Gå til innhold

Jeg er ikke etnisk norsk, hva er jeg da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er blandet med to nasjonaler, jeg er født i norge, men jeg har ingen kurturell bånd til norge. Hvor er jeg fra hva er jeg? Når jeg ikke er etnisk norsk? Men jeg er norsk men jeg er jo ikk etnisk norsk. Er jo blandet. 

Anonymkode: 8681e...8c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er blandet. 

Anonymkode: 1d1af...372

• Liker 1
Skrevet

Hva slags statsborgerskap har du?

Hvis du har norsk statsborgerskap, er du norsk, uansett hvor foreldrene dine kommer fra.

Hvis det er viktig for deg å understreke opphavet ditt, kan du si at du har to ulike etnisiteter.

Anonymkode: 2a647...6c0

• Liker 3
Skrevet

Da er du vel nasjonaliteten som du føler tilhørighet til, og etnisk blandet. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva slags statsborgerskap har du?

Hvis du har norsk statsborgerskap, er du norsk, uansett hvor foreldrene dine kommer fra.

Hvis det er viktig for deg å understreke opphavet ditt, kan du si at du har to ulike etnisiteter.

Anonymkode: 2a647...6c0

Nei jeg er ikke norsk egentlig. Men jeg er ikke etnisk norsk, hvordan forklare jeg ikke er det, av å komme med masse forklaringer?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei jeg er ikke norsk egentlig. Men jeg er ikke etnisk norsk, hvordan forklare jeg ikke er det, av å komme med masse forklaringer?

Hvorfor trenger du forklare så voldsomt? 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da sier du at du er halvt japansk og halvt irakisk, men født i Norge.

Anonymkode: 6f126...2ac

• Liker 8
Skrevet

Jeg er som deg ts. Født av utenlandsk mor og norsk  far. Føler meg etnisk norsk selv om jeg har mørk hudfarge. Er vokst opp i 2 ulike nasjonaliteter. Jeg sier som det er, er halvt norsk. Er mange som oss i Norge  i dag😀

Anonymkode: 1e9f5...ea5

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Du forklarer ikke. Spør noen om hvor du kommer fra så sier du Norge og basta. Spør de mer så sier som du er at du er født og oppvokst her. Spør de enda mer kan du si hvor foreldrene dine kommer fra. Spør de enda mer så vet ikke jeg.... da setter du dem i den hyllen i hodet hvor du avskriver folk helt..  

Anonymkode: 30ec2...05a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor må du forklare så masse?

Anonymkode: d0fc1...52b

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Trenger du å forklare? Du er født i Norge og norsk statsborger, da er du norsk. Hvis noen spør om hvor foreldrene dine er fra, kan du jo svare på det, om du vil. Typ «mamma er fra Chile og pappa er fra Gambia» eller hvor de nå er fra.

• Liker 2
Skrevet

Du er norsk. Med asiatiske og irske gener

Anonymkode: 68b92...6a9

• Liker 1
Skrevet

Du er norsk når du er født og oppvokst i Norge, med foreldre fra de landene de er fra. Altså gener fra andre land.

Skrevet

Du er blandings. 

Anonymkode: 031f9...19a

Skrevet

Samme for meg hva du er, bare du er snill! 

Jeg går ikke rundt og føler meg så norsk hele tiden, jeg heller. Enda jeg bare er ispedd litt svenskeblod. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.10.2023 den 18.20):

Du er norsk. Med asiatiske og irske gener

Anonymkode: 68b92...6a9

Jeg er ikke asiater, 

Skrevet

Hva føler du deg som da? Hvis du er født i Norge så er du jo norsk, bare ikke etnisk norsk, hvis du føler det slik selv. Om du så ikke er født her, men kom i ung alder og føler tilhørighet i Norge, er glad i Norge som andre nordmenn, og norsk statsborger, så er du jo norsk. Hvis jeg har vokst opp i Bergen, og foreldrene mine er fra Oslo, er jeg jo bergenser. Da stammer jeg fra Oslo. Men det aller viktigste er jo hva du føler. Du skal kunne være stolt av begge stedene, både det norske og der foreldrene dine kommer fra. Du er fortsatt et helt menneske om du for eksempel kaller deg selv "norsk-pakistaner" eller "norsk-amerikaner". Norge er ikke mindre ditt land, bare fordi foreldrene dine kommer fra et annet land. 

Anonymkode: 43d5f...f9b

• Liker 2
Skrevet

Nå er det fremdeles slik i svært mange miljøer, at ser man ikke norsk ut («blond og blåøyd»), ja da er du ikke norsk selv om man måtte ha blitt født i Norge og har norsk statsborgerskap.
Man kommer ikke vekk fra sin etnisitet, den følger deg og etterkommere hele livet.

Anonymkode: f4989...57e

Skrevet

Hva ønsker du å være?

Anonymkode: 5cf6c...d5a

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.10.2023 den 18.07):

Jeg er blandet med to nasjonaler, jeg er født i norge, men jeg har ingen kurturell bånd til norge. Hvor er jeg fra hva er jeg? Når jeg ikke er etnisk norsk? Men jeg er norsk men jeg er jo ikk etnisk norsk. Er jo blandet. 

om ingen av foreldrene dine er norske så er du jo fra samme sted de er fra

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...