Gå til innhold

Avhengig av energidrikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg drikker fire-seks bokser energidrikk daglig. Som regel blir det fem. Noen 250 ml og noen 500 ml bokser. Det er svindyrt og selvfølgelig ikke bra. Jeg drikker ikke annen brus og ikke kaffe. Energidrikkene er sukkerfri, men det er smaken jeg elsker. Som regel blir første boks inntatt i 08 tiden på vei til jobb. Siste i 22 tiden før leggetid. 

Jeg sliter ikke med søvnen og merker ikke noe økt energidrikk. Drikker det som sagt fordi jeg synes det er skikkelig godt. Nå vil jeg slutte. Jeg er så lei av å være avhengig og vil bli helt fri for dette. I dag ventet jeg med energidrikk til kl var ca 14. da var jeg svimmel, hadde hodepine og følte meg helt pyton. En sukkerfri redbull gjorde som vanlig susen..

Noen med erfaring? Motiverende ord? Trappe ned eller slutte i morgen (kjøleskapet er tomt) 

Anonymkode: a0827...89b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville bare tatt cold turkey, hodepinen gir seg etter en liten stund. Bare å holde ut. De første dagene er verst, så er det over. 

• Liker 1
Skrevet

Min ukjente venn.. 

Ditt forbruk av hva jeg kaller "narko-brus" har hittil vært høyt. 

Å kutte ut en vane er uansett en utfordring, men i det lange løp en fordel. 

Prøv å innse at inntaket av kunstig "energi" er unødvendig og ta heller en morgenkaffe etterfulgt av en gåtur.

Skrevet
KnekkeBørre skrev (Akkurat nå):

Min ukjente venn.. 

Ditt forbruk av hva jeg kaller "narko-brus" har hittil vært høyt. 

Å kutte ut en vane er uansett en utfordring, men i det lange løp en fordel. 

Prøv å innse at inntaket av kunstig "energi" er unødvendig og ta heller en morgenkaffe etterfulgt av en gåtur.

Jeg opplever ikke å få energi engang. Bare må ha smaken. Noe å kose meg med, men er åpenbart avhengig av koffein. Kaffe liker jeg ikke. Blir ingen gåtur på morgenen med barn som skal leveres og jobb som skal nås 😄

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg opplever ikke å få energi engang. Bare må ha smaken. Noe å kose meg med, men er åpenbart avhengig av koffein. Kaffe liker jeg ikke. Blir ingen gåtur på morgenen med barn som skal leveres og jobb som skal nås 😄

TS

Jeg ser den. 

Har aldri klart å relatere til avhengigheten av energidrikk selv, men jeg ser så absolutt at det er problematisk for noen. 

Jeg både røyker å drikker unødvendige mengder alkohol. Men av og til tar jeg konsekvensen av det og kjører på med push ups og fysisk aktivitet. Og det får meg alltid til å føle meg bedre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...