AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #1 Del Skrevet 7. oktober 2023 Hei. Jeg vet at dette vil høres veldig merkelig ut, men here we go… For en del måneder siden hadde jeg sovnet på sofaen. Jeg vet ikke om jeg var våken, i drømmeland eller noe når dette skjedde. Jeg drømte (eller ikke drømte?) at alt rundt meg ble hvitt, jeg fikk en følelse av harmoni og en god og varm følelse av dette hvite lyset. Jeg husker jeg tenkte at hvis jeg gir meg hen til dette lyset så er jeg ikke noe mer. Når jeg våknet dagen etter hadde jeg helt glemt denne opplevelsen/drømmen. Men så kom jeg på den og jeg ble livredd.. Tenk hvis jeg fikk et illebefinnende og var i «lyset» man alltid har hørt om? I sommer fikk jeg en «åpenbaring» om at «shit, en dag skal jeg faktisk dø. Tenk om jeg dør nå?» opplevelse. Det var helt jævlig og jeg fikk helt panikk inni meg. Jeg vet jo at jeg skal dø en dag, men jeg fikk skikkelig panikk for å dø den natta. Etter den episoden var jeg livredd for å få den følelsen igjen. Etter den episoden har jeg slitt med mye smerter i brystet. Jeg har vært hos legen, legevakt og de har tatt ekg, blodtrykk og ultralyd av hjertet og alt ser bra ut. Fortsatt klarer ikke det å roe meg ned og jeg har daglig smerter i brystet. De kan komme på jobb, når jeg hviler hjemme eller kjører bil. Tankene kan være et helt annet sted når disse smertene kommer. Jeg kan skjønne at jeg kan få smerter når jeg tenker på det fordi det da er angst, men når jeg ikke tenker på det overhodet så får jeg smerter. Kan angsten sitte så dypt at den ligger i bakgrunn og «murrer»? I kveld som flere kvelder har jeg nå en sterk følelse av at hjertet mitt skal stoppe når som helst. Og det føles ut som hele kroppen konsentrerer seg om området rundt og i hjertet og jeg blir nesten svimmel/distansert/tåkete i hodet. Akkurat som om jeg skal sovne, at hodet flyter avsted. Dette er så innmari slitsomt og jeg er så lei av å ha det sånn her. Jeg har en følelse på at noe er galt, i og med at jeg kjenner smertene på tidspunkt jeg overhodet ikke tenker på dette.. Har noen opplevd lignende eller sliter med det samme? Anonymkode: 842a4...445 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 7. oktober 2023 #2 Del Skrevet 7. oktober 2023 Husk at smerter i brystet ikke trenger å være fra brystet.det kan være fra andre steder i kroppen...men det er brystet du føler det 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #3 Del Skrevet 7. oktober 2023 Hørtes ut som noe du burde ta på alvor. Føler du det er noe tungt på brystet når du ligger? Anonymkode: 97028...b8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #4 Del Skrevet 7. oktober 2023 Sofakona skrev (4 minutter siden): Husk at smerter i brystet ikke trenger å være fra brystet.det kan være fra andre steder i kroppen...men det er brystet du føler det Siterer denne. Det kan være i ryggen men kjennes ut som i brystet. Jeg har selv hatt angst rundt dette men fikk stadig høre fra legene at om jeg pustet bra så var det ikke farlig. Vondt i brystet og pustebesvær så skal du heller reagere ❤️ det går nok fint med deg❤️ Anonymkode: a00c0...44b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #5 Del Skrevet 7. oktober 2023 Hvis det er relevant så er jeg 32 år, er ikke akkurat aktiv og er bittelitt over normal bmi. Har brukt snus i 16 år men slutta for 3 måneder siden pga hjertet. Sluttet også på p-piller for ca 3 uker siden også, gått på de i 15-16 år.. Yasminelle 28. Jeg har litt forhøyet kolesterol også og sliter med å finne ut hva jeg skal gjøre for å senke det da jeg ikke liker noe form for sjømat og har allergi mot all stenfrukt og enkelte grønnsaker ukokt..🫠 Føler hele kroppen er i ferd med å kapitulere hvert minutt. Eneste aktiviteten jeg får er på jobb, der går jeg mye (jobber i butikk). Anonymkode: 842a4...445 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #6 Del Skrevet 7. oktober 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hørtes ut som noe du burde ta på alvor. Føler du det er noe tungt på brystet når du ligger? Anonymkode: 97028...b8a Nei, men noen kvelder blir jeg veldig bevisst på pusten og føler jeg må tenke over at «nå må jeg puste». Anonymkode: 842a4...445 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #7 Del Skrevet 7. oktober 2023 Hvorfor stoler du ikke på leger som kan mer om dette enn deg? Du er undersøkt grundig. Du fikk til og med ultralyd på hjertet 😮 Du har helseangst. Prøv å fokusere på å leve livet ditt nå. Alle skal dø, men du skal ikke dø nå. Ikke kast bort tiden du har på irrasjonell frykt. Anonymkode: 7a612...03a 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #8 Del Skrevet 7. oktober 2023 Det kan være følgende, ufarlige tilstand, som gjerne kommer etter infeksjoner. Høres ut som kroppen din har litt annet å jobbe med, og da baller det gjerne på seg. Opplever at det er lite kjent/omtalt i helsevesenet, kanskje da det er ufarlig og ikke behandles direkte. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Costochondritis Ta tak i kostholdet ditt. Man kan leve sunt uten sjømat og steinfrukt. Anonymkode: 419ab...9ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #9 Del Skrevet 7. oktober 2023 Dersom du er vaksinert har du vel blitt sjekket for myokarditt og perikarditt? Mange unge fikk det av vaksinen: https://ehandboken.ous-hf.no/document/142687 Utenom dette så er det høyst uvanlig med hjerteproblemer hos unge. Anonymkode: 4b86f...07e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå