Arielle Skrevet 24. januar 2006 #1 Skrevet 24. januar 2006 Lutealfasen min har nå vært 9, 11 og 7(!) dager... Den skal jo liksom være stabil Hvordan skal jeg tolke dette da?
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2006 #2 Skrevet 24. januar 2006 Du kan få problemer med å holde på en graviditet med så korte lutealfaser. Vitamin B6 og progesteronkrem kan forlenge lutealfasen din.
Chiquita Skrevet 24. januar 2006 #3 Skrevet 24. januar 2006 Lutealfasen min har nå vært 9, 11 og 7(!) dager... Den skal jo liksom være stabil Hvordan skal jeg tolke dette da? ← Har du fått bekreftet dette på noen måte, eller tror du det med tanke på el-tester/el-smerter, el.l? Dersom du har fått det bekreftet (ved f.eks temping) så ville jeg gått til legen og bedt h*n undersøke nærmere. (vær da oppmerksom på at du ikke må si "jeg har for kort lutealfase! Hjelp meg" Men legg det heller frem med at du tror noe er i veien... Leger liker ofte å finne ut av ting på egenhånd, og ikke at pasienten forteller dem hva som er galt. Det er i allefall min erfaring med helsevesenet etter MANGE legeturer)
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2006 #4 Skrevet 24. januar 2006 Spørsmålet er vel hvorvidt dette er et problem. Det er ikke noe spesielt legen kan gjøre for å forlenge lutealfasen din, for å si det sånn. Hvis problemet er at du ikke blir gravid etter ett års prøving - er det vel helst det du bør gå til helsevesenet med. Noen kvinner har for lavt progesteronnivå og får kort lutealfase pga dette. Det kan være en årsak til manglende graviditet, men ikke av de vanligste.
Arielle Skrevet 24. januar 2006 Forfatter #5 Skrevet 24. januar 2006 Har du fått bekreftet dette på noen måte, eller tror du det med tanke på el-tester/el-smerter, el.l? Dersom du har fått det bekreftet (ved f.eks temping) så ville jeg gått til legen og bedt h*n undersøke nærmere. (vær da oppmerksom på at du ikke må si "jeg har for kort lutealfase! Hjelp meg" Men legg det heller frem med at du tror noe er i veien... Leger liker ofte å finne ut av ting på egenhånd, og ikke at pasienten forteller dem hva som er galt. Det er i allefall min erfaring med helsevesenet etter MANGE legeturer) ← Funnet det ut ved temping ja...
Gjest Popelka ikkke innlogget Skrevet 25. januar 2006 #7 Skrevet 25. januar 2006 Foeler med deg. Fikk litt panikk i gaar, har ikke noen diagnose ennaa men har uregelmessige sykluser (60 dager, 13 dager, 32 dager osv.) og hhar faatt maalt lavt progesteronnivaa. Skal inn igjen for aa maale progesteron igjen snart. Haaper legen din finner ut av det for deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå