Gå til innhold

Hvilken bil bør jeg gå for?


frøken bra nok

Anbefalte innlegg

Audi allroad, 2.0 tdi. Manuell gir. Veldig gode biler, god å kjøre, 4x4, stort bagasjerom og stort sett ganske godt utstyrt. 

Anonymkode: 5060f...14e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Audi allroad, 2.0 tdi. Manuell gir. Veldig gode biler, god å kjøre, 4x4, stort bagasjerom og stort sett ganske godt utstyrt. 

Anonymkode: 5060f...14e

Altså, dette er jo helt annen prisklasse. Mye mer hensiktsmessig å kjøpe Skoda Octavia eller Superb Scout da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Å spå fremtiden klarer du faktisk ikke! Vi er ikke lengre frem enn den 27okt 2023 enda, om 5 år det ingen som vet noe som helst!

Anonymkode: 4c126...17b

Vi kan tenke noen lure tanker dog. Hele industrien elektrifiserer.  Det går én vei. Når hele Nordamerika og hele Europa brenner hver sommer, og vi får ulevelige ørkentilstander i Søreuropa, da blir det nok noen smartere valg fremover.

Idiotisk råd med Audi Allroad, særlig etter at TS har kjøpt bil. Herregud!

Anonymkode: 6cbb7...fc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vi kan tenke noen lure tanker dog. Hele industrien elektrifiserer.  Det går én vei. Når hele Nordamerika og hele Europa brenner hver sommer, og vi får ulevelige ørkentilstander i Søreuropa, da blir det nok noen smartere valg fremover.

Idiotisk råd med Audi Allroad, særlig etter at TS har kjøpt bil. Herregud!

Anonymkode: 6cbb7...fc3

Jo mer man elektrifiserer, jo lettere blir det å lamme hele infrastrukturen. Dette kommer naturligvis aldri til å skje.

Anonymkode: 7e971...954

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så dra inn et annet vilkårlig tema og lik ditt eget innlegg. 🤪

Anonymkode: 6cbb7...fc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Her hadde det skjedd mye🤪 Grunnen til at det ble en mindre bil enn planlagt var pga prisen vi fikk den til. 14 modell som hadde gått 125 til 110 000kr..

 

og til dere som gnåler om elektrisk.. ikke alle bor i by eller tettsted. Jeg må kjøre over et fjell som kan bli stengt/kolonne på vinteren.. Folk på bygda pendler fort et stykke for å komme seg på jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil anbefale Toyota RAV4 hybrid, tilsvarende Subaru eller Honda. Ikke Nissan X-Trail, for den hadde en kompis trøbbel med.

Skal du tilbake til dieselbil ville jeg satt Honda en knapp foran Toyota. RAV4 diesel har høyt forbruk og bråker som en traktor. Den er veldig pålitelig, da.

Du gjør ingen stor tabbe med Mitsubishi Outlander heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frøken bra nok skrev (2 timer siden):

Her hadde det skjedd mye🤪 Grunnen til at det ble en mindre bil enn planlagt var pga prisen vi fikk den til. 14 modell som hadde gått 125 til 110 000kr..

 

og til dere som gnåler om elektrisk.. ikke alle bor i by eller tettsted. Jeg må kjøre over et fjell som kan bli stengt/kolonne på vinteren.. Folk på bygda pendler fort et stykke for å komme seg på jobb. 

Ja, til 110k er det dårlig med elbiler som egner seg til å kjøre over fjelloverganger i kolonnekjøring. Til 4-500k (nybil) er det null problem, men det tar nok noen år før disse er nede i 110k på bruktmarkedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-jk- skrev (23 timer siden):

Ja, til 110k er det dårlig med elbiler som egner seg til å kjøre over fjelloverganger i kolonnekjøring. Til 4-500k (nybil) er det null problem, men det tar nok noen år før disse er nede i 110k på bruktmarkedet.

Og da fungerer ikke batteriet lengre uansett.

Anonymkode: 7e971...954

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Og da fungerer ikke batteriet lengre uansett.

Anonymkode: 7e971...954

Ser ingen grunn til at det ikke skulle fungere. Både vår gamle Leaf fra 2011 og Tesla S fra 2013 ruller rundt ennå (dog ikke i vår eie). Gamle Tesla S 85kWh batterier har hatt noen problemer med vanninntrenging, men nyere batterier (70/75/90/100) har ikke samme problem. Har heller ikke hørt om andre merker som har spesielle problemer med 10+ år gamle batterier, til og med billige iMiEV ser ut til å bare rulle og rulle batterimessig. BMW beregnet vel levetiden på i3-batteriet (1.gen) til 20,4 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...