Gå til innhold

Hva hadde skjedd om Eyvind Hellstrøm hadde overtatt ansvaret av en Egon-restaurant?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror dere han hadde blitt tvunget til å lage maten like dårlig som de pleier å ha der, eller hadde det blitt en annen standard?

Anonymkode: 794c7...307

• Liker 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå må det bli slutt på dissingen av Egon sin mat. Egon er åpenbart populære restauranter som har vart i årevis. At du ikke liker det, helt greit, men man skal være både dum og arrogant for å mene at alle som går der liker dårlig mat. 

Anonymkode: 287e0...539

• Liker 13
  • Nyttig 8
Skrevet

Så lenge han kun tok over en restaurant, så hadde han vel vært tvungen til å følge samme dårlige standard 

Anonymkode: 40f79...0b6

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nå må det bli slutt på dissingen av Egon sin mat. Egon er åpenbart populære restauranter som har vart i årevis. At du ikke liker det, helt greit, men man skal være både dum og arrogant for å mene at alle som går der liker dårlig mat. 

Jeg setter stor pris på god mat.

For meg er det åpenbart at konseptet med Egon ikke er å lage «god mat» (selv om smaken er som baken) eller «god mat for pengene». Egon har et konsept som basically er barnemeny for voksne (søtt, fett, lett-tygd) som er akkurat god nok til at den ikke blir sendt i retur, og en meny som dekker alle baser sånn at håndballgruppa eller jobben bestående av en inhomogen gruppe kan dra dit og spise i trygg forvisning om at selv Laila som er sær som fy finner ett eller annet hun kan spise.

Anonymkode: 89975...e3f

• Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror dere han hadde blitt tvunget til å lage maten like dårlig som de pleier å ha der, eller hadde det blitt en annen standard?

Anonymkode: 794c7...307

Egon er antagelig proff på sin måte.

Tror du at en formel 1-sjåfør kunne ha kjørt lastebil bedre enn lastebilsjåfører?

• Liker 6
Skrevet

Han hadde lagt den ned

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hadde du sett hva som foregår på kjøkkenet, så hadde tonen vært en annen. Veldig stor andel av deres mat er kun varmet opp vakumpakket mat. Og det betaler man dyre restauranterpriser for? Handler nok mer om kunnskap enn at de liker dårlig mat, veldig mange vet åpenbart ikke at man kan få mye bedre mat i den prisklassen, laget av noen som har respekt for kokkefaget, laget med friske råvarer, istedetfor overpriset vakumpakket mat 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
Artmo3 skrev (1 minutt siden):

Hadde du sett hva som foregår på kjøkkenet, så hadde tonen vært en annen. Veldig stor andel av deres mat er kun varmet opp vakumpakket mat. Og det betaler man dyre restauranterpriser for? 

Jeg fikk skogsdue på Ekebergrestauranten som bar tydelig preg av å ha vært for lenge i sous-viden. Jeg var der når de åpnet så kanskje hadde de hatt den i vannbadet siden dagen før? Kjøttet blir mørt på en litt ekkel måte, som lever. Jeg angrer på at jeg ikke klagde.

Jeg tror at sous vide er kommet for å bli. Besparelsene og forutsigbarheten er bare for stor. Det betyr ikke at vi skal godta dårlig sluttresultat.

• Liker 3
Skrevet

hadde ikke skjedd siden egon er en kjede med en profil som EH ikke støtter. 

Anonymkode: adc6e...457

Skrevet

Egon er dyrt og dårlig, men nordmenn har utrolig dårlige matvaner. Menyen er lang som et vondt år.

Om du tenker valuta for pengene kan du gå på et MYE bedre sted. 

Anonymkode: 77aec...cf8

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Skjønner heller ikke denne dissingen av Egon. Nei, det er ikke noe Michelin-restaurant, men det er da helt ok mat der og alle finner noe de liker. Og du vet hva du får. Kan være skummelt å gå på restaurant i en ny by der man ikke vet noe om kvaliteten feks. Da er Egon mer forutsigbart. 

Anonymkode: 4896b...740

• Liker 7
Skrevet

Har aldri fått vond mat hos dem, så jeg forstår egentlig ikke problemet.
Hadde han beholdt prisnivået, kunne han godt ha overtatt for min del. :spise: Jeg er klar jeg. 

• Liker 2
Skrevet

Renholdet hadde gått opp. 

Anonymkode: 2c60d...704

• Nyttig 1
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (56 minutter siden):

Har aldri fått vond mat hos dem, så jeg forstår egentlig ikke problemet.
Hadde han beholdt prisnivået, kunne han godt ha overtatt for min del. :spise: Jeg er klar jeg. 

Da er du i markedsgruppa for Egon. Folk som ikke tør eller noengang har utviklet smaksløkene sine. Som liker posesupper og prosessert mat. Noen skrev over at maten er søt, lettfordøyelig og passe salt, og det stemmer.

Men du er jo ikke alene, så skjønner at markedet er der. Olivia er jo det italienske alternativet til Egon, og Sabrura det japanske. Så folk flest liker den type mat. Synd den er omtrent like dyr som skikkelig god bistromat fra uavhengige restauranter.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Spørsmålet blir om han hadde vært begrenset av hva de hadde i inventaret eller om han fikk lov til å bestille andre råvarer. Jeg tror faktisk han skulle ha slitt med å lage ordentlig mat av det de har på lager.

Skrevet

Egon er faktisk en av de som har et seriøst forhold til allergener. Små fancy restauranter er ofte et sjangsespill de luxe for meg med cøliaki, men er trygg på at de kan det på Egon. Men ja, hadde jeg kunne spist alt så ser jeg jo at det ofte smaker bedre andre plasser

Anonymkode: 0f524...a54

• Nyttig 2
Skrevet
Nymerïa skrev (54 minutter siden):

Spørsmålet blir om han hadde vært begrenset av hva de hadde i inventaret eller om han fikk lov til å bestille andre råvarer. Jeg tror faktisk han skulle ha slitt med å lage ordentlig mat av det de har på lager.

Eh selvsagt hadde han det, som enhver skikkelig kokk som lager mat fra bunnen av rene råvarer.

:rope: For det de har på lager hos Egon er industriell ferdigmat og halvfabrikata.

Anonymkode: 2bda2...00d

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Sonit skrev (1 time siden):

Da er du i markedsgruppa for Egon. Folk som ikke tør eller noengang har utviklet smaksløkene sine. Som liker posesupper og prosessert mat. Noen skrev over at maten er søt, lettfordøyelig og passe salt, og det stemmer.

Men du er jo ikke alene, så skjønner at markedet er der. Olivia er jo det italienske alternativet til Egon, og Sabrura det japanske. Så folk flest liker den type mat. Synd den er omtrent like dyr som skikkelig god bistromat fra uavhengige restauranter.

Ok. :klo: Har spist tre-fire forskjellige burgere der over tre år og to ganger fisk og chips med ertepurè og remulade. Syns det smakte godt jeg og aner ingenting om resten av det dere snakker dem ned om. :vetikke: Syns mine løker er helt ok. Burde alt ha vært annerledes mener du? @Sonit Hva i såfall? Oppriktig nysgjerrig.

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Eh selvsagt hadde han det, som enhver skikkelig kokk som lager mat fra bunnen av rene råvarer.

:rope: For det de har på lager hos Egon er industriell ferdigmat og halvfabrikata.

Anonymkode: 2bda2...00d

Jeg skjønner ikke hva du mener. Hvis de har industriell ferdigmat og halvfabrikata og han ikke fikk lov til å bestille råvarer så kunne han ikke ha laget noe ordentlig mat. Der ser det ut til at vi er enige.

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (22 minutter siden):

Ok. :klo: Har spist tre-fire forskjellige burgere der over tre år og to ganger fisk og chips med ertepurè og remulade. Syns det smakte godt jeg og aner ingenting om resten av det dere snakker dem ned om. :vetikke: Syns mine løker er helt ok. Burde alt ha vært annerledes mener du? @Sonit Hva i såfall? Oppriktig nysgjerrig.

Maten hos Egon og de andre kjedene jeg nevnte er tilpasset smaksløker som ikke har blitt utfordret. Ikke noe negativt i det, folk er forskjellige. Noen liker det trygge og kjente, og noen legger tid og penger i å spise mat og lage mat som utfordrer smakspaletten. Jeg kan også spise et måltid på Egon/Olivia/Sabrura, men det gir meg ingenting. Synes det hverken er godt eller vondt.

Så det lander vel på en interesse for mat og smaker generelt. 

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...