Gå til innhold

Noen med vitiligo her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan reagerte partneren din når han så flekkene første gang? Jeg føler meg veldig usikker pga det.

Anonymkode: b555f...7c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Verken min nåværende partner eller noen av mine tidligere partnere har noensinne reagert på mine flekker. Pleide å være veldig selvbevisst på det da jeg var yngre, og var redd for at andre skulle se det, men har nesten helt sluttet å tenke på det. 

Anonymkode: 38472...f70

Skrevet

Mannen min reagerte ikke i det hele tatt, men nå har jeg veldig lys hud, så flekkene viser ikke så godt.

• Liker 1
Skrevet

Samboeren min fikk vitiligo for noen år siden. Jeg sporet opp denne nettbutikken og de produktene har vært til god hjelp. Bruker hovedsaklig flytende pigmentfarge. 

https://www.vitiligo.no/nettbutikk

Anonymkode: 2ba3a...571

Skrevet

Jeg har ikke dette problemet så jeg er jo ikke den rette til å uttale meg, forstår godt at det kan være sjenerende for en person og at slike tanker kan komme. Ville bare si at om jeg hadde vært partneren til en person som hadde det så ville jeg absolutt ikke tenkt at det var et problem. Jeg liker at folk er ulike og det at folk har helt særegne trekk tiltrekker meg. Helt irrelevant kanskje, men jeg har problemer med å huske ansikter så om noen har noe spesielt ved seg som jeg kan huske så synes jeg det er så fint. Også tenker jeg at en partner er glad i deg for en grunn og da burde ikke slikt spille noen rolle, tenker hen synes du er fin akkurat som du er.

Anonymkode: 0473a...fd1

Skrevet

Tusen takk for fine svar alle sammen❤️Mine flekker er på steder som ikke vises pga klær på denne årstiden, er derfor usikker om jeg skal si ifra "advare" kjæresten på forhånd eller bare la være. Prøver å ikke tenke så mye på dem, men det er lettere sagt enn gjort dessverre..

Anonymkode: b555f...7c0

Skrevet

Jeg har ikke vitiligo selv, men kjæresten min har. Jeg trodde først det var arr, siden de er på hånden hennes så jeg spurte hvordan hun hadde fått flekkene. Hun sa de alltid hadde vert der, så jeg spurte om det var vitiligo. Hun sa ja og det var det. 

Jeg synes det er en del av sjarmen hennes. 

Anonymkode: 74ee8...daf

• Hjerte 2
Skrevet

Tror ikke mannen tenker over det. Jeg fikk vitiligo for et par år siden grunnet stor stressbelastning, kort tid før jeg møtte han. 
Han har kalt meg «sjiraff» en eller to ganger, men det sa jeg fra om at ikke opplevdes greit, selv om det bare var «på gøy» fra hans side.

Anonymkode: bc7e4...b12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...