AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #1 Skrevet 7. oktober 2023 Et barn i klassen til barnet mitt er 9 år og går med falske, lange negler. Er det innafor eller er det jeg som er litt gammeldags? Jeg føler at lange negler tilhører ungdom / voksne jeg...(?) 🤔🤗 Anonymkode: 6ec47...078
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #2 Skrevet 7. oktober 2023 Sikker på at de er falske? Dessuten: Pass dine egne saker. Anonymkode: f3f5f...83b
Majliz Skrevet 7. oktober 2023 #3 Skrevet 7. oktober 2023 Ja, jeg er sikker på at de er falske. "Pass dine egne saker" (?) Det gjør jeg, det var bare et spørsmål Det er noe med moral og etikk opp i dette, noe som vi som jobber med barn ser hver eneste dag. Mindre grensesetting etc. Synes bare det virker "feil" med lange, løsnegler på barn.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #4 Skrevet 7. oktober 2023 Kanskje barnet bare ville pynte seg?🤷♀️ er jo ulidelig upraktisk da.. kanskje greit å si fra at det ikke er helt optimalt i skolesammenheng. Anonymkode: 987c9...1b9 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #5 Skrevet 7. oktober 2023 Syns det er spesielt, må være i veien ved lek? Anonymkode: 8af84...3bd 1
Blueberrymuffin Skrevet 7. oktober 2023 #6 Skrevet 7. oktober 2023 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Et barn i klassen til barnet mitt er 9 år og går med falske, lange negler. Er det innafor eller er det jeg som er litt gammeldags? Jeg føler at lange negler tilhører ungdom / voksne jeg...(?) 🤔🤗 Anonymkode: 6ec47...078 Majliz skrev (4 minutter siden): Ja, jeg er sikker på at de er falske. "Pass dine egne saker" (?) Det gjør jeg, det var bare et spørsmål Det er noe med moral og etikk opp i dette, noe som vi som jobber med barn ser hver eneste dag. Mindre grensesetting etc. Synes bare det virker "feil" med lange, løsnegler på barn. Du passer jo ikke dine egne saker når du lager tråd her på kg og oppstyr fordi en annen jente får bruke lange negler av sine foreldre. Det har du mildt sagt ingenting med, pass på dine egne barn, ikke andres. Det jeg synes er moralsk uting er foreldre som skal blande seg og bestemme hva som er greit/ikke greit for andre sine barn. Det som virker «feil» er du lager en greie ut av hva andre foreldre gjør. La andre foreldre oppdra sine barn i fred, så kan du heller bruke denne energien på å oppdra egne barn. Endret 7. oktober 2023 av Blueberrymuffin 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #7 Skrevet 7. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kanskje barnet bare ville pynte seg?🤷♀️ er jo ulidelig upraktisk da.. kanskje greit å si fra at det ikke er helt optimalt i skolesammenheng. Anonymkode: 987c9...1b9 Beklager, tenkte du var læreren jeg. Er du en annen foreldre sier du selvsagt ikke ett pipp.. Anonymkode: 987c9...1b9 1
Majliz Skrevet 7. oktober 2023 #8 Skrevet 7. oktober 2023 Blueberrymuffin skrev (1 minutt siden): Du passer jo ikke dine egne saker når du lager tråd her på kg og oppstyr fordi en annen jente får bruke lange negler av sine foreldre. Det har du mildt sagt ingenting med, pass på dine egne barn, ikke andres. Det jeg synes er moralsk uting er foreldre som skal blande seg og bestemme hva som er greit/ikke greit for andre sine barn. Det som virker «feil» er du lager en greie ut av hva andre foreldre gjør. La andre foreldre oppdra sine barn i fred, så kan du heller bruke denne energien på å oppdra egne barn. Oj Oj oj....! Langer jeg en "greie"? 😄 Jeg har ikke verken sagt noe til disse foreldrene ei heller kommer til å gjøre det Dette var et spørsmål i et åpent forum hvor en også kan ha ytringsmeninger. At du mener det du gjør er for såvidt greit, men med den tonen din å bedømme i konteksten, går du rett i forsvar og nærmeste arresterer meg. Hyggelig møte med første innlegg i Kvinneguiden 🤨😅 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #9 Skrevet 7. oktober 2023 Jeg pleide å lage egne av modellkitt på den alderen 🤣 skulle ønske jeg visste hva falske negler var på den tiden. Det er helt harmløst Anonymkode: a9e43...6d1 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #10 Skrevet 7. oktober 2023 10 åringen limer stadig på falske negler, men de må av før hun skal på skolen og på trening/aktivitet. Helt greit å "leke" seg med, men vil ikke at det skal hemme henne i annen lek. Anonymkode: e095b...40b 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #11 Skrevet 7. oktober 2023 Sånne kjøper de for under 50,- kr på normal. Jeg syns ikke det er pent eller praktisk, men jeg har døtre selv og velger mine kamper, og mine har hatt dette en gang, og det har vi ledd av og jeg har sagt min mening. Hun eldste ville ta i salong, og det syns jeg var mer umoralsk (pga prisen). Hva andre unger leker seg med bryr jeg meg overhodet ikke om. Mine som nå er litt eldre sier de er så glad for at jeg ikke er «en sånn mor» som har nekta dem ting og dier nri for å si nei, til hårfarger, sminke, magetopper osv. jeg kan si min mening, jeg kan la være å betale for det, jeg nekter dem ikke, og da er det ikke så attraktivt heller etter å ha forsøkt en gang. Ting som falske negler er jo bare utkledning. Anonymkode: 0b945...aa5
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #12 Skrevet 7. oktober 2023 Finnes verre ting her i verden enn falske negler. Anonymkode: 1841c...a7d
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #13 Skrevet 7. oktober 2023 Blueberrymuffin skrev (4 timer siden): Du passer jo ikke dine egne saker når du lager tråd her på kg og oppstyr fordi en annen jente får bruke lange negler av sine foreldre. Det har du mildt sagt ingenting med, pass på dine egne barn, ikke andres. Det jeg synes er moralsk uting er foreldre som skal blande seg og bestemme hva som er greit/ikke greit for andre sine barn. Det som virker «feil» er du lager en greie ut av hva andre foreldre gjør. La andre foreldre oppdra sine barn i fred, så kan du heller bruke denne energien på å oppdra egne barn. Slapp av! Hun stiller et spørsmål og ønsker andres tanker om spesifikk sak. Det er hva et debattforum er for. Du virker veldig anspent. Anonymkode: 6a402...cf8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå