Gå til innhold

Dere som anklager ts for å lyve eller ha vrangforestillinger, hvorfor gjør dere det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en patetisk hersketeknikk. Husk at det er mange folk i Norge som opplever mye forskjellig, bare fordi det høres for sykt ut til å være sant, betyr ikke at det er løgn. Dessuten er det ekstremt dårlig debattskikk å komme med kommentarer som "Denne brukeren har vrangforestillinger og bare lyver." Altså med mindre dere kjenner ts i virkeligheten er det ufint å skrive sånt, for dere kjenner ikke personen. 

Er det ikke dette som kalles gaslighting innen psykiatrien..? Og hva vil man oppnå med denne type oppførsel? 

Anonymkode: a33de...cce

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi de fleste på KG ikke har opplevd noen verdens ting. Samt at de ikke en gang prøver å ha det spennende i livet. 

Anonymkode: fc4d3...a65

Skrevet (endret)

Dem har ikke empati heller ikke evne til å sette seg inni andres situasjon eventuelt troller.

Endret av . Anonym.
  • Liker 1
Skrevet

Ryddet for brukerangrep. 

_popcorn_, adm

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.10.2023 den 22.10):

Det er en patetisk hersketeknikk. Husk at det er mange folk i Norge som opplever mye forskjellig, bare fordi det høres for sykt ut til å være sant, betyr ikke at det er løgn. Dessuten er det ekstremt dårlig debattskikk å komme med kommentarer som "Denne brukeren har vrangforestillinger og bare lyver." Altså med mindre dere kjenner ts i virkeligheten er det ufint å skrive sånt, for dere kjenner ikke personen. 

Er det ikke dette som kalles gaslighting innen psykiatrien..? Og hva vil man oppnå med denne type oppførsel? 

Anonymkode: a33de...cce

Fordi de har ikke prøvd noe selv i livet.

De føler seg bedre av å kunne ta andre innpå her for "feilene" dems, enn å se på seg selv og sin oppførsel. Helt forferdelig at voksne holder på sånn.

Anonymkode: 09e74...d90

Skrevet

Det hender jo at en bruker har skrevet flere tråder (gjerne over flere år) om samme tema, og man kjenner igjen brukeren på skrivemåte og historier. Gjerne fordi det brukeren snakker om er veldig spesielt. Jeg antar jeg vet tråden du sikter til men et annet eksempel er jo diverse brukere med helseangst som stadig oppretter tråder om symptomer de tror er kreft. For en som er frisk er det gjerne lett å kjenne igjen formuleringer og manglende evne til å ta til seg svar som blir gitt og trekke konklusjonen at brukeren ikke har en 100% korrekt virkelighetsoppfatning, at bruker faktisk ikke har kreft men kun helseangst og en overdreven fokus på såvidt eksisterende symptomer. Samme om de som skriver bekskriver hendelser som for de aller fleste høres lite sannsynlige ut og aldri evner å gi noe mer detaljer eller svare på konkrete spørsmål. 

Jeg har en venninne som fikk psykose. Man merket jo etterhvert at det hun sa ikke stemte og ting hun trodde foregikk absolutt ikke foregikk i det hele tatt. Når man selv har vrangforestillinger skjønner man jo ikke dette, hun måtte tvangsinnlegges og få medisiner før hun forsto. Men når man ser det utenfra som frisk person og snakker en del med personen så skjønner man det jo. 

Så har jo også alle på KG en tendens til å være litt kritisk til TS i tillegg. 

Anonymkode: dd29a...809

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.10.2023 den 9.09):

Fordi de fleste på KG ikke har opplevd noen verdens ting. Samt at de ikke en gang prøver å ha det spennende i livet. 

Jepp! Vet ikke hvor ofte jeg har blitt kalt troll her og blitt beskyldt for å dikte opp ting, men jeg har faktisk opplevd veldig mye forskjellig, til tross for at jeg nettopp har blitt 30. Mange gamle kjedelige folk her.

Anonymkode: 85fcb...7cd

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.10.2023 den 9.09):

Dette er korrekt. De forstår ikke at det finnes en verden som ikke dreier rundt dem selv. Og i den verden kan det skje ganske unike og spektakulære ting. Men siden de lider av såkalt main-character-syndrome tror de at "dette har ikke skjedd med meg i mitt liv, dermed er det helt sikkert at TS lyver".

Det er faktisk helt absurd, men slik er det på KG. Mye av skylden er fordi moderatorene tillater det.

Anonymkode: 9b2cb...15b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...