AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #1 Skrevet 7. oktober 2023 Jeg kan bare snakke for meg selv her. Jeg er mann (33) og jeg er litt overvektig. Jeg er ikke diger, men jeg har det som kalles for "pot belly", altså en liten bulk. Men resten av kroppen er tynn og normal. Jeg vet at damer rundt min alder ikke synes dette ser bra ut, men er det virkelig urealistisk og selvisk av meg å prøve å date selv om jeg er slik? Eller burde jeg vente? Jeg går på trening btw Det var alt jeg lurte på Anonymkode: edfa4...32c
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #2 Skrevet 7. oktober 2023 Et det noensinne ikke selvisk å date? Urealistisk er det åpenbart ikke, sånn grunnet overvekt. Mange overvektige har partnere. Anonymkode: 0793a...d4c 1 1
SPOCA Skrevet 7. oktober 2023 #3 Skrevet 7. oktober 2023 Selvfølgelig er det ikke det, så lenge man er ærlig og ikke fremstiller seg annerledes enn man faktisk er. Selv skrev jeg at jeg var lettere overvektig i min Tinder-profil, med tilhørende bilde. Mange satte pris på min ærlighet. Til neste år gifter jeg meg med han jeg fant på Tinder. Hvorfor skal man ikke fortjene kjærlighet når man er overvektig? For min del har det bare vært fint. Jeg er gladere, lystigere, mye bedre form grunnet fantastisk sex, og jeg har mye bedre selvtillit. Jeg hadde gått ned 90 kg da jeg møtte samboer, og det er noe unikt med å føle seg elsket selv om jeg fremdeles ikke har blitt kvitt alle kiloene. Han elsker meg for den jeg er. Jeg føler meg fantastisk, og det fortjener jeg, uavhengig av størrelse på kroppen. 2 1
Raven.Writingdesk Skrevet 7. oktober 2023 #4 Skrevet 7. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg kan bare snakke for meg selv her. Jeg er mann (33) og jeg er litt overvektig. Jeg er ikke diger, men jeg har det som kalles for "pot belly", altså en liten bulk. Men resten av kroppen er tynn og normal. Jeg vet at damer rundt min alder ikke synes dette ser bra ut, men er det virkelig urealistisk og selvisk av meg å prøve å date selv om jeg er slik? Eller burde jeg vente? Jeg går på trening btw Det var alt jeg lurte på Anonymkode: edfa4...32c Herregud. Slutt å overtenk! Er det selvisk å ønske å bli elsket? - nei! Det er menneskelig! Bare date du, med eller uten «pot belly». (Aldri hørt det utrykket før) 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #5 Skrevet 7. oktober 2023 Vom er unektelig turn-off for meg, men alle er ikke like overfladiske som meg. Du kan selvsagt date så mye du vil. Anonymkode: 0098d...332 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #6 Skrevet 7. oktober 2023 Bare å date i vei. En venninne av meg liker slike menn som du beskriver og datet kun den typen menn. Anonymkode: b75ac...54d
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #7 Skrevet 7. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Bare å date i vei. En venninne av meg liker slike menn som du beskriver og datet kun den typen menn. Anonymkode: b75ac...54d Haha, er det en fetish hu har? 😅 Anonymkode: edfa4...32c 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #8 Skrevet 7. oktober 2023 23 minutter siden, Full Ugle said: (Aldri hørt det utrykket før) Veldig vanlig uttrykk for en mindre mage i engelskspråklige land. Brukes også om griserasen pot bellied pig. Anonymkode: f8288...e52
Topsi Skrevet 7. oktober 2023 #9 Skrevet 7. oktober 2023 Egoistisk er det ikke, og det er mange overvektige som har kjæreste. Hvis noen ikke vil ha deg pga vekta er de sannsynligvis ikke noe å samle på uansett. Go for it 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #10 Skrevet 7. oktober 2023 Det er jo store bamsemenn alle vil ha! Du har uansett mye mer sjans enn tynne menn Anonymkode: 56f83...8a0 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #12 Skrevet 7. oktober 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Det er jo store bamsemenn alle vil ha! Du har uansett mye mer sjans enn tynne menn Anonymkode: 56f83...8a0 La oss late som at dette er sant. Da må jeg spør: hva er psykologien bak dette? Finnes det studier etc? Anonymkode: edfa4...32c
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #13 Skrevet 7. oktober 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: La oss late som at dette er sant. Da må jeg spør: hva er psykologien bak dette? Finnes det studier etc? Anonymkode: edfa4...32c Ikke meg du siterte. Men k vinner flest foretrekker menn som er større enn seg selv. Det går jo tilbake til behov om å føle seg beskyttet og slikt av noen som er større og sterkere. Ikke gjerne bare i høyde, men også i vekt. Bare i en liten spørreundersøkelse her på KG for ikke lenge siden sa nesten 80% at de heller ville ha en mann med noen kg ekstra, fremfor noen kg for lite. Jeg har på et tidspunkt googlet dette og sett litt lignende tendens. (Ingen kvalitetstudier, men kanskje det stammer fra noen.) Vi lever vi jo et et samfunn hvor majoriteten av voksne damer er overvektige eller deromkring. Mange damer ønsker ikke å føle seg som den feite, store, etc. Jeg tror det er med på å gjøre det lettere for mange større menn enn det har vært tidligere. Det er også et balanseproblem på datingmarkedet. Det er røflig like mange slanke menn som det er slanke damer. Uten at jeg har finstudert tallene. Men mange mange slanke damer liker bamsemenn og velger slike. Det gjør at en del slanke/tynne menn faktisk sliter med å finne damer på sitt vektnivå, eller damer som er slankere enn seg selv. Noe menn flest vil ha. I tillegg så er man ikke nødvendigvis like ettertraktet hos den litt overvektige damen som vil ha en "større" mann. Anonymkode: f9f39...d78 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #14 Skrevet 7. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ikke meg du siterte. Men k vinner flest foretrekker menn som er større enn seg selv. Det går jo tilbake til behov om å føle seg beskyttet og slikt av noen som er større og sterkere. Ikke gjerne bare i høyde, men også i vekt. Bare i en liten spørreundersøkelse her på KG for ikke lenge siden sa nesten 80% at de heller ville ha en mann med noen kg ekstra, fremfor noen kg for lite. Jeg har på et tidspunkt googlet dette og sett litt lignende tendens. (Ingen kvalitetstudier, men kanskje det stammer fra noen.) Vi lever vi jo et et samfunn hvor majoriteten av voksne damer er overvektige eller deromkring. Mange damer ønsker ikke å føle seg som den feite, store, etc. Jeg tror det er med på å gjøre det lettere for mange større menn enn det har vært tidligere. Det er også et balanseproblem på datingmarkedet. Det er røflig like mange slanke menn som det er slanke damer. Uten at jeg har finstudert tallene. Men mange mange slanke damer liker bamsemenn og velger slike. Det gjør at en del slanke/tynne menn faktisk sliter med å finne damer på sitt vektnivå, eller damer som er slankere enn seg selv. Noe menn flest vil ha. I tillegg så er man ikke nødvendigvis like ettertraktet hos den litt overvektige damen som vil ha en "større" mann. Anonymkode: f9f39...d78 Tusen takk for detaljert svar. Det gir mening. Takker Anonymkode: edfa4...32c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå