AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #1 Skrevet 7. oktober 2023 https://www.vg.no/forbruker/livsstil/i/vejxzp/miriam-33-fryste-ned-egg-har-faatt-utsatt-tidsfristen-min Det blir fler og fler som velger å skaffe seg barn på egenehånd uten at de er i forhold med en mann, hvorfor godtar vi dette? Er jo ekstremt egoistisk, barnet vokser opp uten en far. Familien rundt må gjerne stille opp ekstra også. Anonymkode: 99444...4cd 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #2 Skrevet 7. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): https://www.vg.no/forbruker/livsstil/i/vejxzp/miriam-33-fryste-ned-egg-har-faatt-utsatt-tidsfristen-min Det blir fler og fler som velger å skaffe seg barn på egenehånd uten at de er i forhold med en mann, hvorfor godtar vi dette? Er jo ekstremt egoistisk, barnet vokser opp uten en far. Familien rundt må gjerne stille opp ekstra også. Anonymkode: 99444...4cd Dette skjedde naturlig i et mye større omfang før, ved at kvinnen ble gravid og mannen ikke gadd å bry seg. Men p-piller og abort gjortde at rundt 1980 var dette ikke så vanlig lenger. Det ble slutt på folk som «måtte» gifte seg, og skammen rundt ugifte mødre bleknet etter hvert som den statusen var noe kvinnene valgte selv. Men unger som vokser opp uten pappa var det kanskje enda mer av før i tida, da menn ikke ble fordømt for å gi f i ungene. Anonymkode: f46c0...e6d 9 6
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #3 Skrevet 7. oktober 2023 Det er da helt kurant å få barn alene. De barna er jo veldig ønsket av sin forelder, og man trenger ikke mer enn én god, kjærlig og omsorgsfull forelder. To foreldre er en bonus, ikke en nødvendighet. Anonymkode: ddb81...f79 17
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #4 Skrevet 7. oktober 2023 Det krever noen kroner av samfunnet ja de første 18 årene, ja. Men plutselig er barnet 22 år, ferdig utdannet lærer, sykepleier etc., begynner å skatte og tar vare på våre barn eller besteforeldre❤️ jeg synes absolutt ikke det er egoistisk Anonymkode: 8b036...1cb 10 6
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #5 Skrevet 7. oktober 2023 Spørs på nettverket ellers. Og stresstoleransen og ressursene til barnemor. Anonymkode: 81fbd...f50 5 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #6 Skrevet 7. oktober 2023 Det er alltid egoistisk å få barn. Anonymkode: 0ff82...246 10 6
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #7 Skrevet 7. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Spørs på nettverket ellers. Og stresstoleransen og ressursene til barnemor. Anonymkode: 81fbd...f50 Dette. Man vet aldri hva slags barn man får eller hvor tøft det kommer til å bli. Man bør være godt over snittet robust på alle måter for å planlegge å få barn alene. Anonymkode: 1df0d...e3b 3
Gjest Refreng Skrevet 7. oktober 2023 #8 Skrevet 7. oktober 2023 Dersom det er ønskelig med en viss andel norske barn, så spiller det ingen rolle om det er egoistisk eller ikke. Da gjør de noe som samfunnet ønsker
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #9 Skrevet 7. oktober 2023 Å få barn er egoistisk. Uansett. Anonymkode: bc4d0...fa9 5 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #10 Skrevet 7. oktober 2023 Det som er sikkert og visst er at muslimske samfunn vil være i overtall i Norge om 100 år. Samfunnet TRENGER norske barn!! Anonymkode: 40d13...7b5 2 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #11 Skrevet 7. oktober 2023 Alle barn krever noe av samfunnet. I så fall kan du jo si at det er særdeles egoistisk å få mer enn ett barn, uavhengig om man er i et parforhold. Og hvorfor skulle det å være i et parforhold når man er gravid/babyen er født ha noe å si? Veldig mange parforhold tar jo slutt på ett eller annet tidspunkt. Og om noe kan jo det være vanskeligere for barn å forholde seg til, enn om de er vant med å kun ha en forelder. Anonymkode: e7fef...510 4
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #12 Skrevet 7. oktober 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Spørs på nettverket ellers. Og stresstoleransen og ressursene til barnemor. Anonymkode: 81fbd...f50 Stemmer! AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det som er sikkert og visst er at muslimske samfunn vil være i overtall i Norge om 100 år. Samfunnet TRENGER norske barn!! Anonymkode: 40d13...7b5 Å stoppe innvandringen er jo en god løsning da, samt sende ut mange som ikke trenger å være her. Anonymkode: 99444...4cd 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #13 Skrevet 7. oktober 2023 Jeg synes det er hårreisende å med vilje sørge for at et barn mangler den ene forelderen i livet sitt. Det finnes såpass mange single, ok mennesker at det skal kunne gå an å finne seg en partner før man får barn. Jeg er selv alenepappa, men ville aldri valgt det i utgangspunktet. Ikke fordi det er utfordrende for meg, men fordi det er krevende for barnet å mangle noe så vesentlig. Anonymkode: aaa2d...175 2 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #14 Skrevet 7. oktober 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): https://www.vg.no/forbruker/livsstil/i/vejxzp/miriam-33-fryste-ned-egg-har-faatt-utsatt-tidsfristen-min Det blir fler og fler som velger å skaffe seg barn på egenehånd uten at de er i forhold med en mann, hvorfor godtar vi dette? Er jo ekstremt egoistisk, barnet vokser opp uten en far. Familien rundt må gjerne stille opp ekstra også. Anonymkode: 99444...4cd Også er det homofile og lesbiske par som får barn. Enslige fedre. Eller der hvor mor eller far går så fort barnet blir født. Uansett, kan man gi barnet det de trenger av omsorg, kjærlighet, stabilitet, oppdragelse etc er det det viktigste. Vi har mange mødre og fedre som bor sammen, men som er elendige foreldre. Som ødelegger barna sine. Som ikke bryr seg. Som gir de en vond oppvekst. DET er egoisme. Anonymkode: 5ade1...7cf 8
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #15 Skrevet 7. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg synes det er hårreisende å med vilje sørge for at et barn mangler den ene forelderen i livet sitt. Det finnes såpass mange single, ok mennesker at det skal kunne gå an å finne seg en partner før man får barn. Jeg er selv alenepappa, men ville aldri valgt det i utgangspunktet. Ikke fordi det er utfordrende for meg, men fordi det er krevende for barnet å mangle noe så vesentlig. Anonymkode: aaa2d...175 Samtidig så trenger samfunnet norske barn. Hvis alternativet for disse kvinnene er å ikke få barn i det hele tatt, så er det en løsning som må aksepteres. Menn kan også bli aleneforeldre ved å benytte seg av enten surrogatmor utenlands, eller å adoptere fosterbarn. Det er en god del babyer som fjernes fra biologiske foreldre ved fødsel (som f eks er narkomane) og hvor det er klinkende klart at adopsjon er det eneste alternativet. Det er ikke greit å gå 100 år tilbake i tid og tvangsgifte folk som hverken liker hverandre eller passer samen, bare for å holde fødselstallene oppe. Vestlige folk er ikke problemet her, men de som føder 5-10 barn som må vokse opp i fattigdom, og som trekker på gatene og verves til kriminalitet fordi den lille leiligheten de bor i er for trang. Anonymkode: 40d13...7b5 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #16 Skrevet 7. oktober 2023 Foreldre greide å ta seg av 10 barn for hundre år siden, tror helt fint et oppegående menneske greier å ta seg av ett helt alene helt fint..folk overdriver det med å få barn i dagens samfunn, det er en helt naturlig ting. Kutt ut shoppingen, selv-realiseringen og skjermbruk så har en nok av tid. Anonymkode: 73509...91d 7
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #17 Skrevet 7. oktober 2023 Det er mer egoistisk å ikke ta vare på de barna man har skaffet seg. Som mange menn lar være å gjøre. Anonymkode: 4e447...bff 6 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #18 Skrevet 7. oktober 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg synes det er hårreisende å med vilje sørge for at et barn mangler den ene forelderen i livet sitt. Det finnes såpass mange single, ok mennesker at det skal kunne gå an å finne seg en partner før man får barn. Jeg er selv alenepappa, men ville aldri valgt det i utgangspunktet. Ikke fordi det er utfordrende for meg, men fordi det er krevende for barnet å mangle noe så vesentlig. Anonymkode: aaa2d...175 De barna mangler jo i henting. De har aldri hatt en far. Det er noe annet med de barna som blir forlatt av en forelder. Anonymkode: ddb81...f79 2
fru Alving Skrevet 7. oktober 2023 #19 Skrevet 7. oktober 2023 Jeg tenker at det å få barn alltid innebærer egoisme. Men for å få barn(planlagt) alene så må du være noe over snittet ressurssterk og ha et nettverk rundt deg. Det må være en plan for hva som skjer om mor blir lagt inn på sykehus, indisponert eller i verste fall dør. 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #20 Skrevet 7. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): https://www.vg.no/forbruker/livsstil/i/vejxzp/miriam-33-fryste-ned-egg-har-faatt-utsatt-tidsfristen-min Det blir fler og fler som velger å skaffe seg barn på egenehånd uten at de er i forhold med en mann, hvorfor godtar vi dette? Er jo ekstremt egoistisk, barnet vokser opp uten en far. Familien rundt må gjerne stille opp ekstra også. Anonymkode: 99444...4cd Hva hjelper det å være i et forhold med en mann når han er som enda et barn? Nei, å få barn alene er faktisk i mange tilfeller bedre. Anonymkode: f5702...761 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå