AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #1 Skrevet 7. oktober 2023 Ser at jeg må bruke gipsanker, da gardinene er veldig tunge. Hvilke gipsanker anbefaler dere? Har sett på disse, men skjønner ikke helt åssen de fungerer. Tenker jeg også må bruke gipsanker for å henge opp internettboksen og ett middels stort speil også. https://www.clasohlson.com/no/Hulromsanker-M5-enkel/p/Pr409225003 https://www.elektroimportoren.no/duo-max-tsp-10-50-gipspl-feste-thorsman-2stk/91553/Product.html https://www.jemogfix.no/gipsanker-med-skrue-6x38-mm/5114/9020101/?gclid=CjwKCAjwg4SpBhAKEiwAdyLwvAFM0ssHapbyTNfT37orE3Pi_Pb5PIKW1996iHqYD-00gscBqIKHYRoCGicQAvD_BwE Anonymkode: 2cf91...313
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #2 Skrevet 7. oktober 2023 Du bør se om du får hengt opp i treverket rundt vinduet eller stendere. Det er det enkleste. Internettboksen kan du kanskje tape opp på veggen med bildeoppheng, de er overraskende bra. De nederste du har links til fra hjem&fix kan ikke ta tunge ting. Anonymkode: 909c6...3a5
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #3 Skrevet 8. oktober 2023 Gardinstengene kan du vel skru inn øverst på listen rundt vinduet? Disse krokene er kjempefine til å henge opp bilder, sikkert speil og lignende også. Kjøper dem hos Jernia. Jeg har dårlig erfaring med de teipløsningene, men Castor gipskrokene er gull. Anonymkode: 6a7a3...2ac
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #4 Skrevet 8. oktober 2023 Her jeg bor oppdaget jeg at ene festet for en gardinstang var løst. Det viste seg at de var skrudd inn med helt enkle universalplugger i nylon. Jeg gikk over og fjernet skruene som kjentes løse og festet på ny med plateplugger. De er riktignok ikke beregnet på veldig store belastninger, men selv om gardinene mine er litt tunge tror jeg de holder godt her. Anonymkode: ab0c5...a28
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #5 Skrevet 8. oktober 2023 Internet boksen blir ikke utsatt for samme belastning og kan henges opp med enkle gummiplugger som slås inn. Først bore et lite hull, slå inn plugg, skru inn skrue. Tunge gardiner må henges opp med gipsanker i metall (din første link, det finnes to størrelser, og i yttervegg må du kanskje bruke den største pga 2 lag med gips), som festes med et gipsankerstang. Krever større borehull, men tåler mye, og utforming gjør at gipsvegg får jevn belastning. Jeg bruker det selv til overskap kjøkken. De to andre skruene du linker til ville jeg aldri brukt til tunge ting. Den nederste kan til nøds brukes til internetboks, men vil gi stort hull når den skrus ut og vil ta med seg mye av gipsen. Til å henge speil på innvendig hul vegg kan du bruke Herkules Gipskrok. Det er tynn stål som stikkes inn i gipsplata og fungerer som en krok. Sjekk maksvekt på produktene. Anonymkode: 4cfe9...9a0
newman01 Skrevet 8. oktober 2023 #6 Skrevet 8. oktober 2023 Internettboks kan du bare skru fast med gipsskrue. Eller fransk treskrue om du ikke har annet. Gardinstenger må festes skikkelig. Castor Stella plugg er veldig god, og lett å sette inn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå