Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer tok først en utdanning da vi møttes. Det tok ikke mange årene før han ønsket omskolering. Det gikk jeg med på, men nå som han er ferdig får han ikke jobb. Det gjør at han jobber redusert i det han omskolerte seg fra. Det ødelegger helsen hans å jobbe fulltid i det så da må vi bare vente på at det skal dukke opp noe. Det er utrolig stressende å leve uten pålegg på brødskivene fordi vi ikke har økonomi til det. Noen som har noen gode råd?

Anonymkode: 64115...d46

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ha full jobb og være gradert sykemeldt om det er helsemessige årsaker til ikke å kunne jobbe fullt.

Anonymkode: dd7bb...b2e

• Nyttig 1
Skrevet

Greier han ikke betale sin halvdel av de felles utgiftene?

Anonymkode: 5e463...421

• Liker 1
Skrevet

Dere bor i lag, han tjener 18 000, deler på utgifter regner jeg med.. Og dere klarer ikke ha råd til pålegg? HVORDAN?

Jeg klarer meg alene på så lite som 12000 om jeg vil. MED pålegg på brødet og boutgifter. Bruker riktignok sykkel ikke bil.

Hvis han bidrar 12 000 og du bidrar 12 000 og dere ikke får ting til å gå rundt, søk profesjonell hjelp. Har dere 5 barn eller noe? Bor i oslo i leilighet med flere soverom? Eller hva er greia?

• Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet

En mann ville aldri skrevet dette om en kvinne.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet

Hvis man ikke kan jobbe fulltid MÅ man snakke med lege og være gradert sykemeldt. Blir han såpass syk at han må sykemelde helt eller på aap nå, så er grunnlaget såpass lavt at han risikerer minstesum.

Har dere veldig høye utgifter? 18.000 er fremdeles høyere enn minstesum, og med 2 inntekter bør dere ha råd til pålegg.

Anonymkode: 2bb4c...593

• Liker 5
Skrevet
DelvisPresley skrev (3 minutter siden):

Helt riktig!

Menn klager hvis vekta til kona går opp eller han ikke får nok sex.

Anonymkode: d3365...3f4

• Liker 9
Gjest Maatte_ha_konto
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Helt riktig!

Er det rart?

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Samboer tok først en utdanning da vi møttes. Det tok ikke mange årene før han ønsket omskolering. Det gikk jeg med på, men nå som han er ferdig får han ikke jobb. Det gjør at han jobber redusert i det han omskolerte seg fra. Det ødelegger helsen hans å jobbe fulltid i det så da må vi bare vente på at det skal dukke opp noe. Det er utrolig stressende å leve uten pålegg på brødskivene fordi vi ikke har økonomi til det. Noen som har noen gode råd?

Du  gikk med på at han skulle få lov til å ta en annen utdanning?

Hvor lenge får han være ute om kvelden? 

Anonymkode: 3f79b...4c1

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

TS er av det generøse slaget. Men setter grensen ved manglende pålegg på brødskiva

Anonymkode: 2c9eb...f59

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Dersom du tjener så mye bedre enn han så kan vel du betale for pålegg eller har du inget ansvar for familieøkonomien?

Anonymkode: 91ae7...1c0

• Liker 5
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Denne var det første jeg også reagerte på. Det er da vitterlig ikke opp til en samboer å gå med på at noen skal ta utdanning eller ikke. Hjelpes. 

Hadde jeg hatt noen her i hus jeg måtte spørre om lov til slikt så hadde jeg tuppa vedkommende ut fort som fy og tatt mine 18 k i måneden og levd et langt lykkeligere liv uten samboer tror jeg. 

Anonymkode: 8aa6f...d9e

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
DelvisPresley skrev (4 timer siden):

Det er absolutt ikke sant. Har hørt mange klage, og av de som ikke klager er det mange som faktisk utnytter damene sine for penger også, f.eks: deler utgiftene likt når lønna og forbruket absolutt ikke er like....

• Liker 1
Skrevet
Maatte_ha_konto skrev (4 timer siden):

Er det rart?

Nei det er ikke rart, hvis kvinner "må" bidra med fitte plassert å en ufeit kropp så må mannen bidra ved å være forsørgeren. Sånn, slik får du kjønnsrollene du ønsker deg.

Anonymkode: f4eca...dd9

• Liker 4
Skrevet

Hvis de har felles økonomiske forpliktelser er det vel rart om han bare plutselig slutter i jobben for å tjene annerledes/mindre? Sett at de har lån utifra at de begge tjente 30 000kr. Da kan han jo ikke ta avgjørelse alene. Enda viktigere å ta avgjørelser som påvirker familien om de har barn.

Anonymkode: b55aa...ee5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Helt riktig!

Ja? Det er jo strengt tatt det eneste kvinner trenger å levere på. Holde seg i så bra form som mulig, og utvise seksuelt begjær ovenfor partner. Om mulig det enkleste man kan gjøre. Likevell forfaller dere jo over en lav sko. 

18.000 er uansett en helt sinnsyk lav lønn. Det er under halvparten av det jeg betaler i skatt per måned og halvparten av det jeg betaler i boligutgifter, og jeg har en rimelig bolig.

Anonymkode: 35bc1...33b

• Liker 1
Skrevet
katties skrev (3 timer siden):

Det er absolutt ikke sant. Har hørt mange klage, og av de som ikke klager er det mange som faktisk utnytter damene sine for penger også, f.eks: deler utgiftene likt når lønna og forbruket absolutt ikke er like....

For å si det litt annerledes; prosentandelen menn som bryr seg om kvinners inntekt er mye, mye lavere enn andelen kvinner som bryr seg om mannens inntekt.

Unntak fins overalt.

Skrevet

Du må øke din lønn. Du kan ikke gjøre så mye med hans lønn. 

• Liker 2
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker said:

18.000 er uansett en helt sinnsyk lav lønn. Det er under halvparten av det jeg betaler i skatt per måned og halvparten av det jeg betaler i boligutgifter, og jeg har en rimelig bolig.

Anonymkode: 35bc1...33b

...mens jeg bor i en enebolig på landet verdt rett over millionen (på 200 kvm og i helt ok stand), og klarer å forsørge en familie på 5 på 35.000 kr/mnd, så samboeren til TS drar faktisk inn over halvparten av det MIN familie trenger i måneden... Bare for å slenge meg på "bruke meg selv som eksempel"-bølgen. 

Anonymkode: 635b6...84b

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Denne var det første jeg også reagerte på. Det er da vitterlig ikke opp til en samboer å gå med på at noen skal ta utdanning eller ikke. Hjelpes. 

Hadde jeg hatt noen her i hus jeg måtte spørre om lov til slikt så hadde jeg tuppa vedkommende ut fort som fy og tatt mine 18 k i måneden og levd et langt lykkeligere liv uten samboer tror jeg. 

Anonymkode: 8aa6f...d9e

Når man har felles økonomi og felles økonomiske forpliktelser, så er det jo det som gjør at man "får lov". 

Jeg ønsket å ta en annen utdanning, utdanningen kostet penger og jeg kom ikke til å tjene så mye de årene jeg var student. Min mann var jo ikke negativ til at jeg skulle utdanne meg til noe annet, men økonomien ble vanskelig. Vi skulle jo betjene lånet og ha penger til å leve for de årene også. Så det er jo ikke bare å si opp jobben, takke ja til et studie som koster 80K og leve på studiestøtte når man har litt forpliktelser. Da må man faktisk ha den andre med på laget, for den må dra lasset økonomisk en periode

Anonymkode: e26bf...5ce

• Liker 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...