ble sexuelt trakksert i barnehagen fra 4 til 5 års alderen altså ble fingret og klådd på under bleie skift noe som ble oppdaget. Beklager informajson... men jeg er altså livredd noe sånt skal skje i barnehagen med min sønn. Synes det er flaut. Men jeg blir så egenstelig nå når han skal begynne i en avdeling der det er to menn. Jeg vet ikke om noen som har blitt voldtatt eller seksuelt trakkasert av en kvinne. Men vet om mangen som har blitt av menn i barndommen. Så.... Jeg beklager fordommer. Er bare så jakla vanskeligt å føle meg trygg og ikke få bekymfringsfulle tanker. Hvordan sier jeg i fra at jeg vil at bare kvinnene skal skifte bleie på han? 

Anonymkode: fdb04...c1b

• Liker 1
  • Hjerte 7
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det kan du ikke. Enkelt og greit. Du burde ikke la dine traumer gå utover barnet ditt og skape traumer som er dine i ditt eget barn. Dette må du jobbe med; det er ditt problem. 

Anonymkode: 199f6...6c8

Jo det kan jeg. Er bare hvordan skal jeg si det.

Skrevet

Hvorfor skal du overføre eget traume på ungen? Sånne tilfeller som du har opplevd er nok unntaket og ikke regelen.

Anonymkode: d1960...daf

• Liker 21
  • Nyttig 1
Skrevet

Har du spurt om å få bytte avdeling?

Anonymkode: 6c0e5...c0c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor kan du det? Mener du de har plikt til å følge det? Hva tenker du om diskriminering på arbeidsplassen? Hva om det er bare menn tilgjengelig på avdelingen? Skal barnet ditt gå med full bleie hele dagen? 

Ja barn

Hvorfor kan du det? Mener du de har plikt til å følge det? Hva tenker du om diskriminering på arbeidsplassen? Hva om det er bare menn tilgjengelig på avdelingen? Skal barnet ditt gå med full bleie hele dagen? 

Barnehager tar som oftest hensyn til slike ønsker. 

Skrevet

Det kan du ikke. Jeg har også opplevd overgrep. Var mistenksom og paranoid mot alt og alle som hadde med barna å gjøre. Inkl faren deres. Sjekket de grundig uten at de merket det. Så etter tegn hele tida. Men jeg holdt det inni meg. Prøvde å ikke smitte de med min noia. Og jeg nevnte ALDRI til barnehagen hva jeg var redd for. Da virker det som du ikke har bearbeidet issues'ene dine.

Anonymkode: 6a73c...de7

• Liker 5
  • Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du spurt om å få bytte avdeling?

Nei. Jeg føler det er å gå litt for langt? Men hhva skulle jeg ha sagt for å få byttet? Måtte jo ha funnet opp noe annet? Så hadde nok vært berde det da.

Skrevet

Det kan du faktisk ikke kreve. Da får du heller holde barnet hjemme fra barnehagen. 

Tips, ikke la dine traumer gå ut over dine barn. Søk heller hjelp for det som er ditt problem.

Anonymkode: 4d917...83f

• Liker 18
  • Nyttig 3
Skrevet

Ja barn

Barnehager tar som oftest hensyn til slike ønsker. 

Du kan tydeligvis mye om barnehagen, så hvorfor spør du her? 

• Liker 3
Skrevet

Nei. Bare nei. Men få deg absolutt psykolog hjelp for barnets skyld. 

Anonymkode: 99845...a4a

• Liker 14
  • Nyttig 6
Skrevet

Nei. Jeg føler det er å gå litt for langt? Men hhva skulle jeg ha sagt for å få byttet? Måtte jo ha funnet opp noe annet? Så hadde nok vært berde det da.

Du har allerede gått for langt ved å skulle si noe slik til de ansatte i barnehagen. 

• Liker 17
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Igjen; ikke la dine personlige problemer gå ut over barnet ditt. Skal barnet ditt være nødt til å bytte avdeling, bli kjent med nye voksne og barn, bare for at du er redd for at noe som skjedde med noen du kjente når du var yngre, skal skje med dine barn? Jeg tror virkelig at du må søke hjelp her, til deg selv. 

Anonymkode: 4d917...83f

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Det går ikke at mannlige ansatte ikke skal bytte bleie på barnet ditt hvis de jobber på barnets avdeling. Det kommer sykdomsperioder der ikke alle er på jobb og vikarer pleier ofte ikke å få lov å skifte bleier de første dagene. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Da må du i tilfelle være forberedt på å holde barnet ditt hjemme eller hente tidlig da hvis det ikke er kvinnelige ansatte på jobb en dag. Stemmer for det de andre sier; jobb med egne issues. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du har allerede gått for langt ved å skulle si noe slik til de ansatte i barnehagen. 

Er det ikke normalt at det er to på rommet når dem skifter bleie?

Skrevet

Sliter med den angsten og tankene selv. Men vet at dette er tanker som kommer fra traumer. Jeg er flink på å roe meg selv ned når det skjer. Men om jeg kunne valgt at kun damer skulle skiftet bleie så hadde jeg gjort det jeg også. 

Anonymkode: d1ad4...d05

• Hjerte 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...