AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #1 Skrevet 7. oktober 2023 Jeg hadde ikke brydd meg om disse sakene om det ikke var for at det har skjedd såpass ofte. MEN jeg har ved flere hentinger i bhg - oppdaget enten mitt eget barn eller andres, i farlige situasjoner (utendørs) hvor ingen ansatte er i nærheten. De ansatte er nesten alltid samlet på fremsiden av barnehagen mens de har private samtaler (som er lett å overhøre) eller sitter å slapper av på benkene rundt om kring. Det har skjedd flere ganger at jeg har observert 2 åringer som har klatret oppå lekestativ og lekehus, vært alene og nesten falt ned. Det har vært et tilfelle hvor et eldre og urolig barn, var slem og hardhendt mot et mindre barn (da også uten ansatte i nærheten.) En gang jeg kom for å hente datteren min, fant jeg henne ikke med det første. Da jeg gikk rundt bhg - satt et eldre barn oppå min datter mens hun skrek og gråt. Ingen kan vite hvor lenge det har pågått da de var alene denne gangen også. Kan vi ikke stole på at de ansatte følger med på barna ute? Det burde jo være ansatte på flere steder ute, ikke alle samlet på et sted. Er det for dumt å klage om det til bhg? Anonymkode: cce3c...f76 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #2 Skrevet 7. oktober 2023 Send inn klage til kommunen og styret. Anonymkode: d5c03...9fd 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #3 Skrevet 7. oktober 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Jeg hadde ikke brydd meg om disse sakene om det ikke var for at det har skjedd såpass ofte. MEN jeg har ved flere hentinger i bhg - oppdaget enten mitt eget barn eller andres, i farlige situasjoner (utendørs) hvor ingen ansatte er i nærheten. De ansatte er nesten alltid samlet på fremsiden av barnehagen mens de har private samtaler (som er lett å overhøre) eller sitter å slapper av på benkene rundt om kring. Det har skjedd flere ganger at jeg har observert 2 åringer som har klatret oppå lekestativ og lekehus, vært alene og nesten falt ned. Det har vært et tilfelle hvor et eldre og urolig barn, var slem og hardhendt mot et mindre barn (da også uten ansatte i nærheten.) En gang jeg kom for å hente datteren min, fant jeg henne ikke med det første. Da jeg gikk rundt bhg - satt et eldre barn oppå min datter mens hun skrek og gråt. Ingen kan vite hvor lenge det har pågått da de var alene denne gangen også. Kan vi ikke stole på at de ansatte følger med på barna ute? Det burde jo være ansatte på flere steder ute, ikke alle samlet på et sted. Er det for dumt å klage om det til bhg? Anonymkode: cce3c...f76 Jobber i barnehage, og det hadde ikke vært aktuelt her! Vi er sammen med barna, og skal ikke stå og skravle.. Anonymkode: 66d96...585 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #4 Skrevet 7. oktober 2023 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Jeg hadde ikke brydd meg om disse sakene om det ikke var for at det har skjedd såpass ofte. MEN jeg har ved flere hentinger i bhg - oppdaget enten mitt eget barn eller andres, i farlige situasjoner (utendørs) hvor ingen ansatte er i nærheten. De ansatte er nesten alltid samlet på fremsiden av barnehagen mens de har private samtaler (som er lett å overhøre) eller sitter å slapper av på benkene rundt om kring. Det har skjedd flere ganger at jeg har observert 2 åringer som har klatret oppå lekestativ og lekehus, vært alene og nesten falt ned. Det har vært et tilfelle hvor et eldre og urolig barn, var slem og hardhendt mot et mindre barn (da også uten ansatte i nærheten.) En gang jeg kom for å hente datteren min, fant jeg henne ikke med det første. Da jeg gikk rundt bhg - satt et eldre barn oppå min datter mens hun skrek og gråt. Ingen kan vite hvor lenge det har pågått da de var alene denne gangen også. Kan vi ikke stole på at de ansatte følger med på barna ute? Det burde jo være ansatte på flere steder ute, ikke alle samlet på et sted. Er det for dumt å klage om det til bhg? Anonymkode: cce3c...f76 Hadde dette vært mitt barn hadde det eldre barnet fått seg en lærepenge det sent ville glemme. Hadde ikke vært redd for å vært upedagogisk her. Jeg hadde også laget et stort oppstyr. Møte med styrer og avd leder er første steg. Anonymkode: a2de4...44d 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #5 Skrevet 7. oktober 2023 Kjenner meg ikke igjen ift egen bhg Anonymkode: 6a7bd...834
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #6 Skrevet 7. oktober 2023 Det ville jeg absolutt tatt opp med styrer. Anonymkode: bf90d...19c
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #7 Skrevet 7. oktober 2023 Ville ha tatt dette opp med styret og foreldrekontakt i barnehage, krevd å få tatt det opp på foreldremøte. Anonymkode: 9a984...a75
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #8 Skrevet 8. oktober 2023 Dette er ikke bra. I dette tilfellet ville jeg snakket med styrer. Om ingenting skjer ville jeg ha klagd til statsforvalteren. Barn skal ha det trygt i barnehagen. Man kan selvfølgelig ikke få med seg alt hele tiden, eller fotfølge barna rundt, men de voksne skal ikke stå å skravle sammen i en klynge. Anonymkode: 81cd6...c2f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå