Gå til innhold

Hvorfor slår plutselig alle varselampene på bilen seg på når jeg kjører?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjører en 2014 modell toyota yaris og har aldri opplevd noe som helst galt med bilen siden jeg kjøpte den.

Nå har den kjørt litt over 240 000 km og har fulgt alle servicer og er EU godkjent og alt. Det eneste som er byttet på bilen er bremsene.

I det siste så har plutselig alle varsellampene i bilen begynt å pipe og blinke under kjøring, selvom ingenting er feil. Kjøpte meg en adapter (feilkodeleser) som sletter de feilene slik at lampene blir borte. Men etter noen dager dukker de opp igjen. Får angst av å kjøre, er redd for at det er noe gærent med bilen og at den plutselig skal eksplodere. Hva skal jeg gjøre? Er den fortsatt forsvalig å kjøre, med tanke på hvor mye den har kjørt i tillegg? 

Anonymkode: 5a239...6cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når alle lampene slår seg på er det ikke så skummelt, lever den til verksted og si feilkoden, så fikser de feilen. Min første bil ford fiesta 06 hadde noe lignende og det var noe med sikringer/et eller anna enkelt i allefall. 

Anonymkode: ccd4e...9a2

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Får angst av å kjøre, er redd for at det er noe gærent med bilen og at den plutselig skal eksplodere.

👀

Uansett, hvilke feilkoder får du? Det er dét som er cluet.

Anonymkode: 3ac7b...82c

Skrevet

Det skjedde med meg en gang og etter noen uker røyk girkassa. Det har også skjedd på min Volvo v60 2013 mod og da leste de av feilene på verksted, noe ble rettet og resten av varsellampene var mere som følgefeil å regne så de ble slettet og kom ikke tilbake. Siden dine lamper lyser igjen etter sletting er det best å få ett verksted til å lese av og vurdere hva som er feil og må fikses.

Anonymkode: 8b425...5ae

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Kjører en 2014 modell toyota yaris og har aldri opplevd noe som helst galt med bilen siden jeg kjøpte den.

Nå har den kjørt litt over 240 000 km og har fulgt alle servicer og er EU godkjent og alt. Det eneste som er byttet på bilen er bremsene.

I det siste så har plutselig alle varsellampene i bilen begynt å pipe og blinke under kjøring, selvom ingenting er feil. Kjøpte meg en adapter (feilkodeleser) som sletter de feilene slik at lampene blir borte. Men etter noen dager dukker de opp igjen. Får angst av å kjøre, er redd for at det er noe gærent med bilen og at den plutselig skal eksplodere. Hva skal jeg gjøre? Er den fortsatt forsvalig å kjøre, med tanke på hvor mye den har kjørt i tillegg? 

Hva er vitsen med å kjøpe feilkodeleser, når man ikke fikser det som er feil? Ei varsellampe sier fra at noe er feil, og da må dèt fikses. Kjører noen videre med punktert hjul, når det er konstartert at det er tomt for luft? Neppe. Merkelig holdning til å ta vare på bilen sier nå jeg!

Anonymkode: 42e93...207

• Nyttig 1
Skrevet

Er det hengerkrok på bilen?.

Anonymkode: 8ea56...7ee

Skrevet

Ja altså, du må jo reparere feilene for at de skal forsvinne for godt 😅

Anonymkode: a352f...143

Skrevet

Møkkete dyser kan gi slik effekt. Kommer av mye bykjøring. Kjør en tur utenfor by, kjør litt høy fart i relativt lavt gir et par hundre meter. Da brenner du bort møkka.

Anonymkode: d9360...15c

Skrevet

Hvordan vet du at det ikke er noe feil da? Har du sjekket alt i bilen grundig?

Anonymkode: 27283...c2e

Skrevet

Lampene kommer jo tilbake fordi det er noe feil med bilen som må fikses. Den blir ikke fikset av at du sletter feilminnet.. Lever den til Toyotaverksted. 

Anonymkode: 25a82...d35

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

👀

Uansett, hvilke feilkoder får du? Det er dét som er cluet.

Luftfjæring, motorlampe, parkeringsbremsen og servostyring. Alle de begynner å lyse sånn plutselig

Skrevet

Er det hengerkrok på bilen?.

Anonymkode: 8ea56...7ee

Nei, men skal dette ha noe å si? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Luftfjæring, motorlampe, parkeringsbremsen og servostyring. Alle de begynner å lyse sånn plutselig

En Yaris med luftfjæring? Høres ut som en elektrisk feil.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En Yaris med luftfjæring? Høres ut som en elektrisk feil.

Ja ikke sant, syntes det var veldig rart når den lampa også begynte å lyse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...