AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #1 Del Skrevet 7. oktober 2023 Jeg har fått tilbud om å ta forskjellige kurs som kreves for å jobbe offshore. Da er det nok forventet at jeg også tar en del offshoreoppdrag Det jeg lurer på er om noen har erfaring med hvordan det er å jobbe på plattform. Jeg har forstått det slik at vi i utgangspunktet jobber ukevis sammenhengende. Det jeg lurer litt på er hvordan fasilitetene er der ellers utenfor arbeidstimene. Hvordan er det med mat, rom til overnatting, muligheter til å bruke telefon/internett (uten å betale skyhøyt per GB), mulighet til å ha med egen PC osv. Jeg forstår det også slik at man ikke får ha med egen mobiltelefon på selve produksjonsdelen av plattformen, og kun kan bruke den i boligkvartalet. Har man da gjennom arbeidsdagen mulighet til å bevege seg fritt til boligkvartalet om man f.eks. skulle ha behov for å ta en telefon, eller blir man stuck der man er? Anonymkode: 762e0...e7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #2 Del Skrevet 7. oktober 2023 De fleste har et rom for seg selv. Det er vanlig å dele bad med naborommet. Innimellom må man ha «hot bed»-ordning, at den på motsatt skift sover på rommet ditt når du er på jobb. Hvis du er kvinne tror jeg det er lite sannsynlig at de gjør det. Om du kan gå på rommet mens du er på jobb avhenger av hva du skal gjøre offshore. Dersom du har en jobb å gjøre bør du være produktiv med tiden din. Noen er der med spesialutstyr som kun brukes i enkelte operasjoner og da er det naturlig at du har «fri» mens du venter på at de er klare for utstyret ditt. Jeg jobber med prosjekter, så det er naturlig for meg at jeg hjelper kolleger på land med «feltarbeid» dersom de ikke er klare for meg når jeg kommer offshore. Anonymkode: 9aae5...e15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #3 Del Skrevet 7. oktober 2023 For å svare på spørsmålet ditt: Boligkvarteret er alltid åpent, men du må ha respekt for at folk sover der. Anonymkode: 9aae5...e15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #4 Del Skrevet 7. oktober 2023 Du har vel egentlig fått svar på alt... Men Egen pc kan du ha med. Treningsrom, div hobby rom og kino er også på nesten alle (noen har alle noen har noen) Du kan jo ringe med jobb tlf som det skulle være noe. Ellers så ringer jeg kona på messenger hvis det skal være noe. Har også på noen platformer med tlf over alt. Kommer litt ann på. Lugarene varierer noen ganger deler man (en som jobber natt og en som jobber dag så du møter aldri den du bor med) noen platformer har eget bad andre må du dele i gangen. Anonymkode: 35d1b...927 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #5 Del Skrevet 8. oktober 2023 Mannen min jobber offshore med 2-4 rotasjon. Han har alltid eget rom, deler ikke. Eget bad. Rommet er lite og spartansk, ingen luksus. Seng, skrivebord, tv. Han har med mobil, pc og iPad. Ikke lov å ta med mobilen inn på verkstedet. Internett er ok, vi snakkes på facetime daglig. Han bruker å laste ned filmer og serier fra Netflix som han ser på lugaren når han er ferdig med skiftet. Det finnes en liten kinosal, et lite bibliotek, et treningsrom og ei stue, i tillegg til kantina der alle måltidene inntas til faste tider. Maten er som regel veldig god og variert. Snop etter middag på lørdager. Han har mulighet til å ta en liten tur til lugaren midt i skiftet, men ellers så er det bare inn og spise og ut igjen. På- og avkledning tar tid (verneutstyr). Anonymkode: 851af...47f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #6 Del Skrevet 8. oktober 2023 Takk for gode og opplysende svar 😊 Jeg vet enda lite om hvilke typer oppgaver/prosjekter vi får, hvor lenge vi blir der om gangen, og hvor lange skiftene blir. Sjefen har bare luftet ideen og spurt om det kunne være interessant med offshore. Jeg jobber som elektriker i vanlig 7-15 jobb men kun på land. Så jeg prøver å finne ut om det er noe jeg vil holde på med, og da er det sikkert lurt å være "litt på" om det, så ikke muligheten glipper. Jeg håper på å få mitt eget rom. Å dele bad går fint. Rommet trenger ikke å være noe flott. Men jeg er litt slik av meg at jeg foretrekker litt alenetid og privatliv fremfor å henge rundt i fellesområder. Sålenge jeg har et skrivebord til PC så klarer jeg fint å underholde meg selv med å lese, se på serier, chatte med venner osv. Anonymkode: 762e0...e7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #7 Del Skrevet 8. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk for gode og opplysende svar 😊 Jeg vet enda lite om hvilke typer oppgaver/prosjekter vi får, hvor lenge vi blir der om gangen, og hvor lange skiftene blir. Sjefen har bare luftet ideen og spurt om det kunne være interessant med offshore. Jeg jobber som elektriker i vanlig 7-15 jobb men kun på land. Så jeg prøver å finne ut om det er noe jeg vil holde på med, og da er det sikkert lurt å være "litt på" om det, så ikke muligheten glipper. Jeg håper på å få mitt eget rom. Å dele bad går fint. Rommet trenger ikke å være noe flott. Men jeg er litt slik av meg at jeg foretrekker litt alenetid og privatliv fremfor å henge rundt i fellesområder. Sålenge jeg har et skrivebord til PC så klarer jeg fint å underholde meg selv med å lese, se på serier, chatte med venner osv. Anonymkode: 762e0...e7b Veldig uvanlig i 2023 å dele lugar over tid, men kan skje i opplæring situasjonen når det er ekstra folk eller lignende. Anonymkode: 176ff...ccc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #8 Del Skrevet 9. oktober 2023 11 hours ago, AnonymBruker said: Takk for gode og opplysende svar 😊 Jeg vet enda lite om hvilke typer oppgaver/prosjekter vi får, hvor lenge vi blir der om gangen, og hvor lange skiftene blir. Sjefen har bare luftet ideen og spurt om det kunne være interessant med offshore. Jeg jobber som elektriker i vanlig 7-15 jobb men kun på land. Så jeg prøver å finne ut om det er noe jeg vil holde på med, og da er det sikkert lurt å være "litt på" om det, så ikke muligheten glipper. Jeg håper på å få mitt eget rom. Å dele bad går fint. Rommet trenger ikke å være noe flott. Men jeg er litt slik av meg at jeg foretrekker litt alenetid og privatliv fremfor å henge rundt i fellesområder. Sålenge jeg har et skrivebord til PC så klarer jeg fint å underholde meg selv med å lese, se på serier, chatte med venner osv. Anonymkode: 762e0...e7b Det går helt fint å trekke seg tilbake. Mange gjør det. Dette klarer du! Anonymkode: 9aae5...e15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #9 Del Skrevet 10. oktober 2023 Må man være flink til å svømme for å bestå/gjennomføre offshorekurs? Det er vel en øvelse\ som går ut på å evakuere fra et helikopter under vann, noe jeg håper inderlig at man bare trenger å gjennomføre en gang og at det ikke må fornyes jevnlig. Jeg har ikke svømt siden ungdomsskolen, og selv da var jeg ganske pysete og holdt meg til den grunne siden av bassenget 😆 Men jeg skal nok klare å delta på kurset. Anonymkode: 762e0...e7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå