Gå til innhold

80% permisjon utvidelse - statsbudsjettet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, så bra! 

Anonymkode: 7dcec...392

Skrevet

Det er jo supert, om totalutbetaling hadde vært lik så ville vi valgt 80% istedet for 100% og sluppet ulønnet permisjon. 

Anonymkode: 66ecc...565

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo supert, om totalutbetaling hadde vært lik så ville vi valgt 80% istedet for 100% og sluppet ulønnet permisjon. 

Anonymkode: 66ecc...565

Ja, det er det de ønsker å unngå! Og gjøre alternativene likestilte for 50% tar ulønnet permisjon. Men det står ikke noe sted om når det kan bli vedtatt og evt fra når det gjelder. 

Anonymkode: 2995f...508

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, det er det de ønsker å unngå! Og gjøre alternativene likestilte for 50% tar ulønnet permisjon. Men det står ikke noe sted om når det kan bli vedtatt og evt fra når det gjelder. 

Siden det står under statsbudsjett 2024 håper jeg det gjelder fra 2024, men det er vel kanskje litt knapt med tid? Vet ikke helt hvordan sånt funker. Noen som har peiling?

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Siden det står under statsbudsjett 2024 håper jeg det gjelder fra 2024, men det er vel kanskje litt knapt med tid? Vet ikke helt hvordan sånt funker. Noen som har peiling?

Jeg ville antatt 2024, men det har ikke kommet noe offisielt, så jeg håpet noen visste 🤞

Skrevet

Det kommer.nok i 2024 ja, men spørsmålet er når. Jeg krysser fingrene for at det er fra 1.1. Så jeg rekker å dra nytte av det, men tviler vel på at de klarer å starte det så tidlig. Endelig statsbudsjett er jo ikke ferdig før i desember..

Anonymkode: 828bb...fa3

Skrevet

Det skal gjelde for barn født etter 1. juli 2024 dessverre (mvh ei med termin i slutten av januar 😅)

Anonymkode: db283...896

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det skal gjelde for barn født etter 1. juli 2024 dessverre (mvh ei med termin i slutten av januar 😅)

Faen i helvete da, har termin i mai 👹

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hvor har du lest det? Så teit at det ikke gjelder hele året!

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Kødder du???? Har termin 23.juni. Jeg har alltid så flaks. 😅

Anonymkode: a1035...9c2

Skrevet

Husk nå at statsbudsjettet for 2024 ikke er vedtatt enda. Så det er ikke tatt for gitt at man får denne endringen enda. Men det er ett av forslagene i statsbudsjettet for 2024.

Anonymkode: 8773d...e86

Skrevet

Detre er ikke vedtatt, det er kun forslag. Og er det ikke vedtatt pr dag, vil det ikke tre i kraft løpet av 2024 heller. 

Anonymkode: b53b2...d1a

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Detre er ikke vedtatt, det er kun forslag. Og er det ikke vedtatt pr dag, vil det ikke tre i kraft løpet av 2024 heller. 

Jeg vet det ikke er vedtatt enda. Men hvordan vet du det ikke skal tre i kraft i 2024? Noen lenker til at det blir fra juli

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg vet det ikke er vedtatt enda. Men hvordan vet du det ikke skal tre i kraft i 2024? Noen lenker til at det blir fra juli

Fordi det er en såppass stor og invaderende endring at det vil kreve sin prosess for å kunne gjennomføres. Dette er et forslag, så må man regne med innvendinger som vil endre forslaget til noe alle kan gå med på, og deretter må NAV endre sine retningslinjer, lære opp veiledere og så videre og så videre. Det er ikke bare å bestemme at sånn skal det være og så er det slik. 

Skrevet

Det er også en hel prosess rundt disse forslagene som jeg ikke er kjent med, men det er altså ikke et personalmøte med kollegaene hvor man avgjører hva man skal bruke pantepengene på. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er også en hel prosess rundt disse forslagene som jeg ikke er kjent med, men det er altså ikke et personalmøte med kollegaene hvor man avgjører hva man skal bruke pantepengene på. 

Hvem har sagt det? Så fordummende en del av innleggene her er. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Fordi det er en såppass stor og invaderende endring at det vil kreve sin prosess for å kunne gjennomføres. Dette er et forslag, så må man regne med innvendinger som vil endre forslaget til noe alle kan gå med på, og deretter må NAV endre sine retningslinjer, lære opp veiledere og så videre og så videre. Det er ikke bare å bestemme at sånn skal det være og så er det slik. 

Endelig budsjett vedtas i desember og jo - planen er å innføre det i løpet av 2024. Det er da mange store endringer som kommer hvert år med statsbudsjettet. Å plusse på 11 dager på 80% permisjon trengs ikke flere år opplæring for NAV-ansatte.

Tror du overkompliserer.. det er en ganske logisk rettelse, en forskjell som også NAV har syntes vært merkelig.

Anonymkode: 828bb...fa3

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...