Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei på dere

Jeg å kona har vært sammen i 16 år gift i 10. Vi har det bra sammen spesielt når det er ferier og vi er sammen. Hverdagen går greit men, jeg er ikke nok delaktig hjemme som hun ønsker. 

I vinter gikk vi til det steget at vi åpnet opp forholdet vårt litt. Vi møtte et annet par sammen og hun har fått lov å møte andre men, skal gi beskjed først. 

Hun har hatt sex med en på jobben, dette fant jeg ut via en tilfeldighet. Å hun sier at hun ikke trodde på reglen. Jeg kan fint tilgi sex delen, men har store vanskeligheter med at de skal fortsette å omgås og hun ønsker fortsatt å ha kontakt med han. Han sitter i styret i bedriften hun er medeier i og de sitter sammen i at annet styre. 

Jeg elsker hun å har lyst til at dette skal gå, vi har barn på 9 og 12 sammen. Men har store problemer med at de skal på turer sammen og fortsatt ha kontakt

Noen tanker? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som forholdet deres er over. 

Anonymkode: 8ca3c...7a1

• Liker 11
Skrevet

Hadde aldri akseptert det hun hadde gjort. En ting er å "åpne forholdet" litt, men hun har jo regelrett jugd og ført deg bak lyset. 

Tillitsbrudd! 

Anonymkode: 1cee6...446

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Og alt dette kunne vært unngått om du hadde tatt ditt ansvar med hjem og barn og ikke tatt din kone for gitt - og dere hadde kommunisert og tatt vare på forholdet.

Enig med 7a1 - det høres ut som om forholdet deres er over. Men om begge vil, og er innstilt på å jobbe med forholdet, så er det ikke umulig for dere å jobbe dere gjennom dette og få et godt forhold igjen, som jeg antar dere en gang hadde.

Skal dere fortsette sammen, da tror jeg dere må i parterapi, kutte ut åpent forhold, du må starte å bidra med din del av familien, hus, hjem, og dere må lære dere å kommunisere, vise at dere setter pris på hverandre m.m.

Tror også at du må innse at det at du ikke har gjort din del hjemme, det har nok føltes som et større svik enn det hennes utroskap nå har vært. Dere valgte åpent forhold, hun valgte å ikke fortelle om akkurat denne elskeren. Med et åpent forhold i bunn synes jeg det er et mindre svik enn det å ikke bidra nok i et forhold over mange år.

Vil du beholde kona, da tror jeg du må gå i deg selv og se ditt ansvar i dette og hva det har ødelagt for forholdet og hva det har gjort med hennes følelser for deg. Gjør du nå henne til den store syndebukken kan du like gjerne bestille mekling, for da er det uansett den veien det går. For du tok henne for gitt, du droppet å ta ansvar for forholdet, barn, hus og hjem, for familien, da du overlot det meste til henne og heller ikke bidro mer når hun ba deg om å ta din del (som hun ikke burde vært nødt til å be deg om). Så du har minst like stor del av skylden i dette pga. det du har unnlatt å gjøre i år, kanskje også en god del. Det forsvarer ikke at hun ikke sa fra til deg, for det er også et tillitsbrudd. Men vil du beholde forholdet og familien samlet, da må du gå i deg selv, foreslå parterapi og begynne å ta nok ansvar hjemme - og dere må begge to være villige til å gjøre det dere må for å redde forholdet. Er du villig? Er hun villig?

Anonymkode: 84b03...4a6

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Og alt dette kunne vært unngått om du hadde tatt ditt ansvar med hjem og barn og ikke tatt din kone for gitt - og dere hadde kommunisert og tatt vare på forholdet.

Enig med 7a1 - det høres ut som om forholdet deres er over. Men om begge vil, og er innstilt på å jobbe med forholdet, så er det ikke umulig for dere å jobbe dere gjennom dette og få et godt forhold igjen, som jeg antar dere en gang hadde.

Skal dere fortsette sammen, da tror jeg dere må i parterapi, kutte ut åpent forhold, du må starte å bidra med din del av familien, hus, hjem, og dere må lære dere å kommunisere, vise at dere setter pris på hverandre m.m.

Tror også at du må innse at det at du ikke har gjort din del hjemme, det har nok føltes som et større svik enn det hennes utroskap nå har vært. Dere valgte åpent forhold, hun valgte å ikke fortelle om akkurat denne elskeren. Med et åpent forhold i bunn synes jeg det er et mindre svik enn det å ikke bidra nok i et forhold over mange år.

Vil du beholde kona, da tror jeg du må gå i deg selv og se ditt ansvar i dette og hva det har ødelagt for forholdet og hva det har gjort med hennes følelser for deg. Gjør du nå henne til den store syndebukken kan du like gjerne bestille mekling, for da er det uansett den veien det går. For du tok henne for gitt, du droppet å ta ansvar for forholdet, barn, hus og hjem, for familien, da du overlot det meste til henne og heller ikke bidro mer når hun ba deg om å ta din del (som hun ikke burde vært nødt til å be deg om). Så du har minst like stor del av skylden i dette pga. det du har unnlatt å gjøre i år, kanskje også en god del. Det forsvarer ikke at hun ikke sa fra til deg, for det er også et tillitsbrudd. Men vil du beholde forholdet og familien samlet, da må du gå i deg selv, foreslå parterapi og begynne å ta nok ansvar hjemme - og dere må begge to være villige til å gjøre det dere må for å redde forholdet. Er du villig? Er hun villig?

Takk, det var et veldig fint svar. Jeg har selvfølgelig tatt noen grep, men de kom for sent. Jeg har byttet jobb. Men dette tar tid før får virkninger. Jeg trapper ned på treningene mine. Det er ikke som jeg ikke har gjort noe hjemme. Men som du sier  kan det nok virke som jeg har tatt hun forgitt. 

Skrevet

Play stupid games, win stupid prizes.

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Interessant hvordan det er menn sin feil om dama er utro, men samtidig mannen sin feil om han skulle være utro 

Anonymkode: 7d8b2...a6f

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Enig med 7a1 - det høres ut som om forholdet deres er over.

Det er ikke pga manglende hjelp i huset som gjør at kona går og har seg med andre menn. 

Ellers er jeg enig med både 7a1 og 4a6 at forholdet er over. 

Anonymkode: 3bcda...a90

• Nyttig 2
Skrevet (endret)
Kristianoslo skrev (1 time siden):

Hei på dere

Jeg å kona har vært sammen i 16 år gift i 10. Vi har det bra sammen spesielt når det er ferier og vi er sammen. Hverdagen går greit men, jeg er ikke nok delaktig hjemme som hun ønsker. 

I vinter gikk vi til det steget at vi åpnet opp forholdet vårt litt. Vi møtte et annet par sammen og hun har fått lov å møte andre men, skal gi beskjed først. 

Hun har hatt sex med en på jobben, dette fant jeg ut via en tilfeldighet. Å hun sier at hun ikke trodde på reglen. Jeg kan fint tilgi sex delen, men har store vanskeligheter med at de skal fortsette å omgås og hun ønsker fortsatt å ha kontakt med han. Han sitter i styret i bedriften hun er medeier i og de sitter sammen i at annet styre. 

Jeg elsker hun å har lyst til at dette skal gå, vi har barn på 9 og 12 sammen. Men har store problemer med at de skal på turer sammen og fortsatt ha kontakt

Noen tanker? 

I det dere valgte å åpne opp forhold litt var det over.

Dummeste dere kunne gjort, så dette blir vanskelig å fikse når du først har åpnet opp.

Ingen som ønsker å redde et ekteskap ville gått med på noe slikt, dette gjorde hun jo kun fordi hun skulle få tillatelse fra deg til å være utro. Da er det forsent å komme etterpå og si at man ikke liker det.

Dette er over. Var over dagen den dagen fu gikk med på åpent forhold.

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Dere har et åpent forhold, og du vil vite hvem hun har sex med?  At du orker. Er dere fortsatt kjærester, eller er dere bare to foreldre som bor sammen for barnas skyld?   Hvordan er det med følelsene for hverandre?    Om dere ikke har følelser for hverandre, men bor sammen for barnas skyld, kanskje dere ikke trenger å være åpen om hvem dere møter?  Dere er to voksne som bor sammen, men ikke kjærester. eventuelt må dere flytte fra hverandre?

Hvorfor åpnet dere opp forholdet i utgangspunktet? Fordi dere ikke er intime med hverandre? 

Anonymkode: 5a747...79f

Skrevet

Hadde aldri akseptert det hun hadde gjort. En ting er å "åpne forholdet" litt, men hun har jo regelrett jugd og ført deg bak lyset. 

Tillitsbrudd! 

Anonymkode: 1cee6...446

Samme mølet hele tiden.

Anonymkode: b3394...d6c

• Liker 1
Skrevet
Blueberrymuffin skrev (3 minutter siden):

I det dere valgte å åpne opp forhold litt var det over.

Dummeste dere kunne gjort, så dette blir vanskelig å fikse når du først har åpnet opp.

Ingen som ønsker å redde et ekteskap ville gått med på deg, dette gjorde hun jo kun fordi hun skulle få lov til p være utro. Da er det forsent å komme etterpå og si at man ikke liker det.

så dette er nok over. Var over dagen du gikk med på det.

Dette er fasiten! 🙏

Anonymkode: 1424d...633

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Kristianoslo skrev (1 time siden):

Hei på dere

Noen tanker? 

Kva meiner du med dette? 
Var det ein regel de hadde for samlivet, som ho ikkje trudde på? Eller korleis er dette?

❤️ 

Anonymkode: 31bcd...0b7

Skrevet

Hør hva hun sier... er hun villig til å satse på kun deg igjen? Isåfall kan nok forholdet reddes. Begge må være komfortabel med åpent forhold.  Du ser jo nå at du ikke er det. Da er dere en erfaring rikere.. synd å gå fra hverandre når dere har barn, iallefall når dere også har det fint ilag ellers.

Anonymkode: c2037...760

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Hør hva hun sier... er hun villig til å satse på kun deg igjen? Isåfall kan nok forholdet reddes. Begge må være komfortabel med åpent forhold.  Du ser jo nå at du ikke er det. Da er dere en erfaring rikere.. synd å gå fra hverandre når dere har barn, iallefall når dere også har det fint ilag ellers.

Anonymkode: c2037...760

Hvorfor skal han satse på en som er utro? 

Anonymkode: 98f65...c3a

• Liker 2
Skrevet

Legg an på ham du også, og se hvordan de tar det.
Og ta en sjau med husarbeid som er så grundig over at hun er flau over å ikke henge med.

Skrevet

Har du lov å møte andre damer? Eller går det bare andre veien? 

Dere burde hatt regler mot å ikke involvere kollegaer/venner.

Anonymkode: 94e29...98d

Skrevet
3 hours ago, Kristianoslo said:

Hei på dere

Noen tanker? 

Gratulerer med beslutningen å åpne forholdet! (Ironi) Av og til kan slike forhold virke OK i teorien men det blir verre når virkeligheten er der, tenker jeg.

Anonymkode: 57cfa...5fe

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.10.2023 den 14.04):

Kva meiner du med dette? 
Var det ein regel de hadde for samlivet, som ho ikkje trudde på? Eller korleis er dette?

❤️

Anonymkode: 31bcd...0b7

Usikker der... Reglene var tydelige, hun måtte spørre om lov i forkant av hendelsen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.10.2023 den 15.46):

Gratulerer med beslutningen å åpne forholdet! (Ironi) Av og til kan slike forhold virke OK i teorien men det blir verre når virkeligheten er der, tenker jeg.

Anonymkode: 57cfa...5fe

Men dette har jo ikke noe med det paret vi treffer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...