Gå til innhold

Dere som leier og dere som er utleiere - ang annonser på Finn!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men kjære vene!

Jeg skriver jo om meg selv når jeg sender melding om å få komme på visning, hvor står det noe sted at jeg bare skriver "jeg vil komme på visning"!? 

Nå må dere LESE hva jeg skrev! Jeg følger med på selve FINN dagen lang og MED EN GANG det kommer en aktuell leilighet så sender jeg melding med info om meg selv og ønske om visning! Når det da går et par timer og leiligheten står som reservert før NOEN I DET HELE TATT har vært på visning, SÅ LURER JEG PÅ OM FOLK SIER AT DE TAR LEILIGHETEN USETT  !?!?!?

Må snart finne frem te-skjeen her. Er jo ikke jeg som er tenåring her når folk i tråden tydelig ikke evner å lese.

Anonymkode: ba291...d9a

Hva skriver du om deg selv? Hvordan skriver du? Siden du er så irritert på at det blir reservert og du ikke blir valgt. Basert på svarene og temperamentet ditt i denne tråden hadde jeg aldri tatt deg inn på visning. 

Anonymkode: 638f8...174

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pleier å iq-teste mine potensielle leietakere. 

Anonymkode: 6c598...545

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg pleier å iq-teste mine potensielle leietakere. 

Anonymkode: 6c598...545

Haha, her er du god :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hva skriver du om deg selv? Hvordan skriver du? Siden du er så irritert på at det blir reservert og du ikke blir valgt. Basert på svarene og temperamentet ditt i denne tråden hadde jeg aldri tatt deg inn på visning. 

Anonymkode: 638f8...174

:duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det går bare et par timer før den er reservert, tenker jeg enten at de har blitt nedrent av meldinger og ikke orker flere, eller de er useriøse som skriver det før de omtrent har møtt noen FaceToFace.. 
Og da kan de jo ikke ha lest din melding antagelig da.. Eller de vil ha yngre, eldre, annet kjønn, familier osv..
Altså at de ikke ønsker deg på bakgrunn av meldingen.

Er det mange dette skjer med?? 

Leier selv, og vi fikk stort sett fine svar med " vil du komme på visning XXXX?" 
Men fått bedre napp på egen annonse da.. Som du har ute også! 
Syns det var rart om det er mange du opplever det med.. da er det enten spesielle leiligheter, eller de ikke liker noe du har skrevet..? Håper du finner noe da! 

Endret av Perfume
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perfume skrev (12 minutter siden):

Er det mange dette skjer med?? 

Leier selv, og vi fikk stort sett fine svar med " vil du komme på visning XXXX?" 
Men fått bedre napp på egen annonse da.. Som du har ute også! 
Syns det var rart om det er mange du opplever det med.. da er det enten spesielle leiligheter, eller de ikke liker noe du har skrevet..? Håper du finner noe da! 

Neida, det er ikke mange i havet av annonser som ligger ute nå. Men det har vært et par jeg har virkelig har hatt lyst på som det har hendt med, og det omtrent før jeg har fått sendt melding selv, og annonsen kom ut kanskje bare for en halvtime siden. Da blir jeg jo litt nysgjerrig på hva som skjer.

Har vært på mange visninger, hvor utleiere sier de har hatt en helt enorm pågang og har valgt seg ut noen stk de vil ha visning med, som meg.

Det er utrolig mange leiligheter som ligger ute som ser fantastisk ut på bilder, men når man er på visning som overhodet ikke gjenspeiler bildene så jeg kjenner på at jeg ikke har lyst til å si selv at jeg tar en leilighet usett f.eks.

Takk for det :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det var ikke spørsmålet mitt. 🙄

Jeg har en egen annonse om meg ute og er drømmeleier (fast jobb, rolig voksen damen, sikker betaler, langtidsleie osv), sender mld umiddelbart når leiligheten dukker opp på Finn om å få komme på visning!

Det hjelper ikke hvis andre folk da sier de tar leiligheten usett før den omtrent er kommet ut på Finn! Derfor jeg spør, er det dette flere folk gjør???

Jeg personlig leier ikke ut til godt voksne kvinner. Gjort det to ganger og hadde fort skuldrene oppunder ørene begge gangene. Herregud så mye mas og styr for minste lille bagatell. De unge som leier tåler litt, og vi tåler av dem. Beklager altså, men voksne kvinner er kun min drømmeleieboer i mareritt. 

Om leiligheten blir utleid/reservert med en gang er det som regel bekjente eller forrige leieboer som har gått god for en som ønsker å leie. 

Anonymkode: 50d1c...3f5

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på jakt etter nye leieboere tre ganger de siste ti årene. Første gang var det noen vi viste hvem var som ble invitert på visning, og som takket ja til leiligheta.

Andre gangen var det noen som ønsket leilighet «usett», hadde vært i leiligheta tidligere, og hadde ikke behov for visning. Vi kjente til vedkommende og tilbydde de leiligheta. Enkelt for oss, enklest for oss.

Siste gang plukket vi ut de tre vi hadde mest tro på, og hadde visning med dem. Den ene fikk tilbudet, og takket ja. Valgte vekk en del vi ikke hadde tro på ble værende, barna på skole i annen bydel, ikke bil, når leiligheta ligger noe usentralt, for mange i forhold til størrelse på leiligheta, osv. I tillegg ønsker vi helst barnefamilier, eller enslige med barn, da det er overvekt av barnefamilier i området.

Anonymkode: addfc...0e9

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har vært på jakt etter nye leieboere tre ganger de siste ti årene. Første gang var det noen vi viste hvem var som ble invitert på visning, og som takket ja til leiligheta.

Andre gangen var det noen som ønsket leilighet «usett», hadde vært i leiligheta tidligere, og hadde ikke behov for visning. Vi kjente til vedkommende og tilbydde de leiligheta. Enkelt for oss, enklest for oss.

Siste gang plukket vi ut de tre vi hadde mest tro på, og hadde visning med dem. Den ene fikk tilbudet, og takket ja. Valgte vekk en del vi ikke hadde tro på ble værende, barna på skole i annen bydel, ikke bil, når leiligheta ligger noe usentralt, for mange i forhold til størrelse på leiligheta, osv. I tillegg ønsker vi helst barnefamilier, eller enslige med barn, da det er overvekt av barnefamilier i området.

*Enkelt for oss, enklest for daværende leieboer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt utleieleilighet i mange år og har aldri skrevet reservert på annonsen. Vi oppgir aldri tlf nummer,men en mail adresse vi oppgir. Så setter vi oss ned og siler....Fast inntekt,referanse,om de har depositumspenger etc. Har alltid individuelle visninger. Aldri bommet på en leietaker.

Anonymkode: 43aeb...98c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men kjære vene!

Jeg skriver jo om meg selv når jeg sender melding om å få komme på visning, hvor står det noe sted at jeg bare skriver "jeg vil komme på visning"!? 

Nå må dere LESE hva jeg skrev! Jeg følger med på selve FINN dagen lang og MED EN GANG det kommer en aktuell leilighet så sender jeg melding med info om meg selv og ønske om visning! Når det da går et par timer og leiligheten står som reservert før NOEN I DET HELE TATT har vært på visning, SÅ LURER JEG PÅ OM FOLK SIER AT DE TAR LEILIGHETEN USETT  !?!?!?

Må snart finne frem te-skjeen her. Er jo ikke jeg som er tenåring her når folk i tråden tydelig ikke evner å lese.

Du har ikke skrevet det noe sted fordi du gikk i fistel bare du fikk spørsmål om det. 

Anonymkode: 095f0...5a6

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare som utleier om prosessen:

Jeg fikk ca. 70 meldinger etter å ha lagt ut leiligheten og valgte dermed å skjule annonsen ganske raskt for å få tid til å gå gjennom henvendelsene. Ganske raskt sorterte jeg de i tre grupper: 

- De som virket mest seriøse/attraktive

- De som var helt uaktuelle

- De som ga for lite informasjon om seg selv (eller som bare sendte meldinger med spørsmål om leiligheten)

Av 70 henvendelsene jeg fikk var rundt 20 i gruppen attraktive. Med attraktive mener jeg godt voksne folk i jobb. Av disse valgte jeg ut 10 stykker, mer eller mindre tilfeldig, som fikk invitasjon til visning. Kunne sikkert invitert flere også, men uansett hvordan man vrir og vender på det så er det jo bare en leilighet tilgjengelig, så i mitt hode gir det ikke mening å kaste bort tiden til folk ved å invitere flere. 

Av de 10 som fikk invitasjon var det 8 som møtte på visning, 7 av de var klare til å signere på dagen om de fikk tilbud. 

Anonymkode: 59ffb...156

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men kjære vene!

Nei, det skrev du ikke, tvert i mot presiserte du at du skrev at du ville komme på visning når du sendte melding. Du nevnte ikke et ord om at du presenterte deg selv. Kanskje les ditt eget HI en gang til, før du kjefter vilt rundt deg. Ikke noe rart du sliter med å få leilighet. 

Anonymkode: 3360c...f19

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, det skrev du ikke, tvert i mot presiserte du at du skrev at du ville komme på visning når du sendte melding. Du nevnte ikke et ord om at du presenterte deg selv. Kanskje les ditt eget HI en gang til, før du kjefter vilt rundt deg. Ikke noe rart du sliter med å få leilighet. 

Anonymkode: 3360c...f19

:popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

:popcorn:

Artig at du poster popcorn emoji, når det er du som står for underholdningen 😂

Anonymkode: d555a...8ff

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.10.2023 den 9.10):

Hvordan du presenterer deg er jo relevant, men det vil du ikke svare på. Å sende en mld med "Hei! jeg er interessert, kan jeg komme på visning?" blir glatt oversett av mange utleiere, de ønsker leietakere som sier noe mer om hvem de er. F.eks navn og alder, hva de driver med, hvem de er, dyr/røyk/party-tilstand, referanser o.l., i tillegg til at man er interessert og kan komme på visning snarest. Voksen dame med sikker inntekt = ufør og hjemmeværende, noe mange styrer klar av, så er du i jobb skriv hva du jobber som evt hvor. 

Hei!

Jeg er svært interessert i å leie leiligheten, kan komme på visning på kort varsel, og har referanser fra tidligere leieforhold. Litt om meg; jeg er 40 år, jobber som byggingeniør i Bygg og brak AS, og driver med klatring og korsang på fritiden. Har ingen barn eller dyr, røyker ikke og lever et ganske stille og rolig liv. Må flytte da blokken jeg bor i nå skal rives, og leiligheten du leier ut seg perfekt ut for mitt behov. Jeg er sikker betaler, og har depositumet klart. Håper å høre fra deg!

Mvh Hilde Hansen

tilf, mail (og gjerne et bilde der du ikke er på raveparty i Berlin)

Anonymkode: b189d...ecd

Hva skal folk med barn, dyr eller uføre gjøre? 

Anonymkode: c43b8...4c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Artig at du poster popcorn emoji, når det er du som står for underholdningen 😂

Anonymkode: d555a...8ff

😏

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.10.2023 den 19.16):

Hvis utleier har fått 100 henvendelser første døgnet,

Anonymkode: 51fff...fcb

Hvis du får 100 henvendelser første døgnet har du åpenbart satt leieprisen alt for lavt. Skru opp prisen og prøv igjen.

Anonymkode: a1448...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utleier Stavanger her. Vi har ikke muligheten til å svare alle. Plukker ut noen til gifte runde, hvor vi Kjører visninger. Hvis ingen passer av dem, tar vi en ny runde med visninger. 

Som regel har vi veldig mange som har tatt kontakt bare minutter etter vi har lagt på finn. Men vi har absolutt ikke første til mølla. Men førsteinntrykk i tekst er viktig. 

Anonymkode: 7ed36...6fe

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er utleie i Bergen. De som spør om 'når er det visning?' og mye spørsmål om leiligheten eller generelt ikke kommer med noe info om seg selv,  luker jeg vekk fort. 

De som blir plukket ut til visning sier noe om alder, dagsvirke, hvor mange de er, dyr, når vil de leie fra og til. Det er alt i grunn.

Er det mange nok som skriver om seg selv, blir det ofte helt tilfeldig hvem jeg tar ut til visning. Totalt kun 3 til 4. Jeg vil ikke kaste bort tiden til aktuelle, siden det er bare 1 leilighet jeg har. 

Anonymkode: 38495...9f2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...