AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #1 Skrevet 7. oktober 2023 Vi leier hytte på Sørlandet og det startet første natten. Første som slo meg var midd, men sengene ser fine og rene ut og har med eget sengtøy. Kjenner kløen videre igjennom hele dagen, men ikke like intens. Kanskje pga avledning. Det blir mye verre når jeg legger meg. Kløen hopper rundt på alle steder i kroppen fra hodet/ansikt, armer, mage, rygg, legger osv. Har derimot ikke noen form for utslett. Har ikke opplevd lignende siden jeg slet med svangerskapskløe for 5 år siden og da fikk jeg forklart at det var hormonelt. Er ikke gravid nå. Hva kan dette være? Kan det være en reaksjon på krypdyr i senga uten at vi ser det?🙈 Tips til hva jeg kan gjøre? Hva ville dere gjort? Skal ikke hjem før neste lørdag.. Anonymkode: 61bf4...3c7
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #2 Skrevet 7. oktober 2023 Fuglelopper… Google, dere har min dypeste medfølelse Anonymkode: 3e317...ad1 4
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #4 Skrevet 7. oktober 2023 Fuglelopper, veggdyr, midd, skabb? Anonymkode: f94f0...e9a
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #5 Skrevet 7. oktober 2023 Du har ikke utslett eller stikk? Kan det være at de som eier hytta har hund feks og du er allergisk? Jeg får kløe over hele kroppen ved allergi. Anonymkode: 2c80f...149
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #6 Skrevet 7. oktober 2023 Takk for alle svar, googler fuglelopper og skabb for harde livet her og klør mer enn noen gang😣 Anonymkode: 61bf4...3c7
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #7 Skrevet 7. oktober 2023 Dra hjem. Ikke verdt det Anonymkode: 4ecfc...624 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #8 Skrevet 7. oktober 2023 Fuglelopper tenkte jeg også… Ville googlet hvor lenge de overlever uten blod… Anonymkode: 58c6b...3f9 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #10 Skrevet 7. oktober 2023 Ullundertøy? Anonymkode: eeb05...267
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #11 Skrevet 7. oktober 2023 Angst for veggdyr/andre insekter som klør? Anonymkode: 96f60...16f
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #12 Skrevet 8. oktober 2023 Tørr luft? Anonymkode: 39886...65b 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #13 Skrevet 8. oktober 2023 Reaksjoner på sengetøy i senga? Skabb tar tid før du får, så med mindre du fikk det for en 14 dager eller en måned siden så kom det ikke i går, fuglelopper ja men det gir jo små stikk, de suger ikke gjennom usynlige sår liksom Anonymkode: 7a585...986 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #14 Skrevet 8. oktober 2023 Jeg fikk intens kløe over hele kroppen på hytta en gang, ingen sår/stikk/bitt/utslett, bare kløe. Har vært hos legen flere ganger, henvist til hudlege, smurt med alskens kremer og tatt hestekurer med allergitabletter og jeg KLØR ENDA - 3 ÅR senere. Blir gal, og legene finner ingenting. Anonymkode: f143d...393 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #15 Skrevet 8. oktober 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hva kan dette være? Kan det være en reaksjon på krypdyr i senga uten at vi ser det?🙈 Krypdyr i sengen er vanskelig å unngå å se. 😂 Anonymkode: b342f...ca8 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #16 Skrevet 8. oktober 2023 Hei igjen. Har kommet frem til at det ikke kan være skabb for det ville jeg ikke fått symptomer på umiddelbart. Tror heller ikke det er fuglelopper for har fortsatt ikke tegn til utslett. Og krypdyr i sengen er det IHVERTFALL ikke🙃 Har kommet frem til at det må være en type allergi mot massivt med midd. De lever jo i sengtøyet og våknet skikkelig til live under den varme dyna med varmeflaske mi. Og så koser de seg i de døde hudcellene på kroppen min🙈 Og dette (over) reagerer jeg på. Ble noe bedre etter å ha dusjet og peelet huden for døde hudceller før jeg la meg nå. Men gjenstår å se utover natten. Anonymkode: 61bf4...3c7
Ullvott Skrevet 9. oktober 2023 #17 Skrevet 9. oktober 2023 Du sier at "vi" leier hytte. Er det flere enn deg som har samme plager? Jeg ville gjettet på at du reagerer på det vaskemiddelet som sengetøyet er vasket med, og særlig hvis ingen andre har symptomer. Tiltak: vask sengetøyet med annet vaskemiddel. Det skader ikke å gjøre tiltak mot midd, heller: luft dynene og støvsug madrassen. 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #18 Skrevet 9. oktober 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hei igjen. Har kommet frem til at det ikke kan være skabb for det ville jeg ikke fått symptomer på umiddelbart. Tror heller ikke det er fuglelopper for har fortsatt ikke tegn til utslett. Og krypdyr i sengen er det IHVERTFALL ikke🙃 Har kommet frem til at det må være en type allergi mot massivt med midd. De lever jo i sengtøyet og våknet skikkelig til live under den varme dyna med varmeflaske mi. Og så koser de seg i de døde hudcellene på kroppen min🙈 Og dette (over) reagerer jeg på. Ble noe bedre etter å ha dusjet og peelet huden for døde hudceller før jeg la meg nå. Men gjenstår å se utover natten. Anonymkode: 61bf4...3c7 Tror jeg hadde lagt meg ut i bilen bare av tanken.. eller på plenen 🤢 Anonymkode: 7a585...986 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #19 Skrevet 9. oktober 2023 Ullvott skrev (10 timer siden): Du sier at "vi" leier hytte. Er det flere enn deg som har samme plager? Jeg ville gjettet på at du reagerer på det vaskemiddelet som sengetøyet er vasket med, og særlig hvis ingen andre har symptomer. Tiltak: vask sengetøyet med annet vaskemiddel. Det skader ikke å gjøre tiltak mot midd, heller: luft dynene og støvsug madrassen. Takk for tips! Er bare jeg som klør, men sengtøyet (og vaskemiddelet) er vårt eget og jeg har aldri reagert på det hjemme. Jeg sover på et eget rom i hytta. De andre sover på andre soverom. Det er vel derimot sikkert lite sannsynlig at det er ner midd på rommet mitt enn de andres i samme hytte🤔 Teorien min er ihvertfall at jeg overreagerer på all midden her. Jeg er feks hyperallergisk mot ull også og det er det ingen andre i familien som er. Kan være en form for kryssallergi av midden+ vaskemiddelet kom jeg på nå😝 Har dusjet og peelet huden hver dag. Det hjelper på. Så kan også være at tørr luft i hytta og tørr hud på meg kan ha gitt akutt kløe. Slik noen her foreslo. Bare rart det kom så brått i det jeg la meg og utover første natten.. Anonymkode: 61bf4...3c7
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #20 Skrevet 9. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 7.10.2023 den 22.11): Du har ikke utslett eller stikk? Kan det være at de som eier hytta har hund feks og du er allergisk? Jeg får kløe over hele kroppen ved allergi. Anonymkode: 2c80f...149 Ingen utslett og ingen dyr på hytta. Anonymkode: 61bf4...3c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå