Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mi første var en sånn baby som bæsja sjelden, kunne gå over en uke mellom hver gang, men det var slik helt fra fødselen av.

Nr 2 er nå 10 uker og har siden fødsel av bæsja OFTE. Har vært avføring mange ganger daglig, men ofte bare litt av gangen. På det meste bytta jeg 15 bæsjebleier på en dag😅 Men nå har det gått nesten 4 dager siden sist. Vet det er vanlig, men er det vanlig at det snur sånn? Delammer, men får mest morsmelk. Kanskje 100-150 mme per døgn. Vanskelig å si om hun er plaget, for har vært mye magevondt siden hun var 3-4 uker. Får semper dråper. Men føler det har vært mer gråt i dag + fisene lukter, noe jeg ikke har reagert på tidligere. 

Er det noe jeg kan gjøre? Gjør allerede mye øvelser lært av kiropraktor til å få ut luft.

Anonymkode: aeef3...05b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er vanlig, men hun bør jo bæsje en gang om dagen når hun får mme. 

Skrevet

Ja. Begge mine har endret mønster flere ganger uten logisk forklaring. En ble delammet, den andre fullammet. 

Skrevet
14 hours ago, Surriball said:

Ja, det er vanlig, men hun bør jo bæsje en gang om dagen når hun får mme. 

Tror ikke det er samme "regel" om baby får mest morsmelk og litt MME? Vi ga litt MME de første par månedene pga litt ammeproblemer i starten men baby bæsjet sjeldent likevel. HS sa det var ok. Ammet hele dagen i tillegg så morsmelk var mesteparten av det hun fikk. Og det var litt magesmerter men det var ikke forstoppelse (for når bæsjen kom var den som den skulle være, myk osv) 

Her byttet avføringsmønster over natta en gang mellom 3 og 4 måneder, gikk fra bæsj hver 9.-14. dag til bæsj hver dag. 

Anonymkode: 6cacd...698

Skrevet

Her skiftet babyen helt plutselig over natten fra å bæsje flere ganger daglig til hver 7.-10. dag. Kun morsmelk.

Anonymkode: f95fb...6c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...