Gå til innhold

Ørevoks og forsinket språk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min er 3 år og snakker lite. Hørselen ble testet for 1 år siden og var normal. Men hun hadde veldig mye ørevoks som måtte fjernes for noen mnd siden. Kan ørevoks være årsaken til språkforsinkelsen? Kan hun ha hatt mye ørevoks "hele livet"?  Det kan vel ikke ha vært mye ørevoks når hørselstesten var normal?

Anonymkode: b3db1...d64

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår ble sjekket for vann i øret. Det så bra ut, men vi fikk en sjekk nr 2, pga at slikt kan komme og gå. På andre sjekken fant de ut at han måtte ha dren i øret. Språket var dårlig, men det er ikke rart når lyden må gå igjennom vann. Han fikk bra hørsel etter det, men måtte ha logoped for å få språket på plass.

Så ville sjekket én gang til hvis jeg var dere. En kritisk alder å ikke høre godt!

Anonymkode: fd138...887

• Nyttig 1
Skrevet

Ja. Det kan forsinke språket. Ørevoksen må fjernes jevnlig om hun har mye.

Anonymkode: 44d88...911

• Liker 1
Skrevet

Takk for svarene. Jeg har bestilt time hos øre-nese-hals for å følge det opp ordentlig. De sa at ørevoksen kunne komme tilbake og at vi skulle dryppe med en olje i mellomtiden, har gjort det, og er spent på om det har hjulpet. Hadde det samme problemet med storesøsteren hennes, så kanskje det er familiært. 

Anonymkode: b3db1...d64

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...