AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #1 Del Skrevet 7. oktober 2023 Det er mye rift om leiligheter nå, man tar kontakt og sier man ønsker å komme på visning. Dette er når leiligheten er umiddelbart kommet ut på Finn. Man får ikke svar og 1 dag etterpå så står det at leiligheten er RESERVERT feks. Hva er det andre folk har gjort da? Har de sagt til utleier at de tar leiligheten usett feks? Anonymkode: ba291...d9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #2 Del Skrevet 7. oktober 2023 Hvordan presenterer du deg? Det utleiere ser etter er: Fast inntekt/jobb Hvem er du? Fester du, er du rolig, troverdig, stabil etc. Kommer du til å bo der lenge? Anonymkode: ee5cd...896 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #3 Del Skrevet 7. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvordan presenterer du deg? Det utleiere ser etter er: Fast inntekt/jobb Hvem er du? Fester du, er du rolig, troverdig, stabil etc. Kommer du til å bo der lenge? Anonymkode: ee5cd...896 Det var ikke spørsmålet mitt. 🙄 Jeg har en egen annonse om meg ute og er drømmeleier (fast jobb, rolig voksen damen, sikker betaler, langtidsleie osv), sender mld umiddelbart når leiligheten dukker opp på Finn om å få komme på visning! Det hjelper ikke hvis andre folk da sier de tar leiligheten usett før den omtrent er kommet ut på Finn! Derfor jeg spør, er det dette flere folk gjør??? Anonymkode: ba291...d9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #4 Del Skrevet 7. oktober 2023 Hva med å heller svare på spm som man lurer på?? Anonymkode: ba291...d9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #5 Del Skrevet 7. oktober 2023 Kristiansand her, bare så det er sagt. Min erfaring er at seriøse utleiere gjerne vil møte potensielle leietakere før de evt skal leie. Dette gjelder særlig om de skal bo i samme hus som dem. Jeg hadde ikke selv villet ta en leilighet usett. Jeg hadde en gang at jeg var først som meldte meg. Utleier lot meg og en annen se på leiligheten, og valgte en av oss. Hun sa rett ut at hun ikke hadde tid til å gå igjennom og besvare så mange som var interesserte. Jeg var heldig og fikk den. Dette var ordentlige folk, men med jobb og familieliv, og da klarer en ikke følge opp om det er så mange interesserte. Her var jeg heldig, og godt mulig du har vært nr 20, og utleier har ikke kapasitet til mer. De har snakket med noen som de liker, og setter «reservert» for å prøve å begrense enda flere som tar kontakt. Når jeg har sett etter en plass og bo har jeg hatt en liten tekst om meg selv klar som jeg kan ta utgangspunkt i når jeg prøver å få napp. Jeg er veldig fleksibel og kan komme på visning raskt. Ofte vil mange ha leid ut leiligheten helst igår, særlig om den står ledig, eller ihvertfall at den står tom kortest mulig mellom leietakere. Så en må være rask, og følge opp. Noen steder er det kjempevanskelig å få napp, så føler med deg. Anonymkode: fd368...7a5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #6 Del Skrevet 7. oktober 2023 Jeg vet at mange praktiserer "først til mølla" - altså at de setter "reservert" etter at de har fått første henvendelse, og leiligheten står som reservert helt til det er avklart om det er en passende leietaker eller ikke. Er det ikke den rette, går tilbudet til den som tok kontakt som nummer 2, osv. Kanskje du rett og slett ikke er raskt nok ute med å melde interesse? Anonymkode: 218f9...ded 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #7 Del Skrevet 7. oktober 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hva med å heller svare på spm som man lurer på?? Anonymkode: ba291...d9a Du fikk vel egentlig svar på det du spurte om, med et motspørsmål. Og det var om hvordan du presenterer deg. Det har alt å si. Og hvis du er like "frekk" i kommunikasjonen med utleiere som du fremstår her, så forstår jeg hvorfor du ikke får svar. Anonymkode: d8706...e68 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #8 Del Skrevet 7. oktober 2023 Hvordan du presenterer deg er jo relevant, men det vil du ikke svare på. Å sende en mld med "Hei! jeg er interessert, kan jeg komme på visning?" blir glatt oversett av mange utleiere, de ønsker leietakere som sier noe mer om hvem de er. F.eks navn og alder, hva de driver med, hvem de er, dyr/røyk/party-tilstand, referanser o.l., i tillegg til at man er interessert og kan komme på visning snarest. Voksen dame med sikker inntekt = ufør og hjemmeværende, noe mange styrer klar av, så er du i jobb skriv hva du jobber som evt hvor. Hei! Jeg er svært interessert i å leie leiligheten, kan komme på visning på kort varsel, og har referanser fra tidligere leieforhold. Litt om meg; jeg er 40 år, jobber som byggingeniør i Bygg og brak AS, og driver med klatring og korsang på fritiden. Har ingen barn eller dyr, røyker ikke og lever et ganske stille og rolig liv. Må flytte da blokken jeg bor i nå skal rives, og leiligheten du leier ut seg perfekt ut for mitt behov. Jeg er sikker betaler, og har depositumet klart. Håper å høre fra deg! Mvh Hilde Hansen tilf, mail (og gjerne et bilde der du ikke er på raveparty i Berlin) Anonymkode: b189d...ecd 8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #9 Del Skrevet 7. oktober 2023 Gud bedre. Nei, jeg gidder ikke svare mer. Dere som svarer her og tror dere har med en idiot som er ute å leier for første gang, jeg bare rister på hodet. Og nei, jeg svarer såklart ikke frekt på Finn, men KG gjengen her svarer jo på alt som ikke har med spørsmålet mitt å gjøre. Så takk for ingenting til dere som belærer meg hvordan jeg skal skrive om meg selv som om dere tror jeg har null erfaring i dette gamet 🙄 Gidder ikke bruke mer energi på tråden når folk ikke svarer på det man spør om. Anonymkode: ba291...d9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #10 Del Skrevet 7. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hva med å heller svare på spm som man lurer på?? Anonymkode: ba291...d9a Dette er KG. Spørsmålet besvares først på side 3-5 i tråden. Anonymkode: e42f5...e77 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #11 Del Skrevet 7. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette er KG. Spørsmålet besvares først på side 3-5 i tråden. Anonymkode: e42f5...e77 Haha, begynner å forstå det! 🙄 Anonymkode: ba291...d9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #12 Del Skrevet 7. oktober 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det er mye rift om leiligheter nå, man tar kontakt og sier man ønsker å komme på visning. Dette er når leiligheten er umiddelbart kommet ut på Finn. Man får ikke svar og 1 dag etterpå så står det at leiligheten er RESERVERT feks. Hva er det andre folk har gjort da? Har de sagt til utleier at de tar leiligheten usett feks? Anonymkode: ba291...d9a Jeg gidder ikke bruke tid på de som bare skriver de kommer på visning. Jeg velger de som forteller om seg selv, som skriver om seg selv og som jeg får et inntrykk av. Den blir da reservert når vi har mange som skal på visning. Anonymkode: 638f8...174 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #13 Del Skrevet 7. oktober 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det var ikke spørsmålet mitt. 🙄 Jeg har en egen annonse om meg ute og er drømmeleier (fast jobb, rolig voksen damen, sikker betaler, langtidsleie osv), sender mld umiddelbart når leiligheten dukker opp på Finn om å få komme på visning! Det hjelper ikke hvis andre folk da sier de tar leiligheten usett før den omtrent er kommet ut på Finn! Derfor jeg spør, er det dette flere folk gjør??? Anonymkode: ba291...d9a Det er mange som vil komme på visning. Derfor er det ikke et sjakktrekk å sende melding og si man vil komme på visning. De siles ut. Se svar over! Anonymkode: 638f8...174 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #14 Del Skrevet 7. oktober 2023 Jeg hadde ikke leid ut til ts for å si det sånn. Du høres ut som en sur tenåring som bor hjemme og ikke klarer å skrive enkelt hva du lurer på. Litt treig med andre ord. Anonymkode: 38495...9f2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #15 Del Skrevet 7. oktober 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det er mange som vil komme på visning. Derfor er det ikke et sjakktrekk å sende melding og si man vil komme på visning. De siles ut. Se svar over! Anonymkode: 638f8...174 Men kjære vene! Jeg skriver jo om meg selv når jeg sender melding om å få komme på visning, hvor står det noe sted at jeg bare skriver "jeg vil komme på visning"!? Nå må dere LESE hva jeg skrev! Jeg følger med på selve FINN dagen lang og MED EN GANG det kommer en aktuell leilighet så sender jeg melding med info om meg selv og ønske om visning! Når det da går et par timer og leiligheten står som reservert før NOEN I DET HELE TATT har vært på visning, SÅ LURER JEG PÅ OM FOLK SIER AT DE TAR LEILIGHETEN USETT !?!?!? Må snart finne frem te-skjeen her. Er jo ikke jeg som er tenåring her når folk i tråden tydelig ikke evner å lese. Anonymkode: ba291...d9a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #16 Del Skrevet 7. oktober 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg hadde ikke leid ut til ts for å si det sånn. Du høres ut som en sur tenåring som bor hjemme og ikke klarer å skrive enkelt hva du lurer på. Litt treig med andre ord. Anonymkode: 38495...9f2 Haha, jeg er en voksen dame i 40årene, men jeg svarer surt her fordi folk er så forbaska forutinntatt om hvem TS er og belærer i stedet for å svare på spørsmålet mitt. Det er KG i et nøtteskall, men det spiller ingen rolle. Flere av dere evner ikke å svare, så det spør jeg heller på et forum hvor folk er voksne nok til å faktisk svare på spørsmålet i stedet for å skulle belære om hva slags info man skal skrive som om jeg er en idiot på 18 år som aldri har vært på flyttefot før. Behandler man meg sånn i tråden så får de som skriver i tråden såklart samme nedlatende behandling tilbake. Anonymkode: ba291...d9a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #17 Del Skrevet 7. oktober 2023 Hadde tenkt å svare deg ts, men når jeg leser de aggressive svarene dine så står jeg over. Lykke til med å finne deg leilighet. Anonymkode: a64e2...307 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #18 Del Skrevet 7. oktober 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hadde tenkt å svare deg ts, men når jeg leser de aggressive svarene dine så står jeg over. Lykke til med å finne deg leilighet. Anonymkode: a64e2...307 Hehe, har ingen problem med å få komme på visninger, det er bare et par leiligheter som får tydeligvis så stor pågang at de blir reservert før noen har visninger i det hele tatt. At du ikke gidder å svare på det går helt fint. Det finnes heldigvis andre forum og jeg har fått svar der av folk som klarer å være voksen nok til å faktisk svare på spørsmålet, så tråden kan bare stenges for min del Anonymkode: ba291...d9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #19 Del Skrevet 7. oktober 2023 Hvis utleier har fått 100 henvendelser første døgnet, og ser at det er mange gode kandidater der, setter de kanskje boligen som "reservert" for å slippe å få enda 500 henvendelser til. Ingen gidder å lese gjennom så mange. Anonymkode: 51fff...fcb 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 7. oktober 2023 #20 Del Skrevet 7. oktober 2023 (endret) AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Men kjære vene! Jeg skriver jo om meg selv når jeg sender melding om å få komme på visning, hvor står det noe sted at jeg bare skriver "jeg vil komme på visning"!? Nå må dere LESE hva jeg skrev! Jeg følger med på selve FINN dagen lang og MED EN GANG det kommer en aktuell leilighet så sender jeg melding med info om meg selv og ønske om visning! Når det da går et par timer og leiligheten står som reservert før NOEN I DET HELE TATT har vært på visning, SÅ LURER JEG PÅ OM FOLK SIER AT DE TAR LEILIGHETEN USETT !?!?!? Må snart finne frem te-skjeen her. Er jo ikke jeg som er tenåring her når folk i tråden tydelig ikke evner å lese. Anonymkode: ba291...d9a Sannsynligvis har utleieren fått så massiv respons på annonsen sin, la oss si 40-50 henvendelser på noen minutter, at de ikke ønsker å ta i mot flere. Så da setter de umiddelbart teksten RESERVERT i annonsen, for å stoppe folk i å pøse inn flere og drukne innboksen deres helt. Skulle de 40-50 vise seg å være uaktuelle, alle sammen, er det bare å fjerne ordet reservert igjen og la annonsen få en ny runde henvendelser. Men det burde være store sjanser for å finne i det minste EN god og aktuell kandidat i en bunke med flere titalls eller kanskje hundre henv. Jeg gjetter jo bare, men noe sånt skulle jeg tro var sannsynlig når man drukner i henvendelser på veldig kort tid etter at en annonse er lagt ut. Endret 7. oktober 2023 av Million 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå