Gjest Heidi Høst Skrevet 25. oktober 2023 #41 Del Skrevet 25. oktober 2023 frøken bra nok skrev (39 minutter siden): Om du hadde lest alt så finnes det ikke lader på jobb, og jeg vil ha en suv. Har ikke utelukket hybrid, kun helelektrisk. men jeg har og kjøpt bil om du hadde lest siste innlegget. Så fint at du har fått kjøpt bil, da 😊 Men man trenger da ikke å kunne lade på jobb, for å kunne ha elbil 🤔 (dette sier jeg for andres del, altså) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 25. oktober 2023 #42 Del Skrevet 25. oktober 2023 frøken bra nok skrev (1 time siden): Sikkert ingen som bryr seg, men vi endte opp med en Mazda cx-5🤗 CX-5? Mener å huske du sa at Model Y hadde for liten bagasjeplass? CX-5 har jo langt mindre enn Model Y igjen. Bilen er også nesten 20cm kortere, så det er ikke rart bagasjerommet er mye mindre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #43 Del Skrevet 25. oktober 2023 -jk- skrev (1 time siden): CX-5? Mener å huske du sa at Model Y hadde for liten bagasjeplass? CX-5 har jo langt mindre enn Model Y igjen. Bilen er også nesten 20cm kortere, så det er ikke rart bagasjerommet er mye mindre. Men da duger den i massevis da? Om du føler deg snytt for deres eget valg, er det ditt problem. Anonymkode: 4c126...17b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #44 Del Skrevet 25. oktober 2023 frøken bra nok skrev (3 timer siden): Sikkert ingen som bryr seg, men vi endte opp med en Mazda cx-5🤗 Et godt valg det👍 Har såvidt kjørt en slik, og den var god å kjøre☺️ Anonymkode: 4c126...17b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #45 Del Skrevet 25. oktober 2023 frøken bra nok skrev (3 timer siden): Sikkert ingen som bryr seg, men vi endte opp med en Mazda cx-5🤗 Klassisk testvinner på tidlig 10-tallet. Godt valg når det først ble en dyr fossilbil! Anonymkode: 6cbb7...fc3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 25. oktober 2023 #46 Del Skrevet 25. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men da duger den i massevis da? Om du føler deg snytt for deres eget valg, er det ditt problem. Anonymkode: 4c126...17b Spiller null rolle for min del. Synes bare det var merkelig å avskrive en bilmodell for at den er for liten, for så å kjøpe en vesentlig mindre bil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #47 Del Skrevet 26. oktober 2023 -jk- skrev (5 timer siden): Spiller null rolle for min del. Synes bare det var merkelig å avskrive en bilmodell for at den er for liten, for så å kjøpe en vesentlig mindre bil Pluss at allerede i HI, står det at helektrisk ikke var aktuelt, men likevel skal noe så elendig som Tesla trekkes frem. Anonymkode: 4c126...17b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #48 Del Skrevet 26. oktober 2023 Heidi Høst skrev (12 timer siden): Så fint at du har fått kjøpt bil, da 😊 Men man trenger da ikke å kunne lade på jobb, for å kunne ha elbil 🤔 (dette sier jeg for andres del, altså) Hvor skal man lade da, når det ikke er aktuelt å lade hjemme? Anonymkode: 7e971...954 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heidi Høst Skrevet 26. oktober 2023 #49 Del Skrevet 26. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvor skal man lade da, når det ikke er aktuelt å lade hjemme? Anonymkode: 7e971...954 Jeg hadde bare opplysning om at det ikke kunne lades på jobb, ikke at det heller ikke kunne lades hjemme. Hva er det som gjør at du ikke kan lade hjemme? Borettslag og lignende er jo pålagt å legge til rette. Skjønner at det vil være vanskelig om man f.eks bor i sentrum av by og ikke har parkering, men utifra det TS sa om firehjulstrekk og stor bagasjerom, fikk jeg ikke intrykk av at det var situassjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #50 Del Skrevet 26. oktober 2023 frøken bra nok skrev (På 7.10.2023 den 0.45): Jeg er ute etter å kjøpe meg ny bruktbil, og mannen er ikke veldig bil interessert. Så det jeg lurer på er; hva slags suv bør jeg gå for? Vi trenger en litt høy bil pga veien opp til huset og vi ønsker litt størrelse på bagasjerommet. Vi vil gjerne ha en driftssikker bil som er litt gjerrig på drivstoffet og den må ha 4x4. Og ikke være helelektrisk. Hva er ditt tips og hvorfor? Honda cr-v 2013-2018 modell. Ekstremt driftsikre biler. Kjøp diesel motoren enten 2.2 eller 1.6 liter versjonen. 1.6 liter versjonen har et drivstoff forbruk helt nede på 4 liter per 100km. Familien har eid 4 honda CR-V og det er aldri noe tull med de. Selv den jeg har nå har gått 296 000 og den bare går og går! Anonymkode: 5ae8d...07e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 26. oktober 2023 #51 Del Skrevet 26. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Honda cr-v 2013-2018 modell. Ekstremt driftsikre biler. Kjøp diesel motoren enten 2.2 eller 1.6 liter versjonen. 1.6 liter versjonen har et drivstoff forbruk helt nede på 4 liter per 100km. Familien har eid 4 honda CR-V og det er aldri noe tull med de. Selv den jeg har nå har gått 296 000 og den bare går og går! Anonymkode: 5ae8d...07e Jeg tviler sterkt på at dieselforbruket er nede i 4L/100km i årssnitt. På enkelte turer ja, men det betyr lite. Vår gamle Touran klarte fint ned mot 4L/100km på enkelte langturer sommerstid, men i gjennomsnitt for hele året havnet forbruket på nærmere 6,5L/100km. Småkjøring vinterstid ødela hele statistikken kan man si. På spritmonitor.de får jeg opp 5,67L/100km i snitt for 73 biler av denne typen (1,6 diesel). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 26. oktober 2023 #52 Del Skrevet 26. oktober 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Pluss at allerede i HI, står det at helektrisk ikke var aktuelt, men likevel skal noe så elendig som Tesla trekkes frem. Anonymkode: 4c126...17b Nå sto det mye rart i HI som folk reagerte på da. F.eks at det ikke er aktuelt med elektrisk pga. at det ikke er mulig å lade på jobb. Noe de aller, aller færreste med elbil gjør. Om det sto at man ikke kunne lade hjemme pga. gateparkering eller noe sånt hadde det jo vært litt mer forståelig... Uansett var jo det viktigste tipset å unngå å kjøpe ny fossil-SUV siden det vil føre til høyt verditap. Og det tipset ble jo fulgt etter hva jeg skjønner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #53 Del Skrevet 26. oktober 2023 -jk- skrev (59 minutter siden): Nå sto det mye rart i HI som folk reagerte på da. F.eks at det ikke er aktuelt med elektrisk pga. at det ikke er mulig å lade på jobb. Noe de aller, aller færreste med elbil gjør. Om det sto at man ikke kunne lade hjemme pga. gateparkering eller noe sånt hadde det jo vært litt mer forståelig... Uansett var jo det viktigste tipset å unngå å kjøpe ny fossil-SUV siden det vil føre til høyt verditap. Og det tipset ble jo fulgt etter hva jeg skjønner. Høyt verditap? Det er jo krig om å få kjøpt bensin/dieselbiler! Sover du i timen?? Anonymkode: 4c126...17b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #54 Del Skrevet 27. oktober 2023 -jk- skrev (13 timer siden): Uansett var jo det viktigste tipset å unngå å kjøpe ny fossil-SUV siden det vil føre til høyt verditap. Og det tipset ble jo fulgt etter hva jeg skjønner. Hvor har du dette fra? Min mor har en gammel bensin-SUV, og hun blir kontaktet flere ganger i året med forespørsel om å selge den. Og verdivurderingen blir faktisk høyere og høyere for hver gang. Anonymkode: 7e971...954 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 27. oktober 2023 #55 Del Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvor har du dette fra? Min mor har en gammel bensin-SUV, og hun blir kontaktet flere ganger i året med forespørsel om å selge den. Og verdivurderingen blir faktisk høyere og høyere for hver gang. Anonymkode: 7e971...954 Kjøper man ny bil i dag er det jo ikke i dag man skal selge den, men om kanskje 5 år. Da konurrerer man med dagens elbiler med god rekkevidde, ikke med de som ble solgt i 2018. Det blir en viss forskjell. Dog er det selvsagt mulig med eksport, vi har eksportert mye biler de siste årene etter at muligheten for refusjon av engangsavgift kom. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #56 Del Skrevet 27. oktober 2023 -jk- skrev (1 time siden): Kjøper man ny bil i dag er det jo ikke i dag man skal selge den, men om kanskje 5 år. Da konurrerer man med dagens elbiler med god rekkevidde, ikke med de som ble solgt i 2018. Det blir en viss forskjell. Dog er det selvsagt mulig med eksport, vi har eksportert mye biler de siste årene etter at muligheten for refusjon av engangsavgift kom. Å spå fremtiden klarer du faktisk ikke! Vi er ikke lengre frem enn den 27okt 2023 enda, om 5 år det ingen som vet noe som helst! Anonymkode: 4c126...17b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #57 Del Skrevet 27. oktober 2023 frøken bra nok skrev (På 25.10.2023 den 17.41): Sikkert ingen som bryr seg, men vi endte opp med en Mazda cx-5🤗 Grattis. Knallbil det 👍🏻 Anonymkode: 64ca2...256 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaarebjarne Skrevet 27. oktober 2023 #58 Del Skrevet 27. oktober 2023 Blueberrymuffin skrev (På 7.10.2023 den 0.48): Tesla Model Y Long Range. Stort bagasjerom. Driftsikker, scorer veldig bra i NaF sine testet. 4x4. Trenger ikke tenke på dyr drivstoffpris, bare skaff hjemmelader og lad bil på natten. Om du vil ha bil som konstant er på verkstedet, slik at du får kjørt en myriade med lånebiler, så er denne sikkert et godt valg. Også om du har lyst til å bli saksøkt av et amerikansk selskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaarebjarne Skrevet 27. oktober 2023 #59 Del Skrevet 27. oktober 2023 frøken bra nok skrev (På 25.10.2023 den 17.41): Sikkert ingen som bryr seg, men vi endte opp med en Mazda cx-5🤗 Uhm, skulle ikke du har 2/3 fjellsekker, gevær og hund i bilen, så kjøper du en bil som har litt over halvparten av bagasjerommet til en bil du lo av pga for lite plass? Jommen sa jeg smør. Forstår aldri hvorfor sånne som du ber om hjelp på nett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 27. oktober 2023 #60 Del Skrevet 27. oktober 2023 kaarebjarne skrev (10 minutter siden): Om du vil ha bil som konstant er på verkstedet, slik at du får kjørt en myriade med lånebiler, så er denne sikkert et godt valg. Også om du har lyst til å bli saksøkt av et amerikansk selskap. Tja, konas Model 3 er 4 år gammel nå og har ennå ikke vært inom verkstedet en eneste gang. Etter det jeg har hørt er det også en del forbedringer på nyere modeller. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå